בננות - בלוגים / / ליבה מלבה
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

ליבה מלבה

 

 

אני מתנצלת בפני קוראי, שאני נדרשת לאותו עניין שוב ושוב. אך אני דורשת עליו כי הוא יצא לי מכל האוזניים.

היום הייתי בעיר גדולה וראיתי שוב בעיתון מרכזי כותרת מטומטמת על לימודי הליבה.

ואמרתי לעצמי, לזה נדרש עיתון בישראל, אוסרים עלינו להחזיק את הכור בדימונה, לחולים סופנים אין תרופות, ואתם מבלבלים את השכל עם הליבה המטופשת שלכם. מתי תפסיקו להדחיק את המצב ותעסקו במה שחשוב באמת. ואם אתייחס למצב, יש לי מספר חברות טובות שמתחזקות תואר שני ועובדות ב.. משרד בניה, ניקיון מידי פעם ומה לא. וגם זה אחרי הרבה מאמצים.

לשמחתי בכל הקקפוניה המטורפת יש עוד כמה אנשים שחושבים כמוני והם לא נמנים על  מגזרי . בקיצור  אני מעלה כאן כתבה מענינת של ד"ר הני זובידה שהתייחסה לרון חולדאי. למרות שמאז הליבה ממשיכה בשלה ואנחנו תכף מתחת לאדמה. רק בגלל הליבה, רק בגללה. שמישהו יעמיד כבר עמוד תלייה.

בקיצור קולם של הצדיקים המנסים לתפקד בתוך ההסתה ההולכת וגוברת חייב להשמע. מאחר והעת היא עת הסתה עלי להפסיק להיות כבשה.
ואיתכם הסליחה.

והרי הכתבה.

ציטוטים נבחרים מהשבוע החולף: "גדול, ואללה יצא גדול החולדאי הזה", "אין עליו, תאמין לי רק ככה מבינים אלו" והציטוט הנבחר של השבוע: "אם היה רץ לראש הממשלה הייתי בוחר בו – היה מראה להם מאיפה מ…. הדג". וחוץ מאלו שנשמעו ברחובות הארץ, ראו את העיתונים היומיים, ובראשם הארץ, העיתון "השמאלני של המדינה" כתבות, קריקטורות ועוד, מי ידע שכל מה שצריך בישראל 2010 על מנת להפוך ליקיר התקשורת הוא לומר הרבה אמירות אנטי(שמיות) החרדים? מדהים!

ואני אומר, שטויות, עוד פוליטיקאי, במקרה הזה חסר כל רגישות חברתית, משסה את הקבוצות החלשות זו בזו ומרוויח מהדם שנשפך ברחובות. על מה ולמה כל הדרמה? ובכן, אחד המנגנונים הנפוצים ביותר לשמור על המשך ההגמוניה של האליטה הוא השיסוי ההדדי של הקבוצות החלשות בחברה. אצלנו זה עובד יופי, כמו מריונטות, חילונים "נאורים" נגד חרדים, שמאלנים נגד ימנים, סוציאל-דמוקרטים נגד הפרולטריון (נשמע מגוחך לא? אבל אצלנו בישראל לרוב זה כך) וכמובן מזרחים שונאים ערבים — לדוגמא ראו את הקריאות "מוות לערבים" ומקורן, ובאותה נשימה אציין כי מחקר שפורסם בתיאוריה וביקורת מצא כי למרות שהקריאות באות מהמזרחים, רוב הקטל המעשי של הערבים נעשה בצבא וזאת בעיקר על ידי אנשי יחידות עלית רובם אשכנזים "בשר מבשרה של האליטה".

אז מה עשה חולדאי, לקח את אחת הנקודות הכואבות ביותר של החברה הישראלית המודרנית, את סולם המוביליות המרכזי שלא עובד, חינוך, הפך אותו על פיו והאשים את הדתיים באי השתתפות בו ובהפיכה לפרזיטים. לא, הוא כלל לא העלה את העניין כי לימודי הליבה לא ניתנים לחלק גדול מתלמידי המערכת, כל מזרחי שמסיים בית ספר בדרום העיר עד כתה ו' בציון 80-90 ומגיע במסגרת ה(אנטי)אינטגרציה לצפון מבין כי בעצם הוא לא ברמה של 80. כל ילד שגדל בפריפריה בישראל, ומקבל בגרות מגלה יום אחרי הציון של הפסיכומטרי כי לא הכינו אותו לשלב הבא של החיים, האוניברסיטה. מדוע? משום שהחינוך שהם מקבלים אינו טוב מספיק לעמוד בספי הקבלה של המוסדות האקדמאיים. הדבר משול לאדם שסיים לימודים בישיבה — ללא לימודים של מקצועות הליבה!

ולמה שיכינו, "צריך פועלים" זאת לפי שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ושר החינוך גדעון סער, ולא, שלא תטעו חס וחלילה, אלו לא יהיו ילדיהם, ולא ילדי חבריהם המורמים מעם, אלו יהיו ילדי הפריפריות. אז מדוע שהחרדיים יצטרפו לאותה מערכת קלוקלת? למה להם להיכנס לתחרות שבה לא ינצחו? הם מקימים מערכת אלטרנטיבית!

אך על זה חולדאי לא רוצה לדבר, למה? זה לא פופולארי, זה לא ייתן לו כותרות בעיתונים הארציים, והוא לא ייתפס בתור "התקווה החדשה". אם כבר בתקוות עסקינן, אזי אני רוצה להזכיר לכולם, כי זהו אותו חולדאי שיושב ב"גועליציה" עם אנשי ש"ס, אותם הוא תוקף, ללא הנד עפעף, ובאותה העת ממדר את עיר לכולנו! אותה תנועה על מפלגתית, שזכתה במספר הקולות הרב ביותר למועצת עיריית תל אביב-יפו, וחרטה על דגלה שוויון לכולם.

אני יודע, יהיו כאלה שיאמרו על מה הוא מדבר החרדים הם בעיה לאומית – תשובתי היא, לא נכון ! החרדים הם לא בעיה לאומית, הבעיה הלאומית היא אותה אליטה שממשיכה להשתמש בטקטיקה נלוזה של הפרד ומשול, של פיצול החלשים על מנת שלא יתאחדו כנגדה. הם ימשיכו לתת לילדי הקבוצות המוחלשות חינוך גרוע, וימשיכו להתסיס את הקבוצות המוחלשות זו כנגד זו, אך אם נפקח עיניים מהר אולי לא יהיה מאוחר מידי.

 

 

 

 

16 תגובות

  1. איריס אליה

    אביטלי, אני לא מסכימה איתך בשום אופן. לא קראתי את המאמר, אבל כבר השורות הראשונות שלך הקפיצו אותי.
    זה שיש בעיות קשות אחרות, לא אומר, שהבעיות בתכני הלימוד, הן לא בעיות!!! ולא רק במגזר החרדי. אבל אם צריך להתחיל במשהו, בהחלט צריך להתחיל בתוכנית הליבה.
    זה שיש אוכלוסיות רבות ומגוונות שלא משרתות בצבא וחיות על קצבאות וכו', לא אומר שזו אינה בעיה! זה אומר שהבעיה מפושטת ואי אפשר אפילו להתחיל לחשוב כיצד לפטור אותה!
    אני מכבדת את אמונתך, וגם אני סבורה ככה, שהכל בידי שמיים. אבל אין לי ספק שאנחנו חייבים לעזור לו לעזור לנו.

    אבל שכה אחיה, היום אני חוזרת לכתוב.
    אענה לך בלילה שלי.

  2. למה את מתנצלת? את צודקת.
    כבר חצי שנה הסתה פראית.

  3. איריס אליה

    אביטלי, קראתי. גם את ההפנייה השנייה, ואני עדיין מחזיקה בעמדתי. אבל לפני שאני ממשיכה לכתוב, אני מאד מצדיקה את הכעס שלך ואת ההתנגדות שלך להכללות הגורפות, הגזעניות כפי שהן באות לידי ביטוי בחברה הישראלית, ואני בתוכה.
    עם זאת, גם דבריו של זליכה, מוצדקים ככל שיהיו, ואני מאמינה לו בכל מאודי, לא נוגעים לתפיסה הרווחת בחברה החרדית, ושוב, אני מצטערת שאני עושה הכללות, אך יש לי במשפחתי המורחבת חוזרים רבים בתשובה, ותפיסת תורתם אומנותם, רווחת גם רווחת, וזו תפיסה בעייתית מאד, בלשון המעטה. כנ"ל לגבי עניין השרות הצבאי. ואגב, אני מקורבת מאד לחוגים ראדיקאליים למדי במגזר הערבי מוסלמי, ויש לי גם איתם וויכוחים רבים על הנושא. כי לא ייתכן שהם לא יתגייסו לשרות לאומי בשביל אחיהם הם.
    ושוב, רעה חולה אחת לא פוטרת רעה חולה אחרת. זה שהממשלה מתפקדת, לא מתפקדת למעשה, לא מצדיקה תפיסה בדלנית כפי שהיא באה לידי ביטוי ברבים מן הפלגים החרדים. לא כולם, כמובן. אך באחוזים, רוב החרדים לא משרתים בצבא, ורוב המשפחות מרובות הילדים נשענו תקופה ארוכה על קצבאות עתק, כן, עתק, ביחס לשכר הממוצע במשק. וגם את זה אני יודעת מהכרות קרובה. בנות דודי שחזרו בתשובה, התקיימו מחמשת אלפים ש"ח לחודש, של קצבאות ילדים! הבחירה להביא ילדים במגזר החילוני הוא פועל יוצא של מצב כלכלי.

    • איריס עמדות לא משנים ביום. גם לי לקח זמן להבין שיש כאן הסתה זועתית.
      וכבר יש שגיאות בדבריך. אני זו שאפילו הרצתה מול חוזרים בתשובה ורובם עובדים וזה בהוראת רבנים. כך שמםפחתך אינה מעידה על הכלל.

      ואיני רוצה להכפיש את החילונים כפי שעושים החילונים
      דבר אחד ברור איני רוצה לגדל ילדים בעלי תפישת חיים חילונית.

      ועוד דבר אתמול בעלי היה בשיעור והדתיים לאומים שישבו שם חברו לחרדים והגיעו לדרכי פעולה יחד נגד המצב האנטישמי הזה.
      כי זה מה שההסתה גרמה וזה הטוב שני המגזרים הבנינו כי ההסתה היא נגד דת.
      שום שירות צבאי ושום נעליים.
      ולמסיתים החילונים אומר הביאו ילדים ועזבו אותנו במנוחה. אין חוק שאוסר על הבאת ילדים אבל לצערי כשאין השקעה נאותה אין המשך שושלת
      חודש- טוב

    • ואיריס, גם כשהייתי במגזר החילוני לא הבאתי ילדים כפועל יוצא ממצב כלכלי. ב"ה שכך חשבתי. התחלתי עם חדר שכור בשכונת ביצרון אז תחשבי מה הלאה. והאמיני לי שילדיי מוצלחים בכל קנה מידה. שום תלונה על אלימות, הפרעות, חוסר תפקוד. רק בעיות רגילות.
      לכן אומר לחילונים וכבר אמרתי בעבר: הביאו ילדים וה' יזון ויפרנס. הסתפקו במועט כי זה מה שעשו הוריכם במשך שנים וכך התקיים העם היהודי לאורך רדיפות וחנק.

      אל תשקעו באגו ובחומר כי זה מה שהורס את עתיד ילדכם ומביאם אל סף הפשע.
      ראו בית ספר" אליאנס".

      חודש- טוב.

  4. חנה טואג

    ואני אומרת שלליבה צריך להוסיף לב
    סובלנות והכלה

    שנאת חינם והסתה פרועה כנגד פלג זה או אחר בעם תוביל לחורבן בית נוסף ותעכב את בנית הבית
    החדש הפנימי והחיצוני
    חבל שאנחנו אוכלים זה את בשרו של זה
    חיה ותן לחיות!!!

    • חנה יישר כח על המילים הסובלניות הללו. באמת! הרי ל מגזר החרדי יש בעיות אך זה מחייב טיפול נקודתי לא הסתה גורפת.

      ואני נגד ההפגנות החרדיות כי הן גם מעוררות שנאה.

      מודה לך מאד.

      את לא יודעת איך אנשים חשים פה וכבר כולם מדברים על זה כולל כל הדתיים לאומים שאני פוגשת.
      מה אנחנו עושים לעצמינו.

      אנחנו צריכים אויבים.
      אנחנו האויבים? זה נורא. תודה על קולך השפוי.

      נשיקותי.

      חודש- טוב.

      • חנה טואג

        הרי את יודעת יקירה
        בזה לקינו
        ובזה ניתקן
        זאת הרעה החולה של העם שלנו אלפים בשנים, פעם היו הצדוקים כנגד הפרושים
        היום חילונים כנגד חרדים
        -אותה הגברת בשינוי האדרת
        זה התיקון שלנו במקום שהכי קשה לנו,
        שעת המבחן הגדולה
        שבת יפה לך מתוקה

        • איריס אליה

          חנה ואביטלי יקרות, אני מסכימה ולא מסכימה איתכן. מסכימה בעניין מלחמות השווא וההסתה, כנראה, אני לא מתרשמת ככה, אבל זה וודאי בגלל שאני רחוקה ולא קוראת חדשות כי הן פשוט מדכאות אותי, ורחוק מן העין באמת רחוק מהלב, אבל אני לא מסכימה איתכן שכל דיון במחלוקת, או ביקורת על התנהלות מסויימת, (כפי שהיא באה לידי ביטוי בסטטיסטיקות רשמיות, בהנחה שאין איש שמזייף סטטיסטיקות)הופך להיות מלחמה. אני בשום פנים ואופן לא מרגישה במלחמה בשעה שאני מביעה את דעותי, ולא בגלל שאני רחוקה במקרה הזה, אלא בגלל שאני מאמינה שהדבר הכי חשוב, זה ללבן דברים, לבדוק אותם, גם אם קיימים פערים עמוקים בין הצדדים, למרות שאני ממש לא מרגישה שאני בצד שכנגד. הדברים שגבי גזית אמר, כפי שאביטל הביאה אותם, מזוויעים, אני בהחלט חושבת שצריך להעמיד אותו לדין. אבל אני חושבת שאם סטטיסטית, אחוז מאד נמוך של חרדים משרת בצבא, אי אפשר לפטור את זה ב"שום שרות צבאי ושום נעליים".
          אבל אני מתה מעייפות, נמשיך, בעזרת השם, מחר או ביום ראשון. שבת ברוכה וחג שמח.

          • איריס, גם אני אניח לך להכין לשבת מה שאת צריכה. העובדה היא שכל מי שדתי יש נגדו הסתה. העובדה היא שלמרות שדתיים לאומים משרתים בצבא בעמדות קצונה מקולל המגזר הזה בכל עיתון רדוד , ובניו שסולקו מבתיהם הוזנחו כ- 5 שנים תמימות.

            כן, הם!
            וההגיון מבקש שמי שמתמסר יקבל ראשון.
            וילחמו עבורו.
            למה הם לא קיבלו? למה החילונים שכה מעריצים אותם לא יצאו עבורם לרחובות. הרי 40 אחוז מהקצונה הגבוהה היא דתית לאומי. אם את מאמינה בצבא תאמיני שאת חיה בזכות דתי לאומי ותדאגי לו. ולא די במכתב. כשפרסמתי כאן קול קורא לסייע לאותם עלובים בתרומה זעירה היו בקושי כניסות.
            י
            כיום החרדים מבינים כי טעו מאד בימי ההתנתקות. ולכן מתגבשת התחברות.

            החרדים משרתים בצבא ה' זה כמובן לא עונה לך.

            אך ההסבר ארוך מאד.

            וכבר דנו עליו.

            החיים החרדים תובענים מאד ביחס לדת. והם שומרי הגחלת.
            ואכן את שם ולא פה ויותר מזה אינך מבינה מה זה לחיות תחת הסתה זועתית ולא אנושית שמנוגדת לתורה.
            אותה לא מלמדים בחילונים ולכן ילדי לא יהיו שם.
            את ספרו של החפץ חיים אנו לומדים כאן מידי יום.
            2 הלכות מידי יום.

            הרבה אהבה.
            חודש- טוב.

          • אביטל, תודה.
            קראתי את הפוסט והגעתי ל"תוכנית במשרד החינוך: תלמידי תיכון יעבדו פעם בשבוע במפעל"
            הוכחה נוספת שאין גבול לטימטום: זאת במקור תוכנית שבוצע על-ידי מפלגה קומוניסטית בברית המועצות. ההוגה רעיון היה חרוצ`וב או ברג`נב.
            זכורה לי אינטרפרטציה שלנו ביומי תיכון העליזים: יום אחד בא לנו להבריז מהלימודים. כל הכיתה כאיש אחד נסענו לפיקניק-טיול לעזור לחקלאים בקציר גפן. למחרת בירור. תשובתנו הייתה שפעלנו בהתאם להנחיות מנהיגים. לא קבלנו שום עונש: להעניש אותנו היה מסוכן ו-Politically not correct.

          • מצבם של הפועלים כה רעוע שכל אחד רואה בו פחיתות כבוד. בעלי הוא עולה חדש- ישן, ובעל דיפלומה של משחזר אומנות , אך כשהגיע לארץ עבד רחמנה לצלן גם כצבעי אומנותי. צייר על קירות ולעיתים גם צבע והמדובר בעבודה קשה מאד פיזית.
            לקוחותיו לא הבינו מהיכן הגיע בעל מקצוע גאוני כזה לביתם. ולכן אף פורסמה עליו כתבה בעיתון" מעריב" ושמו הגיע גם לעיתונים חרדים.
            ומשם הדרך לתהילה נסללה.
            זה באמת מגוחך שלעבודות הפשוטות אין יותר אנשים מיומנים, חוץ מעובדים זרים וערבים.

            ומי שעובד בהם הוא כנראה לא משכיל.

            בהולנד למשל המצב שונה.
            אחיו של בעלי גנן, אחיו השני היה בנאי, אביו ספן, והלוואי עלינו הפנסיה שלהם.

            ולבעלי התואר השני שעובדים בחברת בניה הפתרונים.

            אך לדעתי הדרדור החל בשל הזלזול היהודי הטיפוסי שחלחל לציונות בעובדי כפיים, והמשיך בשכר המעליב שניתן להם.
            והנה אנו פה.

            אבל מאחר והמדובר בבעיה שלא קפצה על אף מגזר לא התיחסתי אליה.

          • איריס אליה

            קראתי מה שכתבת, ואני מסכימה עם כל מילה, אבל עדיין טוענת שכל כך הרבה רעות חולות, ופיתרונות אין. הרי אין תחום אחד במדינה שלא מצריך רוויזיה רבתי. לא החינוך. לא הבריאות. לא הביטחון. ובכל זאת, מה? וזה מקשר אותי לפוסט של שמעון, לחזון הכמעט אפוקליפטי שלו.
            אין לי תשובות, אבל אני מאמינה שמלחמתו של האדם הקטן נכונה. אם לא, עוד עשר עשרים שנה באמת לא נהיה פה. (כלומר שם)
            ואני מאמינה שלקולות השפויים, בכל המגזרים יש כוח. את לדעתי אחד מהם.

            טוב, הולכת לכתוב. (חרוז…)
            נשיקות רבות.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת