בננות - בלוגים / אביטל קשת / כ' בכסלו- אור חדש מאיר את העולם
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.    ---------------------------------------------------------------------------------------.    

כ' בכסלו- אור חדש מאיר את העולם

 

 

 

 

 היום כ' כסלו אור חדש מאיר את העולם.

זאת מכיון שאתמול י"ט כסלו , היה ראש השנה  של חסידות חב"ד.

בי"ט כסלו יצא האדמו"ר זלמן מלאדי מבית הכלא, אליו הושלך , בשל הלשנה של אויביו הליטאים שהתנגדו לו. האדמו"ר ישב בכלא במשך 53 ימים, עבר חקירות קשות, טולטל בדרכים, אך ב"ה בזכות השגחה פרטית ואלוקית יצא לחופשי. חסידיו טענו שהמאסר נגרם בשל קיטרוג שהיה מלמעלה על כך שאדמו"ר הראשון של חב"ד עמד להוציא את כל הסודות הגנוזים והקבלים לאויר העולם, על מנת להחיש את הגאולה.

יום השחרור בישר לעולם היהודי, שהחסידות תהפוך לזרם שאי אפשר יהיה לבלום , עד שיפוצו כל  מעיינותיך חוצה..  

כלומר, עד שתגיע הבשורה החסידית לעולם כולו.

כ' בכסלו הוא גם היום בו האדמו"ר  הדפיס את העותקים הראשונים של ספר ה'תניא' , עותקים שהופצו בלב חג האורות , ומאז הם עושים את דרכם  אל כל פינה נידחת בעולם.
http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=11767&blogID=161

מעבר לכך שהחסידות היא זרם שהאיר ואף העיר , את שורש האמונה היהודי, היא גם זרם משפיע בדרגה העולמית.

החסידות טוענת : שהקדוש ברוך הוא מצמצם את עצמו, עד למינימום ונותן לנו את היכולת להנהיג את העולם.

כלומר, כל אחד מאיתנו, הוא בגדר בורא .

ולכל אחד מאיתנו ניתנו הכוחות  לשנות מציאות. וכמובן שעדיף שננצל את הכח לטובה ולברכה.

מכאן, ינקו תורות הניו אייג' את התאוריות שלהן, דוגמת 'הסוד', שאף הן טוענות שבכוחו של היחיד לשנות את גורלו.

ההבדל המשמעותי נעוץ בכך, שהחסידות מבקשת מהיהודי לעשות כל פעולה למען הזולת, ולשם שמיים, ותורת 'הסוד' עובדת נטו על האגו האהוב.

ואיך אמר המגיד ממזריץ' שאתמול חל 'היארציט' שלו, כשאדם עומד על הר, הוא לא בהכרח מרגיש שהוא עומד שם. וצריך  להתפלל על מנת להנצל מהגאווה.

כלומר רובינו שואפים להביא את האגו אל ראש ההר, אך לא על מנת להשקיף על מה שמשה רבינו השקיף, ולקבל את מה שהוא קיבל, אלא למען תכלית אישית נרקסיסטית מצומצמת.
 
החסידות החב"דית  טוענת שאל לנו לתלות את הנהגתינו על רב , אלא ללמוד את עצמינו עד תום, בסיועו של ספר  'התניא'. אותו רצוי ללמוד בקבוצה.
אולם הביצוע והתהליך, הם תהליך פנימי אמוני, אותו עובר האדם עם עצמו. ואיש מאיתנו לא רשאי לחמוק ממנו.
 
בכך שונה חב"ד מהרבה חסידויות , שמשחררות את החסידים מאותה עבודה מפרכת, ומבקשות מהם רק לדבוק בתורה ובמצוות, כאשר את ההנהגה הרוחנית העליונה יוביל האדמו"ר.

ומי ייתן ובתחילת השנה החסידית המתחדשת עלינו לטובה ולברכה תזכו כולכם לבריאות, פרנסה בשפע, שלום בית והנהגה רוחנית מתאימה.

ויפוצו כל המעיינות חוצה.

וב"ה נשמע את הקולות ונראה את פעמי הגאולה הקרבה.

 

 

 

 

 

 

5 תגובות

  1. אמן ואמן!!!
    דברייך מאירים!

  2. תבורכי על דבריך אלה אביטל

  3. מירי פליישר

    תודה אביטל דברים נאים!

  4. הלוואי אביטל, ואולי לכן יורדים עכשיו גשמי ברכה{ואני צריכה לנסוע לאיזו פגישה רחוקה…}

השאר תגובה ל גבריאלה ביטול תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת