בננות - בלוגים / / נחשון וקסמן
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

נחשון וקסמן

 

 

מחר ימלאו 18 שנה לפעולת החילוץ הכושלת בה נרצח החיל החטוף נחשון וקסמן.

אני זוכרת את הדחיפות שחשתי אז בעת הדלקת הנרות, על פי בקשתה המפורשת של אימו שפנתה לכל נשות ישראל שיפעלו למען בנה.

אני מביאה כאן את דברי ההספד המרגשים של הרב מוטי אלון, אז ראש ישיבת " חורב"

ומבקשת שאכן יתקיים הפסוק שנכתב על רחל אמנו שיום פטירתה חל היום : כֹּה אָמַר יְהוָה, מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי, וְעֵינַיִךְ, מִדִּמְעָה: כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם-יְהוָה, וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב. וְיֵשׁ-תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ, נְאֻם-יְהוָה; וְשָׁבוּ בָנִים, לִגְבוּלָם" (ירמיהו, ל"א).

—————————————————————————————————————

" באתי אתמול בלילה אל אבא, אל אמא. אבא תפס אותי וביקש ממני לחשוב רק על דבר אחד. נחשון העלה את העם הזה למדרגה כזאת של אמונה. 'אני אחראי שזה לא ירד עכשיו'. זה מה שהעסיק את אבא, רגע אחד אחרי שאתה לא היית פה. רק אתמול הבנתי מאיזה חומר קורצת.. ".  שאלו אותי", אמר לי אביך," התפללו כל כך הרבה ולא קיבלו תשובה". ואני אומר", כך המשיך אבא, " קבלתי תשובה, התשובה הייתה לא! לאבא- מותר  לענות גם לא!" 

משם הגעת נחשון. למקום שכל אמת נמצאת- אתה הולך עכשיו. יש לי רק בקשה קטנה אחת. תבקש שם לפני כסא הכבוד, שיפסיקו לבחון אותנו במבחנים כאלה של אמונה ואחדות. תבקש שם שהשבוע הזה יהיה שעורי הבית האחרונים שלנו. הבנו. תבקש שם שיהיה לנו כח למצוא את הנקודה הפנימית המאחדת את כולנו תמיד, כמו השבוע". .

יהי זכרו ברוך.

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת