בננות - בלוגים / / לא יעשה אדם את נפשו שקר
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

לא יעשה אדם את נפשו שקר

כשאתה כותב ועסוק רק בזה, אנשים מרימים גבה ורואים בך בטלן.לא משנה אם אתה מסביר להם שלמרות שמצבך הכללי אינו משביע רצון, אתה יודע שזו השליחות שלך, וניסית כבר הכל ,רצית להשביע רצון, להביא לחם לביתך, ולשווא… גילית שעליך להתעקש על מה שנראה לרבים כאבסורד מוחלט.
כולנו חיים בסביבה, באקלים מסוים, לא על אי בודד, מה לעשות והחברה מודדת אותנו על פי סולם שמתאים רק לה. אז הנה כמה דברי חיזוק.

בשבת קראתי מאמר מעניין, שהתפרסם בעלון לשבת בשם: " באהבה ובאמונה".המאמר עוסק בנושא הזה בדיוק.הרב. הוא טוען שעודף רצון לממש את עצמך יכול בהחלט לפגוע בתכלית של האדם שהיא הקמת בית בישראל וניהול זוגיות תקינה. כלומר כשרואים אדם שמשועבד לקידומו האישי, יש בכך מן הפגם, מאידך….
אני מצטטת כאו מאמר של כותב בשם: נתן קוטלר וכך הוא מצטט את הרב קוק ( פנקסי הראי"ה מ"א אות ק"ו)" אי אפשר לשום אדם לכבוש את הכשרונות הטבעים שלו ומפני איזה מעצור של מצב או נימוס .ומי שהוא סופר ומשורר בטבע,מוכרח הוא להוציא את כשרונו מן הכח אל הפועל , אף על פי שמצד מצבו ומכריו הוא מוכרח לעסוק תדיר מענינים אחרים הרחוקים מספרות ושירה".
=============================

וממשיך הכותב: לפעמים כאשר האדם מחפש את תפקידו בעולם הוא עלול להימשך אחר מה שנחשב נוצץ ו'נחשב' ולפתח את הכשרונות הלא נכונים .לדוגמא כיום להיות עו"ד ,זה מקצוע' נחשב' ומוערך בחברה ויתכן שאנשים שלא מתאימים למקצוע הזה ימשכו אליו בגלל הפרסטיז'ה . הרב קוק מלמדנו "לא יעשה אדם את נפשו שקר, אל יכזב את הרגשותיו הפנימיות מתוך סערת הדחיפה של הסכמת הרבים" ( שמונה קבצים קובץ ח', כד') \\———-

אכן מעניין מעודד מאד.
ו

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת