בננות - בלוגים / / פוסט לאמיצים שלא מפחדים כלל.
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

פוסט לאמיצים שלא מפחדים כלל.

 

 

 

כולי שמחה שהיו כאן אנשים אמיצים שהעלו הצעות משלהם בצורה נעימה כל כך.

שלום עושים עם אויבים ואת זה לא אני אמרתי. 

זכרו את סאדאת שסיכן את חייו ובא לארץ והשיג שלום .

רק מי שמסתכן עושה שלום. 

וזה לא משנה בכלל אם אגיע פעם אחת למפגש בודד וזהו .עצם המהלך "שבת אחים גם יחד " יפה בעייני. 

רבי נחמן ממשיכו של הבעל שם טוב, שיום פטירתו חל בשבועות אמר :
" כל העולם כולו גשר צר מאד"

ואני ראיתי בעיניי דמיוני תמונה של גשר שכולנו עומדים עליו מתחתינו פרושה תהום ענקית , אם ניתן ידיים נהיה גוש חסון, ואם לאוו החלשים יפלו ראשונים אבל גם החזקים יקרסו, וזה מה שקורה כאן בפועל ובכל העולם ,ולכן אני אומרת " והעיקר לא לפחד כלל. " 

הבעל שם טוב הקדוש אמר, שלפעמים כשמתקרבים לזולת מתלכלכים ברפש , אבל להתרחק ממנו ולהתנכר לו זה מנוגד לחסידות ואני מהחסידים.וזאת היא תשובתי לכל החוששים והמסתגרים.  

בבאונו לכתוב לזולת תגובות על כל נושא  בואו נזכור כולנו (כולל אני)," שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים ואין לו חלק בעולם הבא."  

באשר לי , אני אומרת לכל מתנגדי " יהללך זר ולא פיך."

אך אני האישה שכתבה את הפוסטים הבאים:

" שכר מינימום-שדן בשכר הדל שסייעות מקבלות בחינוך המיוחד.

" בלוגיה לאתיופים"- שדן בבעית האתיופים בארץ ועד היום מגיבים אליו אתיופים שונים.

" לזכרו של הנעדר ששלט בסמים ובחייו"- שדן בבעית הסמים בארץ מנקודת מבטי האישית.

" הכל על בת – שבע שכולם בוגדים בה" – פוסט שדן בניצול הציני שהמדינה עושה מקיצבאות הבטחת ההכנסה.

" השכן שלי נרצח ביום העצמאות, לזכרו של איש קטן"- פוסט שדן בין היתר בבעית הקטל בכבישים.

" מי פוחד לעשר"- פוסט שדן בצורך היהודי- חברתי -לתרום מעשר וצדקה לעניים.

מי האיש החפץ חיים.." – פוסט חשוב שדן  בנושא של איסור אמירת לשון הרע.

" לזכרן של הנשים שלא הצלחתי לסייע בידן"- פוסט שדן בנשים שעברו התעללות וחיות בינינו. 

" הטרדה מינית אצל רופא השיניים?" – פוסט שמתאר הטרדה מינית שעברתי.

ועוד ועוד.

היו גם פוסטים שהרגיזו והרתיחו בגלל חילוקי דעות, בגלל חוסר עדינות שלי אולי , אבל מה הוא המכלול?

הרמח"ל בספרו מסילת ישרים אומר : כל המספר לשון הרע כאילו כופר בעיקר .

אבל..
גם השנאה והנקימה – קשה מאד לשימלט ממנה לב הותל אשר לבני אדם , כי האדם מרגיש מאד בעלבונותיו ומצטער צער גדול , והנקמה מתוקה לו מדבש , כי היא מנוחתה לבדה . על כן לשיהיה בכוחו לעזוב מה שטבעו מכריח אותו ויעבור על מידותיו , ולא ישנא מי שהעיר בו השנאה , ולא יקום בו בהזדמן לו שיוכל להנקם , ולא יטור לו , אלא הכל ישכח ויסיר מליבו כאילו לא היה – חזק ואמיץ הוא! והוא קל רק למלאכי – השרת שאין בניהם מידות הללו, לא אל שוכני חומר אשר בעפר יסודם. אמנם, גזרת – מלך היא, ומקראות גלויים באר היטב , אינם צריכים פרוש ( ויקר , קדושים יט, יז) " לא תשנא אחיך בלבבך", 
ולפי שהיצר הולך ומרתיח את הלב …

על כן באה התורה וכללה שהכל נכלל בו " ואהבת לרעך כמוך"  " כמוך" בלי שום הפרש ," כמוך" בלי שום חילוקים , בלי תחבולות ומזימות , כמוך ממש!

 

 

 

6 תגובות

  1. משה יצחקי

    אביטל, אני מעריך מאד את מה שכתבת כאן בפוסט. ובכלל הצעתך בעניין מפגש למיטב שיפוטי נעשתה מתוך כוונה טהורה.
    מתוך ההתלהטות שהייתה אתמול למדתי שני דברים: הראשון שיש פער גדול בשפת השיח, לכאורה כולם מדברים עברית, אבל המושגים והתשתית התרבותית השונה יוצרים אי הבנה בסיסית, ואי הבנה יוצרת חומה של זרות, והשפות השונות זקוקות לתרגום, ורק לאחר התרגום ראוי להתמודד ולהיות חלוקים מתוך כבוד הדדי. הדבר השני הוא פחד, כל אחד ופחדיו שלו. ופחד מוליד כעס ומלחמה. ואת שני המרכיבים האלה צריך לקחת בחשבון בשיח, ולא רק כאן בבלוג אלא במעגלי הקיום הרחבים שלנו.

  2. בלי לדעת מה כתוב כאן, כי כמה ימים לא קראתי בבלוג, שמתי היום שיר שכתבתי כשגרתי בשכונת המקובלים בצפת בין חוזרים בתשובהורבי נחמן והגשר הצר… היו מאד בתודעתי.

    • אביטל אני איתך לא בגלל בכותרת שקצת מתגרה מידי לטעמי אלא בגלל הזכות שיש לך להתבטא. איש לא לוקח אותה ממך וזה הפלורליזם התרבותי החילוני שמאפשר.
      נדמה לי שנדרש ממך עוד צעד קטן : להפסיק להתבונן מסביב אם קיבלו אותך או לא ואיך קיבלו אותך ולבטא ולהמשיך את המיית הלב שלך את הרהורייך את מסקנותייך את חייך. אי אפשר לדרוש תשומת לב בכוח וגם לא אהדה.
      ואני ממש מחבבת אותך .שתדעי.

      • את מאד צודקת. באמת על פי החסידות אסור להתרשם מן העולם ותודה על כך שאת מעירה אותי לכך. אני מודה שזה לפעמים קשה אך למרות זאת אני כותבת ופועלים כאן 2 וקטורים הפוכים.

        בנוגע לכותרת בינתיים אני משאירה אותה , מאד נפגעתי מכותרות כמו תעזבו אותנו לנפשינו וכ"ו וניסיתי להביא לידי ביטוי בכותרת את משנתו של רבי נחמן .אך באופן הכולל השקפתך היא הנכונה "ואיזהו החכם הלומד מכל אדם. "

        ואלמד גם אם בקצב איטי.

        גם אני מאד מחבבת אותך.

    • זאת את סבינה היקרה? אנא הזדהי ואקרא בחפץ לב.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת