בננות - בלוגים / / או שלא התפללת מספיק
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

או שלא התפללת מספיק

 

 

" אם התפללת ולא נענת, רבי נחמן אומר שיש לעניין שתי סיבות, או שלא באמת התפללת, או שלא התפללת מספיק"

האשה הצעירה שמעבירה את השיעור היא ברסלבית, ובקהל, ספרדיות ליטאיות, חוזרות בתשובה, הסלון המפואר שלה גדוש. הדלת נפתחת ונטרקת, עוד עוד נשים מצופפות כסאות. השכנה שלי התקשרה אלי דקה לפני תשע והפצירה בי להגיע .

ואני פעלתי,נטשתי את המערכה,  אם כי חסתי על בעלי שציפה שאקבל את פניו. אנחנו בפתח, השכנה כבר במעלית לוחצת על הכפתור שממריא לקומה העשרים ושלוש, מבחוץ אנחנו מזהות תסיסה נשית, והנה גם אנו פה, כמו יין שסגור תחת פקק שעם. הדפתי את הדלת, והיא בעלת הבית צועקת לעברינו  "תכנסו נשמות,  אנחנו בבראשית, זה תזרמי, אל תפחדי, אם הנשמה שלך אומרת כן, מה עוצר אותך? אם את רוצה למכור דירה, תמכרי, לעשות עסק, תעשי, מה התוואים שלך?"

" זה לא בשביל הנשמה שלך, תעזבי, למה את מחכה, שתי ציפורים רצו לעבור מהעץ השני לשלישי הציפור השלישית לא רצתה מה קרה? אף אחת לא עברה! את רוצה לעבור מהעץ הזה לשני תעברי, לא רוצה אז למה את מתחפרת בזה?"

זה המוזר שהכל התבלבל. חב"דנקיות מבית שלא נוטשות את ה'תניא' ואת הרבי שהוא ראש בני ישראל, ומאמינות שמוח שליט על הלב, פוקדות  פתאום שיעורים של ברסלביות שבכלל מאמינות שאת הראש מכסים רק במטפחת גדולה, יש כאן  ליטאיות  שבעליהם הליטאים שחושבים שהקפצנים הם משוגעים. ולעזוב אישה בראש השנה זה עוול נורא.

משהו קורה כאן בסיטי. למרות שהשיעור מועבר ממש על הגבול, רחוב ז'בוטינסקי, דירת פאר, בעלת בית עממית שלא מזכירה את עושרה.

" מה שהיה היה…" היא שרה.

" ומוסיפה" אבא תחדש אותי לגמרי.."
אחר כך היא תביא  עוד סיפור מהגמרא.

נו אז אכן מנשים תבוא הגאולה.

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת