בננות - בלוגים / / יום משמעותי
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

יום משמעותי

 

 


 

 

 

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=24091&blogID=161

היום הוא יום מסוגל מאד, זהו יום צום ותענית על כך שבדיוק היום החל המצור על ירושלים שסופו בחורבן .

כמו כן זהו יום הקדיש הכללי.

אבל דבר נוסף שפחות ידוע הוא שזהו יום פטירתו של רבי נתן, הצדיק הענו שהפיץ את תורתו של רבו רבי נחמן מברסלב. אז בהחלט רצוי וכדאי להדליק לו נר.

אני ביקרתי אצל רבי נתן בקיץ, התמונה בבלוג היא משם. הוא טמון באיזור יפיפה, ואולי לקראת הלילה אעלה תמונה נוספת, כאמור הצלמת היא ביתי והכל נתון לאישורה.

ישנו סיפור מעניין על רבו רבי נחמן שביקש להקבר מעל קבר אחים של שלושים אלף יהודים, שחיו בעבר בעיירה הזו וסירבו להתנצר ולכן נרצחו והסכימו למות על קידוש השם, ובלבד שלא ישנו את אמונתם. כל זה אירע  בדיוק שם באומן . רבי נחמן שנטמן שם מקדש בעצם נוכחותו את האדמה המדממת ומדליק מחדש את נר נשמתם של המעונים.

כך שמי שמגיע לרבנו מגיע לציון מאד גדול ויקר, למרות שלצערנו כל אוקריינה הפכה לקבר אחים ענק בימות השואה ,וכשאתה פוסע על אדמת אוקריינה אתה עלול לדרוך על עצמות יהודי שנרצח, לכן הארץ הזו טמאה. מעבר לציון ולעוד כמה מקומות שהם קדושים. רבנו ביקש להוות מוקד עליה לרגל וכמיהתו התגשמה במלואה, כאן רואים שכוחו של צדיק מתעלה מעל כל המכשולים. והרי פעם זה היה בלתי ניתן לקליטה שרבי נחמן השנוא והמוחרם יהפוך פתאום לסמל המוני ולאבן שואבת ומחזקת.
 

כל שנה, ובעיקר לקראת ראש השנה רבים מגיעים אליו, חסידי ברסלב, אך גם רבים אחרים, מכל הזרמים ומחפשים את קרבתו. ידוע שעצם ההשתטחות של אנשים רבים כל כך מעלה את המקום לדרגת היכל שכולו יזכור מסוג אחרלכן ביקש
להטמן בו. כל ימיו ידע את ערכו הסגולי הרוחני וביקש לזכות בו את הרבים. אף אני מתגעגעת מאד לאומן, ולתחושה שהייתה לי שם שכל רגע יש לי קשר בלתי אמצעי עם רבי נחמן. אירע לי שם אפילו מקרה שאיבדתי את דרכי והקבוצה ואנשיה נעלמו מעיניי, זו הייתה שעת ערב, ולא בדיוק נעים להסתובב באיזור הזה לבד,  אבל  אני ידעתי שרבי נחמן איתי, גלגלתי קריאה למרומים , נקבתי  בשמו ומיד הופיעה מולי שליחה אלמונית שלא הכרתי מימי, ברוב חסדה היא מיד כיונה אותי למקום הנכון. ההמצאות שם הפכה אותי למקושרת בצורה שמעלה בי געגועים. ותחשבו על רבי נתן שהבין את הסוד לעומק, עוד לפני כולם, כיבד את הזכות הזאת ולא ויתר עליה, למרות כל הגינויים.  כידוע הוא דבק בה והפיץ אותה עד יום מותו. הוא זה שטען : " שבברסלב יש אש " וביקש:  " הבער אותה בתוכי".

רבי נחמן הוא מתווך בין למעלה ולמטה. רבי נתן גישר בינו לבין החסידים. ואנחנו גם ביום צום אנו זקוקים לאש חסידית שמתעלה מעל הגוף. יש לנו על מה לבקש. יוסרו לאלתר ההסתרים. 

שנזכה לביאת המשיח ולגאולה פרטית ואישית בקרוב ממש.

אמן.
למעלה הפוסט על אומן אם לא עלה אדביק בתגובות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 תגובות

  1. גבריאלה אלישע

    אכי"ר

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת