בננות - בלוגים / / טלי ואני על האפליה במגזר הציבורי
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

טלי ואני על האפליה במגזר הציבורי

 

 

 

 

בקרוב יצא חוק שיחייב מתן הזדמנויות שווות וינסה למגר את האפליה במקום העבודה. החוק יכוון בעיקר על מנת לעודד את האוכלוסיה האתיופית, שאין מה לעשות , הנתונים מעידים על כך שהיא מקופחת קשות.

למשל: בנות שירות אתיופיות קבלו בפני שהן תמיד מקבלות אותה משרה: סיעת בבית ספר. בעוד ישראליות מבית יהיו קומנאריות, יעבדו בסוכנות, יסעו לחו"ל ויגדילו ראש.

אכן האתיופים מופלים, בדרך כלל הם בתפקידים שירותיים, אולי מגישים לנו כוס תה ואנחנו בכלל לא רואים אותם וטוב שכך. הם בצילנו. שחורים. ולכן נכון לעמוד לצידם.

מי שעוד מופלה קשות ולא נכלל בחוק הם כמובן: ערבים וחרדים.

הערבים אינם כלולים -או שאולי כן -והחרדים בטוח לא. למה? ליתר ביטחון. שיהייה.

כייף לנו לומר שהם בורים, כי חייבים לתעב מישהו, בעיקר אם אינו מוכר לנו, בשנת אלפיים ושלושים הם יתרבו אז בינתיים נשמור על העליונות שלנו. עשרים שנה בלוח השנה העברי זה זמן שעובר מהר.

לכן נבער אותם מחיינו. ואז נתלונן.
 
דרך אגב, בתחילת התשובה שלי עבדתי בגן חילוני. ברגע שהתחלתי להגיע לשם עם חצאיות הפכתי לחשודה. מרגלת בשירות הביון החרדי. יום אחד החלפתי את הגננת ושרתי לילדים רחמנא ליצלן שירים דתיים, כעבור שבוע פוטרתי. יום הפיטורים נפל על תשעה באב. עוד בורות של גננת מתקדמת .

אני יודעת וחשתי היטב מהי אפליה על רקע מגזרי. וזה שגם החרדים גזענים לא מצדיק אפליה נגדית נגדם. כי כך גם נצדיק את עצמנו מול הערבים. אבל לא, כלפיהם אנו חייבים באמות מידה אחרות. או שלא?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4049843,00.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת