בננות - בלוגים / / בכי לפני הנרות
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

בכי לפני הנרות

חזרתי בתשובה בהבזקים, הבזקי אור זעירים וכמיהה לתורה. שעור ועוד שעור, והכד לא התמלא. תותחים ירו לעברי . לכן פסעתי ביניהם המומה. משהו אדיר שאי אפשר לכתוב, להסביר התגלה. פתאום הסכמתי לקבל את מה שאי אפשר להבין על מה.

הספר שלי שונה בתכלית ממה שעברתי- כי את עצמי לא יכולתי להביא לחלוטין בהיבט הזה לפחות, הוא עוסק במשבר אמוני מסוים. כי הגיבורה שיצקתי לתוכו מתעקשת לשבץ בהגיון הפשוט שלה, את מה שמעבר לה . היא מתקוממת על את אי הצדק שבעולם, מנסחת את מה שלא תוכל לתקן בכוחותיה הדלים.

לכן אנשים שואלים אותי למה- היא הגיבורה חזרה בתשובה? הם ציפו למשהו שאין בו שאלות, והגיבורה שלי שכלתנית, היא גדלה בעולם כזה, היא מלאת חששות וכל הזמן מתעקשת לפענח את סביבתה.

אני יכולה להזדהות עם הציפייה שלהם לגל הגדול הזה,שאני די חונקת בתוכי. הם הקוראים ואני עם מה שאני. אם כי יש ב"ה נקודות מפגש ביני ובין קוראי. שנינו צודקים, הם ששמעו המון סיפורי תשובה מסוג אחד, אני שמביאה סיפור מסוג אחר, והרצון של כולנו ללכת אל הלא נודע.

– – – = –
ויש את החיים שלי, שקשורים אף הם לגל. לאותו גל שמשותף לי ולקוראי .. הוא הציף . כפי שהם צפו. לאחר שנים כה ארוכות, הפעם הוא התמרד, כך בלי התראה, ואולי כן, זה קרה, כי פתאום נקלעתי לעוד מאבקים לא נעימים עם אנשים אהובים שקשורים קשר לתהליך שעברתי. ולהחלטות שאני מגיעה אליהן בעקבותיו. ואני כרגיל בשלי, אבל זה לא קל. ואז רעידת אדמה, הצונמי תקף אותי לפני הדלקת הנרות ביום שישי. עמדתי מולם ואחרי הברכה ציפיתי כהרגלי , למטר הבקשות הלא כתובות, שינבע, ידעתי שעוד דקה, הוא יזלוג ממני, אך במקום זה הציף אותי התקף בכי, ואמרתי להשם, שאיך זה שאני כל הזמן רק מבקשת ומתחננת, ולא רואה אותו את סבלנותו, את עשייתו המופלאה, למעני, ואיך זה שהוא כה סבלן, מאיפה נובעת אטימות הלב הזאת שלי?

מניין הגיעה לפתחי. והבכי הפך לרם. ושמחתי בו. יום לפני מתן תורה, סוף, סוף, למדתי להתבונן בו.- בבוראי. הנה אני והוא, הרי הרוב לא ממש מבין אותי, וכמה זמן זה לקח. ומי יודע, מתי תגיע ההתפרצות הבאה?

אלוקי נשמה שנתת בי טהורה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת