בננות - בלוגים / אביטל קשת / איך זה שאתה לא שומע , לא רואה , איך?????!
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.    ---------------------------------------------------------------------------------------.    

איך זה שאתה לא שומע , לא רואה , איך?????!

 

                              מוקדש בין היתר למוטי גלדמן     

דיאלוג                                                                                                                                                 

======================================
 
-מי הוא בן עולם הבא?
 
בן עולם הבא הוא מי ששומע לדברי ה'.
-או, קי , חוקים מצוות?
 
נכון, אבל גם מעבר לזה. בן- עולם הבא שומע כשה' מדבר איתו.
 
-הצחקת לגמרי, ה' כבר לא מדבר , ואנחנו לא משה.
 
ה' מדבר גם מדבר, אנחנו אלה שלא שומעים, גם כשבני אנוש מדברים איתנו אנחנו לא קשובים אז לדברי ה'!
 
-         אני כשבן אנוש מדבר איתי אני שומע.
 
טוב אולי אתה כן , אבל בתוכי ובתוככי כל אחד כמעט קיים פרעה שלא שומע.
 
——————————————————————————
משה מגיע אל פרעה ומוסר לו מסר: שלח את עמי, המסר כולל דברי אזהרה , מה יקרה אם לא תשלח , מכה קשה תנחת על מיצרים. ופרעה ממאן , מקשה את עורפו. גם כשהמכה מתממשת במלואה והוא מתחנן להפסקה בסבל , הוא לא נכנע ומקשה את עורפו בשנית, בשלישית והשאר ידוע.
 
פרעה היקר אתה לא קולט? אם לא תשלח את העם הזה תיפגע , אתה ובני עמך , מה קורה פה?
 
ובכן רבותי פרעה באמת לא קולט.
 
משל למה הדבר דומה: מנחה בקבוצה לנגמלים לאלכוהול עורך בפני בני הקבוצה הדגמה .הוא זורק תולעת חיה אל תוך כוס שתייה רוויה באלכוהול והתולעת מתה תוך שניות.
 
פונה המנחה את הקבוצה ושואל: רבותי מהי מסקנתכם ?
 
מצביע אחד ואומר : המסקנה היא שלתולעים אסור להזדחל אל תוך כוסות אלכוהול .
מצביע ברנש נוסף ואומר: מסקנתי היא שלפני שאתה שותה אלכוהול בדוק שאין בכוס תולעת.  
ומי הוא הדובר  מתוך גרונם? פרעה.
 
פרעה מצוי בכולנו.
 
אם פרעה היה אומר: קשה לי לשלח את העם הזה, בעיה נפשית, חרדת נטישה , צורך בשליטה, פינוק יתר , נטיות סדיסטיות.
 
אולי משה היה מציע לו עזרה.כי קושי הוא דבר לגטימי, חיים בכחשה ,לא!
 
אך פרעה מתעלם מכל זה ואומר: הקושי לא קיים. המציאות לא נבראה. ה' לא מטיל עלי מכות , ואני את העם הזה לא אשלח.
 
ומי מאיתנו לא חוטא בזה?
 
מי שאין בתוכו פרעה הוא או צדיק גמור( וכמה כאלה יש?) או רשע כמעט גמור ( וכאלה יש יותר).
 
 
 
ובכן מי הוא בן העולם הבא?
 
בן העולם הבא שומע כשה' מדבר איתו, הוא מבין מי היא התולעת ומה מציף את הכוס. הוא נלחם כל רגע בחייו על מנת  לבטל את פרעה.
 
 
סיפור קטן
 
אל רב חשוב מגיע יהודי ושואל: רבי האם אני בן העולם הבא?
 
והרבי עונה: ספר לי על מעשה טוב שעשית ואענה לך.
 
אומר היהודי: שמע רבי , לי היו שני ארנקים בארנק אחד שמרתי את מעות הפורים ובשני את הכסף לסעודת הפורים. והנה דפק על דלתי אביון ואני בטעות נתתי לו את הכסף של סעודת הפורים , כלומר שלפתי כסף מהארנק הלא נכון.
כשהבנתי את גודל טעותי  חשבתי, הרי אין מקרה בעולם הזה ונתתי לעניים את כל הכסף שהיה בידי גם את הכסף של סעודת הפורים וגם את הכסף לאביונים.
אמר לו הרב: אכן אתה בן העולם הבא ולוואי ואהיה שכנך.  
 
 
מה קרה פה?
לכאורה בלבול. שני ארנקים זהים ובהם כסף שנועד למטרות שונות, ומה שקרה שנלקח שטר מן הארנק הלא נכון.
והפתרון: יהודי מן השורה היה עושה מעשה פשוט , לוקח את הכסף של המעות לאביונים ומעבירו לארנק של סעודת פורים. קרתה טעות ואפשר לתקנה.
אך בן- העולם הבא חושב: מה השם רצה לומר לי? איפה אני בסיפור הזה ומסקנתו היא הבאת טוב לעולם ותיקון המידות. כל מה שקורה לו, הוא דיבור אלוקי, מסר מה' . בן עולם הבא לא מאמין במקריות, מקרה, המילים הללו לא מצויות בלקסיקון שלו. הדברים  שמתרחשים מכוונים מלמעלה על מנת לתקן את מידותיו.
 
סיפור נוסף.
 
יהודי אחד לקח על עצמו קבלה , כל יום אחרי תפילת שחרית הוא יקרא פרקי תהילים . במשך שנים ארוכות הוא שומר על הקבלה הזאת , ואז יום אחד הוא עסוק במצוות הכנסת כלה ושוכח לחלוטין מפרקי תהילים.
 
לפתע דופק על דלתו יהודי לא מוכר.
מי אתה? הוא שואל.
אני נהג ולקחתי אותך לפני שנה במונית שלי ו..
 
אוהו , בוא הכנס, אני נוסע המון במוניות, לא בדיוק זוכר אותך, מה הביא אותך לכאן?
 
אז זהו, שלא היה לי זמן, הייתי עסוק, אבל בנסיעה ההיא שכחת אצלי במונית את ספר תהילים שלך.
 
ובכן האם היה כאן דיבור ישיר עם ה' או לא?
 
ה' הרי מדבר איתנו כל הזמן.
אומרים כשאתה רואה גנב מבצע את זממו, הסגר אותו, אך גם חשוב למה זימן לך ה' את המראה הזה, איפה נושם הגנב הזעיר שבך? האם אתה באמת נקי כפים כפי שאתה רוצה או מתחזה להיות בפני עצמך.
כל דבר שקורה לנו הוא דיבור ישיר עם השם והעניין הוא לבטל את פרעה, שממאן להקשיב או לראות.
 
ככל שאתה קשוב יותר, כך הופך הדיבור עם הבורא לצפוף ובהיר יותר.
אני יכולה להעיד על עצמי שמאז שחזרתי בתשובה אני מקבלת בדרכי פתע מסרים ברורים בחלומות אודות דברים שעלי לעשות או שיתרחשו בחיי , מאחר והנושא אישי מאד, אני מעדיפה לא להרחיב אודותיו.
המסרים קשורים לרבנים חשובים ולכן אני מעדיפה להשאירם סמויים.
 
 
תמיד הייתה לי הנטייה להיות מחוברת לשורש נשמתי, אולם ככל שאני מסלקת ממנה את החמץ, הדברים מתרחשים יותר, ותמיד בהפתעה ובעיתוי הכי לא מקובל. אולם כשזה קורה התחושה היא עילאית.
 
אולם הדרך למעלה, רצופה בעבודה קשה למטה, אפרורית יומיומית, לא לחלוף על היום, יום ,במרוצה גם אם הוא שוחק,  אלא לנסות לפרש את הסיבה לקושי , כי גם קושי הוא מסר, דיבור רצוף עם מי שדיבר עם משה עבדו ומנסה למצוא את דרכו אלינו.
 
 
 
 
 
במאמר הבא אכתוב על חוכמת האי קיו, שכל, לעומת חוכמת הנשמה.

 

 

3 תגובות

  1. יפה הסברת, אביטל, וכל כך נכונים דבריך שבת שלום. אם כל אחד מאתנו היה מתגבר על הפרעה שבו מזמן היינו במקום אחר

    • תודה לך חנה על כך שאת קוראת נאמנה וקשובה וזה המון.
      הדרך להתגבר על פרעה היא גם לעבוד את ה' בשמחה וללעוג לקושי ולפרעה, לא כתבתי אך הזכרת לי בנוכחותך הנעימה וכבר אמרתי שכשאתפנה אכתוב לך מייל.
      שבת- שלום.

  2. אני מסכים איתך לגבי יצר הרע ויצר הטוב שמקננים בתוכנו וכל אחד מהם משתרג על זרועותינו כשריר נוסף. אני לא מאמין באלוהים, אבל כן מקבל שיש סימנים שמגיעים אלינו וצריך לפרשם ולהבינם. ומעבר לזה, שצריך להילחם ביצר הרע שלנו בעזרת הדרך – המוסר שלקחנו על עצמנו.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת