בננות - בלוגים / / עירם של הלא מושלמים
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

עירם של הלא מושלמים

 

 

 הפוסט האחרון דיבר על הלם תרבות שתקף אותי בבקרי את העיר השכנה ר"ג, מדובר כמובן גם בהלם אסתטי. הכל כה נקי מטופח . אין צפיפות ואנשים נראים רגילים פחות או יותר.

בפוסטרים שמודבקים בצמתים מופיעים דוגמנים ודוגמניות, שזה אך יצאו מדוכן בסופר פארם, הם בטוח מדיפים ריחות נעימים, והם כמובן צעירים, כמו שחלקנו כבר לא יהיה, נו אולי כדאי לקמט אותנו ודי, כי זה מה שיקרה לנו בלאו הכי, העולם המושלם עם הסמרטפון והתמונות בפייס בוק, בלי זקנים זיעה, ו…
 
היפה בסיטי שלא הכל רגיל מבחינה אנושית . ברחובות מתהלכים כל סוגי האנשים, ומאחר ולא נועלים אותם יש לנו הזדמנות לקבל את השונה, ולא כסלוגן, אלא כדרך חיים.למשל יש לי זוג שכנים שהם גמדים בקומתם, חסידי סאטמר לכל המתעניין, הוא מנהל עמותת חסד, היא חוזרת בתשובה, נכון שכשרואים אותם פעם בחודש צריך לברך, משנה הבריות, אולם מעבר לזה היחס אליהם רגיל לחלוטין.
לזוג יש שלושה ילדים אף הם נמוכי קומה, אך מקסימים בכל פרמטר אחר.
גם לרבנית שלימדה אותנו בחורף שעבר והשתייכה אף היא לחסידות מתוקשרת, סלונים, יש תיקון לא קל, היא תמיד חזרה וסיפרה איך כשילדה את ביתה העשירית לא האמינה, אל מול עיניה הכלות, צצה תינוקת עם תסמונת דאון.
כשהובלה להתאוששות, איבדה את שליטתה העצמית, הבכי והדמעות שטפו אותה בלי הפוגה. כך שכבה ויבבה מרבית שעות אותו היום, עד לרגע שבעלה רב גדול שהגיע לביקור, ניסה להצביע לה על נקודות אור נשכחות .
" רבקה" הוא אמר. " תשעה ילדים בריאים, ומה עם מעשר לקב"ה?"
 
היא השתתקה.
 
מיותר לספר שאח"כ נולדו לה עוד שלוש בנות רגילות, מהיכן האומץ להוסיף וללדת, האמונה, את זה תשאלו אותה.
 
 זה לא שיש להמליץ לכל אישה, ללדת ילד מיוחד, ובטח שיש כאן עול לא קל שנופל על ההורים, ומשנה את כל התפקוד המשפחתי. לכן גם רוב המשתדכים  החרדים כן עוברים בדיקות  " בדור ישרים"  ופגישות נקבעות על פי התוצאות.
 
אולם עדיין המניעה הטוטאלית של הופעת החריג בחברה, יש לה שורשים לא בריאים בארץ שהפכה בשנים האחרונות את עורה, והפכה להומאנית דווקא בתחום המטפל בקשישים ומוגבלים, והיא גרמניה.
מה לעשות, זה ידוע, אם כי אנו מכחישים, לקורבנות יש נטייה לא מודעת כזאת להזדהות עם המתעלל, להפנים את העיוותים הנפשים שלו. תשאלו את איסאק באבל, שהסיפורים הקצרים שלו מלאים בהזדהות כזאת. שבעים שנה אחרי, הם כנראה לא פרק זמן משמעותי במונחים הסטורים, אז זה המצב נכון ל2013, הישראלים רוצים להיות ישראלים  אבל בעצם הם שואפים להיות חזקים, יפים, יוונים משהו אם תשאלו אותי.
 
 —————————————————————————-
 
באותו עניין יש לציין שמותה של הרבנית צ'ולק, אשתו של מנהל ארגון החסד החרדי המשפיע ביותר, " עזר מציון",  שנפטרה השבוע, היכה בצער ציבור גדול, שקיבל ממנה עזרה וסיוע ללא גבול. אלפים ליוו אותה למנוחות.
 
רובינו הרי נוטים לאהוב את הילדים שלנו יותר מאת ילדיו של האחר, זה טבעי, אם כי לא מה שמצופה מאיתנו. אריק פרום טוען שאהבה אמיתית מתבטאת בעובדה שתוכל לאהוב את בנו של חברך כמו בנך שלך, אחרת האהבה היא רכושנית. גם היהדות דבקה בגישה הזאת.
 
מעבר לכל החסד שהאישה הזאת עשתה בחייה, היא ילדה שנים עשרה ילדים, ואימצה עוד ארבעה ילדים נוספים שהגיעו מאירן, איזו אישה.
יהי זכרה ברוך.
 
חשוב לי לכתוב את כל הדברים האלה בתקופה בה יש לנו שני שרים שלהם ילדים מיוחדים, אולם משום מה הם מצאו לנכון לקצץ בתקציב של החינוך המיוחד, ולחייב את ההורים בהוצאות על ההסעות, כאילו אין להם מספיק הוצאות גם ככה.
 

כנראה שכלכלית אין להם מקום לדאגה, בקשר לנשמה שלהם ומצבה, לגבי זה אני די פסימית, למי שחושב שאני נשענת רק על מקורות יהודים פנאטים, מומלץ לקרוא את אריק פרום.

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת