בננות - בלוגים / / חינוך חברתי מיני ( בחינוך המיוחד)
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

חינוך חברתי מיני ( בחינוך המיוחד)

 

 

 

 

 

במסגרת הרפתקאותי במערכת החינוך הישראלית הוחלט שאני אלמד כיתות חינוך מיוחד "חינוך מיני" וכך אני עושה.

היום לימדתי אותם את המושג  "משיכה מינית " וכמובן שיש את הבנות שכבר מבינות במה מדובר ואת אלה שזה מעולם לא" קרה להם" , ככה זה בחינוך מיוחד.

גם אם אין להם ולהן מושגים ברורים לגבי המיניות שלהם , מסתבר שהם כן נוצלו מינית.

בישיבה בה נכחתי הובהר לנו שכמעט כל התלמידים שלומדים בחינוך מיוחד ( 99 אחוזים ) עוברים סיטואציות של ניצול מיני והם חיים עם זה לטוב ולרע.לי נראה שזה יותר לרע , אך לצערנו חסרי הישע מתקשים להביע את כאבם בצורה נורמאלית  והמידע שמגיע אלינו הוא לרוב יותר תחושתי ממילולי .

המנצלים יכולים להיות אנשים שבאים איתם בקשר ישיר וגם סתם עוברי אורח ,כמו אותו בעל  קיוסק שהזמין את כל לקוחותיו לחגוג על גופה של אחת החוסות ששהתה במעון שהיה ממוקם לצד הקיוסק שלו . 

כמה אני משתוקקת להאמין  שחיי המין של התלמידים והתלמידות שלי, מענגים אותם ( אלה שמשתפים פעולה ) בדיוק כמו התגובות הכנות שלהם לשאלות שלי  .

אבל לפי הידוע לי המציאות מראה אחרת.

 

 

 

 

 

8 תגובות

  1. בלומרט רות

    חינוך חברתי מיני בחינוך המיוחד מצריך רגישויות נדירות שלא רבים ניחנו בהם. אשרי האישאישה הקשובים לאלה בינינו שאינם יכולים להתבטא כראוי ולהצביע על הזוממים נגדם ועל הרשעים המשתחררים מאשמה [גם בינם לבין עצמם] בקלות מחפירה. להיות להם לפה ולספר ולדווח על מה שמעוללים להם ובהם יגדיל את המודעות לעוד עוולה שכל כך קל להסתיר. יישר כוחך וירבו כמותך, ואל תתייאשי מן האדישות המשגשגת. יום אחד תנצחי אותה.
    רות ב.

  2. כל הכבוד לך על שהינך יכולה להכיל זוועות כגון אילו שציינת ויותר מזה שאת מספקת להם כלים כדי שיוכלו לשנות את המצב אל תוכו נקלעו.וכמו שציינת אולי מה שהינו רע יותר מכול הוא אי היכולת שלהם לדעת את הגבול מתי מה שנעשה הוא נכון וטוב ולהיפך. חזקי ואמצי.

  3. איך מלמדים מהי משיכה מינית?

    וכל הכבוד מכל הלב. זה נשמע סוחט מאד נפשית ופיזית, מה שאת עושה.

  4. את עושה עבודת קודש

  5. איזו עבודה חשובה את עושה אביטל, הרבה אהבה צריך לכך וכוח
    כל הכבוד

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת