בננות - בלוגים / / ממשלת ישראל הצילי אותי
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

ממשלת ישראל הצילי אותי

 

ממשלת ישראל הצילי אותי מן הצפיפות הבני- ברקית!
אתמול בשעות הערב הלכתי לקנות ציצית לבני והילכתי לאיטי ברחוב רבי עקיבא.
 
לאיטי . כן. כי מהר אי אפשר היה ללכת.
 
המוני אנשים הסתובבו ברחובות וחסמו כל פתח לנשימה סדירה. על מדרכה צפופה אחת נדחסו נשים עם עגלות וגברים עם קפוטות. מידי פעם קפץ מולי גבר מזוקן וסטה לצד מחשש שאפריע בהלכות שמירת עיניים וכך כמעט מעט נדחפתי אל עבר הכביש הצר בו נסעו כלי רכב עשנים שהמטירו עלי ועל שאר הולכי הרגל זרזיפי עשן בלתי נסבלים.   
 
פתאום הוצפתי חמלה על הקהל הזה, שלא זוכה לפתרונות דיור הולמים ונאלץ להצטופף כמו עדר תרנגולות בלול . הקהל הזה, אינו צופה בטלוויזיה והבידור הלילי היחידי שלו הוא טיול  בעיר, שם אפשר להיפגש עם מכרים, שכנים ,ולקנות קניות הכרחיות , אולם בחסות הזיעה, הצפיפות  והדביקות וגם הטיול הזה הופך  לסיוט!
 
דרך העיתון החרדי שמחולק בתיבות הדואר למדתי שעכשיו הקצו לחרדים יחידות דיור  בנצרת. אולם האם יש שם גם עבודה?
ובכן סביר להניח שהחרדים מעדיפים את בני- ברק או אלעד שאף היא התמלאה , כי אלו ערים מרכזיות ובעלות קשרי תחבורה נוחים.
 
מישור החוף מלא בערים שנותנות פתרון הולם לציבור שאינו שומר מצוות ואילו הציבור הנגדי נאלץ להידחס בתוך עיר אחת.
 
כבר סיפרתי שבעבר האזור בו חייתי היה די זר לציבור החרדי, הם העדיפו את מרכז העיר שהוא בעל גוון חרדי יותר, אולם לאחרונה גם האזור הזה מתמלא בחרדים ואני מאמינה שבאין פתרון הולם ינסו החרדים לנגוס נתחים מרמת- גן הסמוכה , זה רק עניין של זמן ואז יתחילו המחלוקות והמריבות.
 
כבר עכשיו החרדים והחילונים מתעמתים קלות, באזור מרום נווה.
 
הקהל שאינו שומר מצוות אינו סובל את הנוכחות החרדית המסיבית בשכונת היוקרה שלו, ואת "ההשתלטות" החרדית על גן השעשועים המפואר , אולם כפי שאמרתי משהו מלמעלה החליט להתעלם והאש בין הפלגים מתלהטת והולכת ופיתרון ראוי איין.
 
 
 

 

32 תגובות

  1. יוסף עוזר

    סליחה.
    החרדים אמונים על הצהרת הצניעות באורחות החיים לא?

    אבל הם טובעים מהחתן שלהם [שאמור להיות בן תורה צנוע הליכות] שווי של מחיר דירה בת מאות אלפי שקלים.
    הם דורשים דירה מרוהטת בציוד חדיש, בשום אופן לא יד שניה.
    אחיך זה מסתדר עם צניעות הליכות?

    הם יכולים להדרים או לְהַגְלִיל ולהתארגן בקהילה עם רב ובגבעות נידחות לבנות גם את הארץ וגם את אורחות החיים התורניים – תוך מגורים בבתים זולים – אפילךו צריפים, כיאה לנוקטי צניעות "מפוארה" [כך נוקט החזון איש בלשונו ההדורה]
    למה אינם עושים זאת – ולא יהיה לא חיכוך ולא עימות?
    התשובה בלתי נעימה.

    • יוסף עוזר

      הם טובעים מהחתן… זו אינה שגיאת כתיב…

      • זאת באמת שערוריה, ענין החתונה כוונתי, אבל החיים אחר כך נשחקים כמו הריהוט.
        השאלה אם בהרים יש עבודה.
        אך בעית הדירות באמת מרתיחה, כולל תשלום החתונה שהוא על הנערה.

        באמת!

  2. מירי פליישר

    עצוב
    אבל כמו שכתבתי לך בפוסט שלא מצאתי אותו יותר אצלך, אני מאמינה שאת עם עינייך הרואות,נפשך המכילה וכשרונך לכתוב יכולה לרחף. אולי באמת תפתחי את הקו הזה שהתחלת פה של התבוננות ודיווח מתוככי בני ברק. לפעמים יש כוח רב למילה הכתובה או האלקטרונית.

    • מירי מתוקה הפוסט נמחק לי בלי כוונה .

      התנצלותי.

      ותודה על כך שאת פתוחה לקרוא .

  3. אביטל,
    את וודאי ראויה לעיר חרדית שלמה בעצמך, בלי חילונים שרק מפריעים לשלוה הרוחנית השקדנית של החרדים הכובשים אט אט כל מקום בארץ – מני דן ועד אילת.
    קשה לי להבין מנין הם באים בהמוניהם. אמריקה יכולה לפרנס את כולם?
    כל מקום, נחיה בארץ כל עוד נותנים לנו – לא הערבים. היהודים שמבקשים רק לקיים מצוות – על גבינו, מתי מעט החילונים שעוד נותרו, נסוגים ומתמעטים. מחריד לחשוב מה יקרה מול אויב וצר. בכל אופן, באמת, כפי שכתבת, אין צורך כלל באויב מבחוץ – הרי במהרה "יתחילו המחלוקות והמריבות", עד שבשם המצווה והטוהר וקיום המצוות כאמור איש את רעהו חיים יאכלו. לא תעבור ברחוב אישה ללא שביס ועם שיער ועם לבוש כחפץ ליבה, ללא צניעות מינימלית, ולא יעבור איש בלא כיפה ירמולקה צצית ומה לא, כנהוג בברחובותינו. וזאת כמובן רק בשם הענווה והדאגה שגם החילונים יקיימו מצוות כדבעי, אחרת יופעל עליהם לחץ חברתי כלכלי והוקעה ברבים עד שלא יוכלו עוד לחיות פה כאמונתם. את תעמדי בראש המשגיחים על הצניעות.

    • אני באמת ראויה משה:)
      אתה צודק.
      רק רואה את שלך.
      כל- טוב.

      • בכל זאת לא הבנתי מה את רואה.
        בענין זה שאת ראויה – אישית, אין לי ספק שכוונותייך (המוטעות) טובות, ואוכל רק לנסות לספר לך כי בתקווה כי את באמת מקיימת בגופך ונהפשך את כל המצוות החלות על אישה דתיה, (גוזזת שיער, מכערת עצמך בחוצות לטובת הכלל לבל ייפתו גברים וכו' למראיך – וכללית אני נוהג לספר על זוג שחיפש דירה. למה חיפש דירה? רצה להחליף את השכנים. למה רצה להחליף את השכנים? (חשבתי שהם אולי לא די דתיים? התברר ההיפך: הם מסתכלים להם יותר מדי בצלחת ומדקדקים עימם במצוות ומכריזים עליהם כגויים ועמי ארצות ומקללים אותם מדי בוקר בקללות נבחרות. אז תיזהרי – אולי תימצאי ראויה לעיר שכולה דתית שם אין הבריות נותנים זה לזה לחיות תחת מצוות הדת – עד תיקע נפשם ויעדיפו את המות על פני החברותא של עוכרי ישראל לתיאבון ומקיימי מצוות להכעיס מתוך קנאות דתית.

        • לדעת בעלי אני יפה ודעתך עלי נשמעת לי מצחיקה:)
          ראית אותי בכלל?
          נו טוב.

          • שמח.דבריי חלו כללית. צר לי על הנשים ממאה שערים, עם המטפחת השחורה לראשן המסתיר קרחת, מן הסתם. בעליהן גיבורים – מכסים את פני נשותיהם, וכן כל גופן, אף בשעות האינטימיות, כמדומה. ולפי מראיך בתמונה, בבלוג, אבל, אינך ביניהן.

            לא 100% בטוח שזה לענין. ברכות.

    • יוסף עוזר

      משה גנן ידידי לספרות-
      צריך לב מבין את הדילמות בשביל זאת חובה לחוש אמפטי – ללא אמפטיה פוקעת הזכות לבקר מהחוץ… כי אם אין עניין אישי במהות התורנית של היהדות מעורבותך בדיון מעוררת תמיהה כי היא חיצונית=
      היא באה ממקום של ניכור ומימילא: עויינת.

      לדידי המושכל הראשון : שהקיום היהודי חייב להיות תורני. זה המושכל שלי ושל טובים ורבים ומשכילים – ללא זה מה זכותינו על ארץ ישראל? מהתנך? [מה לנו ולתנך??]
      ללא האפריוריות התנכית
      צודקים הפלשתינים בטענה על
      היותינו תנועה צלבנית.
      החרדים הם חוט השידרה של העולם היהודי
      את זה איש לא יכול להפקיע

      • ליוסף עוזר ידידי,

        כאשר יגורתי, בא לי. הנה אתה מתנפל עלי בתוכחותיך על כי לדעתך אינני מספיק יהודי. באירופה רדפו אותי על כי אני יהודי, כאן אתה מוקיע אותי כי אינני מספיק יהודי. מזכיר את עלותי ארצה ואת האנשים הטובים ששאלו אותי אם אני דובר אידיש. אמרתי שלא – בעיר בה נולדתי לא דיברו את השפה הזאת. אם כן – הוא שאל – האם אתה באמת יהודי. מכל מקום, בין כה וכה, גם על פי בני אמונתך – אין מקומי כאן – כי אינני מקיים מצוות כמוך, מצוות אנשים מלומדה. ( ואל תגיד, אולי, שאתה לא אמרת – יש די אחרים, – אבל כולל אותך!!! וקרא את אשר כתבת! שאומרים כך, ללא בושה).
        באירופה לא בדקו בציציותיי – השמידו אותי בלאו הכי. את כל היהודיים. שם כל היהודים היו אחד – עם אחד לפני הצורר. כאן אנו מחנות מחנות לפני ה"אוהב", המבקש מאיתנו רק דבר אחד, שנהיה כמוהו.
        לי יש מצפון משלי וכוח שיפוט משלי, שלדעתי מידת הכל הוא האדם דווקא ולא כתובים כלשהם, קומוניסטיים דתיים או אידיאולוגיה כפייתית אחרת כלשהי וכו'. בוודאי, תרבות ישראל סבא – שאני לומד, ככל כוחותיי, בשקידה – גיליתי אותה מאז ילדותי ובאוניברסיטה בה אני לומד עוד ביתר שאת – מלמדת גם אורחות חיים, אבל העושה אותם כפייה חוטא לעם ישראל וזורה פירוד בעם. – אני לא מדבר מבחוץ, כטענתך. אני אחד מעם ישראל, לטוב ולמיטב. זה הבגורל ואין בלתו. הפסיקו לזרות פירוד בלבבות תחת סיסמות מיותרות. – קרא את אשר כתבה רונית בר-לביא: מה דעתך" עוכרת ישראל? ראויה להוקעה על הגרדום בככר העיר? כופרת בעיקר? ראויה ל- Auto-da-faith? יהודי? – ואמרתי רק את קצות העיקר.

      • גיורא לשם

        ליוסף עוזר,
        חוט השדרה של קיומי פה הוא ישראליותי
        ותרבותי העברית-היהודית.
        לשם כך אינני צריך להאמין באל עליון, כשם שהצרפתי צרפתי בלא להאמין בשילוש.
        למדתי היסטוריה די הצורך לדעת שתורת "לא לדחוק את הקץ" תקעה את היהודים בגלויותיהם במשך תקופות ארוכות מדי.
        וכמובן, כל זה נאמר מתוך כבוד גמור לאנשים שהם יראי השם (אפילו אני אינני מרגיש בנוח בשימוש מיותר בשם המפורש) ואמונתם אמונת אמת.
        מאמינים באמת הם, לעתים, עדה אחת, וחרדים, לעתים, הם עדה אחרת לחלוטין.

  4. אם תחי בשלום עם כל יהודי, תוכלי לעבוד אלוקים בכל מקום, כי אין מקום שהוא אינו שם. גן, ביה"ס וקבוצות לימוד מתאימות תמצאי בכל מקום, ואם לא תוציאי את עצמך מהכלל – תהי מאושרת בכל מקום. תצילי את עצמך מגזרות של השכונה. עניין של זווית הראייה. בלבד.
    תביאי אור לגויים. וגם מהם תקבלי אור.
    הרבה. בעה"ש. והחלום.

    • כתבתי על העיר והכנסת אותי לעניין.אם בי דנו
      אז גרתי כדתיה חמש שנים ברמת גן וכללי ך היו קשים.
      שום גן מסודר לבני.שום הסעה , רק נסיעות באוטובוסים.
      בשבתות רעש.
      כשבניתי סוכה ובעלי קידש השמיעו מעלי מוזיקות רועשות והתקשיתי לקיים את המצווה.
      ולכן תשובתך נחמדה אך לא נובעת מן החיים עצמם.
      \שבת- שלום.

      • לגב' אביטל,
        תני וארגיעעך
        כשבאתי לגור פה – שכוטנה חילונית, עדין (?), לפני שנים ונסיתי ללמוד לבחינות באוניברסיטה פתחו עיל רמקולים פה למטה כי היתה להם חגיגה בר מצוה חתונה צלצלתי בשתים בלילה למשטרה באו לדלת העירו אותי שארה להם מנין המוסיקה שאני מתלונן עליה אמרתי להם – אתם השוטרים תוכלו למצוא היא נשמעת אמרו לא תרד והורידו אותי הלום שינה והכל היה יופי ויש הרי ששכנים פותחים רדיו בקול ולא בגלל שמישהו דתי ורצוים להפריע לו אלא מתוך חסר התחשבות הדדית כמו לא לסבול נוכחות הזולת כי הוא לבוש חילונית או דתית או כי היא אישה או זקן או מי יודע מה כבר תודה על כי את מרחמת עלי בגלל השקפותיי מצומצמות האופקים איש את רעהו חיים בלעו

        אבל אני יודע שאת אישה נעימת סבר ואנושית ונעימת פנים ואפילו חברה טובה שאני מודה ומתוודה שאני מודה
        כי יש בעולם הזה הקשה למדי לסבול בגלל כל מיני התגודדויות וחיכוכים על סתם בין בניאדם

        • לגב' אביטל,
          תני וארגיעך
          כשבאתי לגור פה – שכונה חילונית, עדין (?), לפני שנים ונסיתי ללמוד לבחינות באוניברסיטה פתחו עלי רמקולים פה למטה כי היתה להם חגיגה בר מצוה חתונה צלצלתי בשתים בלילה למשטרה באו לדלת העירו אותי שאראה להם מנין המוסיקה שאני מתלונן עליה אמרתי להם – אתם השוטרים תוכלו למצוא היא נשמעת אמרו לא תרד והורידו אותי הלום שינה והכל היה יופי ויש הרי ששכנים פותחים רדיו בקול ולא בגלל שמישהו דתי ורוצים להפריע לו אלא מתוך חסר התחשבות הדדית כמו לא לסבול נוכחות הזולת כי הוא לבוש חילונית או דתית או כי היא אישה או זקן או מי יודע מה כבר תודה על כי את מרחמת עלי בגלל השקפותיי מצומצמות האופקים איש את רעהו חיים בלעו

          אבל אני יודע שאת אישה נעימת סבר ואנושית ונעימת פנים ואפילו חברה טובה שאני מודה ומתוודה שאני מודה ויש לי ב"ה חברים דתיים לא אחד ואנו בהחלט סובלים איש את רעהו חברויות משנים רבות מאד
          כי יש בעולם הזה הקשה למדי עלינו ללמוד לסבול בגלל כל מיני התגודדויות וחיכוכים על סתם בין בניאדם וגם אולי תימנעי מלקרוא שקספיר או גוגל או מי כי כולך עסוקה בתורה ( במידה ולבנות מותר) ואני מנסה להתקיים משני העולמות כבר כתבתי כאן על כך מעט וגם הוכחתי אולי מעט עייני בכתביי מצומצמי האופק בהכרח וראי כתובים במקרא ובמדרשים מצומצמי האופקים שוב פעם אבל החלטתי לא לבוז לאלה שאינם קרואים שקספיר או את מדרש תדשא שיעור קומה וכו' וכו עוד הרבה

          כתבתי תגובה זו מחדש עבורך כי הקודמת יצאה מלאה שגיאותיםס

          • משה ידידי כל כפייה היא בלי כוונה.
            שכני ידעו כי המוסיקה מפריעה לי והשארתי להפ פתק בחדר המדרגות, אך עונג השבת שלי לא עניין אותם כהוא זה כי זה לא חלק משיגרת עולמם.
            כלומר כפייה היא לא דבר צפוי.
            מבחינתי גם שלטי חוצות עם נשים עירומות הם כפייה ויש עוד המון מצבי כפייה שמי שאינו רגיש מתעלם מהם ואומר שזה שגרתי, עלי לחיות עם זה.
            כמו חוסר הרגישות לתקוף אותי על פוסט תמים על מה בסך הכל? צפיפות בעיר חרדית ובקשה לבנייה מסיבית לציבור מקופח.
            ומה אם היו אלה ערבים?
            רק את בני מיננו מותר לתעב !

            ומשה אני רואה בך איש אשכולות ויהודי שסבל ואיני שופטת אותך לרעה.
            אין זה ממנהגי.

            שבוע- טוב.

          • להם.

  5. רונית בר-לביא

    אצל החרדים מצוקה ואצלנו מצוקה.

    אני אומרת: שתי מדינות לשני עמים.

    אם היינו יכולים להסתדר יחד, אשרינו.
    אבל אנחנו לא,
    ברגע שקיים ציבור שלא נוח לו עם צורת הלבוש של הציבור השני והוא שואף ללא הרף להטיל על הציבור השני תקנות מתקנות שונות,

    אין מנוס מהפרדה ברורה ביותר.
    שום עירוב שכונות.

    החרדים בירושלים לא מבינים את זה.

    הם רוצים לכבוש את החילוניים, ולגרשם.
    לא די להם בשכונות שלהם.

  6. טובה גרטנר

    היי אביטל
    אני מסתובבת הרבה בבני ברק באמת צפוף שם.
    גם בנויורק צפוף.
    הבעיה שלהם אחרת… מי אני שאדבר על בעיות של אחרים,
    אם תיראי בשנקין כולם חיים יפה ביחד.
    תענוג
    להתראות טובה

    • בשינקין חיים בשלום כי אף אחד לא מנסה לכפות על השני צורת חיים שאינה מתאימה לו.
      לצערינו, זה לא קורה במקומות אחרים.

      • מי אמר שירה וטובה סליחה אך זאת ראייה מצומצמת.
        לי מאד הפריעה המוזיקה והטראנסים בשבת באיזור חילוני אך הייתי בעמדת מיעוט אז שתקתי.
        הם במיעוט אז שותקים.
        די מובן.
        לא?
        מה גם שרבים כבר נסו משם.

        • ולאן נסו הנסים? לבני- ברק שצפופה גם כך והן סיפרו לי זאת במפורש.
          קצת הכלה של הכאב של הזולת, גם אם אינו שלכן.
          סליחה ושבת- שלום.

        • מבחינתי המוזיקה הזאת בליל שבת אחרי חצות הייתה כפייה חילונית, אך מאחר ואיני עושה כלום בשבת הייתי אפילו מנועה מלהתלונן.
          דג.
          יופי של כפייה עלי.
          נו באמת.
          הלוואי על כולם הסובלנות שלי גם על אלו שלא שומרים מצוות.
          שבת= שלום.

          • כמה שחצנות יש במשפט האחרון שכתבת. התנשאות ושחצנות.

          • מוזר שדווקא לזה נתפשת.

            הואשמתי בכיעור ברצון לבנות עיר משלי ואז נתפשת לרבע הגה שהוצאתי.
            טוב.
            די ברור שאוביקטיבי אתה לא.
            ואיני מוחקת אותך כי אז ימחקו ( אולי) גם אחרים.
            אך אם תוסיף להגיב אז אפעל בנדון.

        • מפניך?
          כן תרבו – הכל יירדו מן הארץ החונקת יושביה באהבה.

        • טובה גרטנר

          היי אביטל
          גם לי מפריע טרנסים בשבת, זה מדיר מנוחה.
          שמעתי שהרבה עזבו את שנקין כי אין להם כסף לקנות..
          הלואי והפורמט של שנקין היה ממשיך במקומות שצריך להרגע.
          כי אין צודקים.
          להתראות טובה

השאר תגובה ל מירי פליישר ביטול תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת