בננות - בלוגים / אביטל קשת / למען הפרוצות שווה לצאת לרחובות
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.    ---------------------------------------------------------------------------------------.    

למען הפרוצות שווה לצאת לרחובות

אני רוצה קצת להתייחס לחוק החדש שדן בענישת הלקוחות, למרות שהנושא לא מי יודע מה צנוע. ובכל זאת אכתוב עליו מנקודת מבטי. כמובן שאני תומכת בחוק. אולם לא אפתח בכך.
 
אומרים שזנות הייתה גם בימי התנ"ך. נכון, הייתה אבל התנ"ך בניגוד לגבר הישראלי הממוצע, נותן המון כבוד לרחב, הזונה הראשונה שנזכרת בו. רחב נחשבה לבולטת שמבין ארבעת הנשים היפות בעולם שהן : שרה, רחב, אביגיל ואסתר.
 בתלמוד ובמדרשים מסופר שרחב מתגיירת נישאת ליהושע ויוצאים ממנה עשרה נביאים בניהם ירמיהו ואחיה. אני לא מכירה גבר ישראלי שיינשא לזונה. אך יהושע שהיה מנהיג של עם ישראל היה גבר כזה. אפשר לומר שהתנ"ך הוא ספר שדוגל בשחרור האישה תרתי משמע,  גיבוריו מבינים לליבה עמוק פנימה. ועובדה שברגע שרחב מתעלה מעל עצמה, היא מקבלת כבוד ששמור למועטות.
גם במעשה תמר, אנו רואים שיהודה הלקוח, בוחר להודות קבל עם ועדה שחטא והמטה והפתילים הם שלו. בגלל יהודה אנו נקראים יהודים. כשנולד נקרא כך כי אימו לאה אמרה " הפעם אודה לשם"-מזה נגזר  שיהודי ידע להודות על הטוב והחסדים שהשם גומל לו יום- יום. ובמעשה תמר הוכיח שהוא יהודה גם מסוגל להודות על טעויות ואפילו לעשות עליהן תשובה. מה שנדרש אף מאיתנו. ואין יהודי שאין בו היכולת הזו. לתשומת ליבכם, גברים יקרים.
אז לגיטימי שזה מה אנחנו דורשות מהגבר הזה שמשעבד אישה אלמונית לצרכיו: מותק תודה שטעית, תודה,תטפל בבעיות שלך עם בנות המין השני, או קיי.
 
וזה לא נכון שזנות פותרת בעיות של אונס, בדרך כלל רוב הגברים שהולכים לזונות משנים את טבעם המולד, והופכים ליותר מאיימים ממקודם. אם היה להם שמץ של כבוד שלאישה, הרי שהם הולכים ומאבדים אותו, מול איבר פנימי שכולו החפצה. טוב קשה לי אפילו לכתוב על זה. זה דוחה. אבל בעבריי חייתי בעולם חילוני, במסגרת עבודתי הכרתי גברים שביקרו פרוצות, ואצילות נפש הייתה מהם והלאה. אחד מהם היה מכה את אשתו בקביעות בלי קשר לביקורים הדוחים הללו. אז את בעיית האלימות שלו הזנות לא פתרה, אולי אפילו החריפה. אצל זונות מותר לעשות הכל, האישה בבית מה לעשות מגבילה, יימח שימה.
 מאחר ובצבא שירתי במשך שנה במשרד ת"ש התוודעתי גם למקרים בהם גברים הפכו נשים מוחלשות לזונות. לאחת החיילות שלנו היו הורים חוליי נפש, היא התאהבה בגבר מבוגר שהתחזה לאבהי ואוהב. הוא כאילו העניק לה חסות מגוננת, אבל גם מכר אותה במקביל. כמה שניסינו לסייע לה, לא הצלחנו. החוק לא עמד לצידנו, הוא  התגלה כחסר שיניים. כל יום שהיינו נוטשות את המשרד היינו מהרהרות אודות המקרה הזה בלב דואב ונשבר. לכן, בהחלט הגיע הזמן לחזק חוקים שיגנו על נשים, ויגרמו לגבר -ללקוח לחשוב מי עומדת לפניו. ולהתפלל שייעשה אחורה פנה. וכשחרב החוק מעליו, יש יותר סיכוי ( קלוש אומנם) שזה יקרה.  
 
מה שכן, אני ב"ה חיה עם גבר, שתומך בחוק, כי הוא אנושי. אבל מאידך טוען שכשגבר הולך ברחוב ורואה את כל הפרסומות והנשים עם המחשופים והעולם שמשדר לו פריצות מוחלטת הוא מה לעשות מתגרה. ואם יש כזה היצע של זונות, שאין עליו הגבלה, הרי שלצערנו הגברים הפחות מוסרים( והם לצערי רבים) מתפתים.
 
אני מבחינתי עושה את המקסימום שלא להפוך את עצמי לאובייקט. עד כדי כך שאני בכלל לא לוחצת יד לגבר. ומשתדלת כשכל פגישה עם בני המין השני לא תהייה ביחידות. . בכלל,  אישה יכולה להיות יפה וצנועה. אני יודעת שזה החלק האירני  של הרשימה הזו, אבל מה לעשות, במסגרת הפלורליזם הנהוג במחוזותינו, תנו לי קצת ממנו. תודה שנתתם.. אני ממשיכה..  אי אפשר לדרוש איפוק רק מצד אחד. דהיינו מהגבר. נשאלת השאלה מה אנחנו עושות כדיי לא לסייע לו לבחור בנטיותיו החייתיות. כי מסתבר שהרבה נשים חושבות שגבר צריך לחשוב על הדגל בזמן שהן מציגות את מרכולתן לראווה, המציאות הוכיחה שהפטנט החינוכי הזה לא עובד. לדעתי גם עשרות שנות לימודיי מגדר שנאביס עליו, לא ישנו את העובדה הזו.  בלי קשר לזה שנכון יש מלא דוסים, שהולכים לפרוצות,הם הולכים בגלל סיבות אחרות.  אבל אני לא אחראית עליהם. ולכן אשמח שיטופלו במסגרת החוק.. מה שכן, אני כן אחראית על מה שאני יכולה לעשות הכי טוב וזה לשמור כל כבודי העצמי. ולמנוע מגבר מזדמן לזהות אותי עם הנשים אותן הוא פוקד למטרה שאותי אישית מחליאה.
 
בגדול, הרי לא הצלחנו לאלף גברים. אז כמו שאומרים תתחילי קודם בעצמך. סתם נקודה למחשבה. מה שכן במקביל, אנחנו צריכות להגן על מעמד שלם של נשים שנפגע באופן יומיומי .חלקו הגדול בכלל מיובא הנה בדרכים לא חוקיות.  ואם צריך נדרש מאיתנו לצאת עבורן לרחובות, אז כן, נצא . ומי ייתן וזה יסייע לציבור שלם של נשים שגברים נצלנים הפכו אותו בסיועו של הרבה כוח פיזי לבייתן הקבוע.

18 תגובות

  1. רשימה יפה, אביטל, אהבתי
    כל אחד אחראי על עצמו – האישה שמתלבשת כך או אחרת לא אחראית למחשבות של הגבר ובטח שלא למעשים שלו. אני חושבת שהגנת ה"זה לא אשמתי, תראו את החברה/הפרסומות/הנשים בחוף הים הן פיתו אותי, אני אין לי היגיון כשאני רואה נשים שמתלבשות ככה" מורידה מהאחריות של אדם כלפי המעשים שלו. גבר בוחר ללכת לקנות גוף של אישה והוא יכול גם לא לבחור בזה באותה מידה – זה תלוי רק בו. איך הפכנו לחברה בה מתווכחים על האם זה לגיטימי או לא לקנות גוף של אדם אחר, זה מה שאני שואלת.

    • נכון לא לגיטמי. רק שלפעמים לא צריך לשים מכשול. את יודעת. כך לטעמי לפחות.

      אבל תודה על המחמאה בתחילה. ככה מתחילים דיאלוג בלי לעורר התנגדות.

      • זה בדיוק העניין (סליחה על זה שאני פה בדיאלוג על הבלוג שלך…) שהתפיסה כאילו האישה שמה מכשול שמה את האחריות למעשים של הגבר – על האישה וזה לא צריך להיות ככה – כל אחד אחראי על עצמו. אני הגעתי למסקנה שלמרות כל מה שלימדו אותי על גברים, יש להם שליטה עצמית והם לא חייבים לתת ליצר לשלוט בהם.
        ובעניין אוקראינה, גם הנשים שם הן בני אדם ולמרות שהן נראות אחרת מאיתנו, מדברות בשפה אחרת ומנהגיהן אחרים, לא צריך לזרוק אליהן את הזבל שלנו.

        • ממש בסדר. אני לא גבר, לא רוצה גם. ועושה מה שאני יכולה שלא להגיע לאי נעימייות. כלומר, גם לא מבינה מה הטעם בחושפנות הזו.
          באשר לאוקריינה, אני לא יכולה לסייע לנשים שם. אנילא בעד זה שגבר ייסע לשם, אבל לא יכולה לכבול אותו.
          אם הוא נוסע פעם בשנה, זה עדיף על פעם בשבוע, חודש שיש לו פה.
          ועדיף על מה שילדיי יהיו חשופים אליו. וזה חשוב לי.
          אתמול נסעתי לים, איך שאני יוצאת מליון פתקים על הרצפה מנערות ליווי. גועל נפש. אני צריכה שילדיי יראו את זה.
          ובנוסף, איזה אדיוט שלא רואה טוב, שמציע שאעלה על האופנוע שלו. אבל טוב הייתה רוח נורא חזקה.

          אני מאמינה שגבר שמבקר זונות, כבר ימצא את הדרך לראות גם אותך ככזו.

  2. שלום אביטל
    החוק לא יעזור שכן יוריד את המקצוע יותר לזנות(למחתרת)
    לצערי כמו כול דבר אנו מאמצים את הגישה הקיצונית פרימיטיבית
    כמו להמנע מפתיחת קזינו ואז גדלה תיירות הקזינו ויותר מטבע קשה יוצא מין הארץ
    ולמה אם כבר לא לאמץ את נושא הזנות ולהעתיק מארצות נאורות כמו הולנד להגיע למצב ששוטרים ישמרו על הבנות שמעונינות לעסוק בכך ובלי מתווכים ובלי סרסורים ובלי ניצולו של הגבר

    ולעניין החייתיות של הגבר
    מי אמר שכך צריך להיות
    גבר שלא יכול לראות אישה לבושה בהתאם לאופנה האחרונה שיסיט את מבטו וילך משם או לא יתקרב
    ואם עלה לראשו צרכו יואיל וישפוך זרעו לבד
    אבל מה לעשות לפי החוקים הפרימיטיביים של הדת אין אפשרות לעשות זאת
    כבר מתגלגלת שמועה על הזונות באוקריאנה ליד אתרי התירות כלומר ליד אלא שמבקרים את הרב
    אז מה לעשות ייצטרכו הרבנים להוציא פסיקה חדשה שתאפשר לצעירים שמנועים להשתחרר ממצוקתם?

    או שיהיו רכבות אויר לאוקריאנה?

    אביטל נגעת המשהו שאת לא רוצה לגעת תאמיני לי
    ואת שאומרת שלא תתני ידך בידו של אחר ולא תרצי שיראה אותך ביופייך תצטרכי ליבא כנראה פריט אופנתי מאד שנמצא באיראן

    בהצלחה בכל אשר תלכי

    • תודה דוד, אם ארצה ליבא פריטי לבוש מאירן אעשה כן. כרגע בעלי לא מעוניין.
      תודה.
      ואני מעדיפה שגברים יסעו לאוקריינה, מאשר שהגועל יגיע אלי לחצר.
      כמובן שעדיף שלא זה ולא זה. אך אני זה המעט שכן.

      ונגעתי במה שבא לי, אל תדאג לי.

      תודה.
      כל טוב.

      • הי אביטל,

        את מביאה פן אחד של הזנות, כמו שאת מביאה פרשנות ספציפית מאוד של המקרא.

        לגבי רחב הזונה הרי יש כמה פרושים, היא מכונה זונה, אבל לא מתואר העיסוק שלה. לגבי נישואיה ליהושע הרי שזהו פשוט פלפול. זה לא נכתב בשום מקום ובא לישב את הטקסט המקראי.

        את יוצאת מתוך הנחה ומתייחסת אל הזונות המוחלשות והמוכות. באותה המידה יכלת לכתוב על הורים שהורגים את ילדיהם כמו בנושא של שני התינוקות שנידון כרגע בתקשורת.

        יהושע בר יוסף כותב על חיי החרדים ספרים מלאי זימה, והגישה שלך, תסלחי לי נראיית לי מתחסדת. יש כל מיני סוגים של זנות, לא מדובר רק על המסוממות ברחובות. יש נערות צמרת שעוסקות בזנות ומרוויחות אלפי שקלים כאשר הן משמשות בנות לוויה לכל דבר.

        את יוצאת מתוך הנחה שזנות בהכרח כרוכה באלימות, ואני אומרת לך שלא בהכרח. אלימות קיימת בכל תחומי החיים, גם יוקר המחייה שנדון כרגע הוא סוג של אלימות שלטונית הרבה יותר גרוע.

        החוקים הללו מאפשרים גם למשטרה להתייחס לאישה בצורה מכפירה לחלוטין החל באמבושים וכלה במאסרים, ומעצרי לילה, עכשיו יורחב מעגל האלימות של המשטרה גם אל צורכי הזנות. והמשטרה שלנו אינה טלית שכולה תכלת כמו כל המדינה.

        תורידי את המושג זנות ותראי גבר שבא לאישה כדי שיהיה לו עם מי לדבר, עם מי להיות במיטה והוא משלם על זה, אולי הוא מעריך אותה יותר.

        את מעמידה, אגב, את כל המגזר החרדי במבחן חמור ביותר, מכיוון שאני מכירה את התופעה, חקרתי אותה, כתבתי עליה, האם את מודעת לכמה גברים דתיים מכל הגילאים זקוקים לשירותי זנות? המון אביטל. אז אולי אישור החוק הזה יעמיק עוד את הקרע בין חילונים לבין דתיים.

        תחשבי על זה פעם נוספת, מכיוון שבין הקליינטים שיצטרכו לשלם יהיו נערים דתיים, תלמידי ישיבות, גברים מבוגרים שהאישה בבית עיפה מטיפול בילדים ובמשק הבית.

        בעיקרון, אני חושבת שמדינת ישראל נמצאת בתוך כל כך הרבה בעיות – פשוט המון, היא הפכה להיות מדינה מסואבת לחלוטין, שרק הזנות הוא באמת הנושא החם שזקוק לטיפול הדחוף?
        אני הייתי רוצה לדעת איך אני פשוט גומרת את החודש קודם.

        חוה

        • היי חוה, אתצ יודעת שאת יקרה לי אך דעתנו חלוקות. רוב הגברים שהולכים לפרוציות לא מחפשים עם מי לשוחח עם היו מחפשים עם מי לשוחח היו יודעים שהמדובר במסוממת.

          כולל נערות ליווי יוקרתיות. הם מחפשים מין. באשר לחרדים, נא לא להגיד לי נו, נו, נו. אני לא בגן. הם הולכים בגלל הסברה מינית לקויה.ובהחלט זקוקים לטיפול. גם אני מהחיים חוה, וידעת יפה מאד מה קורה. לצערי או לא לצערי.
          ממה שאני יודעת ש"ס תומכת בחוק. אותי מעניין הנושא מאד, כי הזנות מתרחבת. תל אביב הפכה לעיר זונות ואין סיבה שלא אבלה בה. אני לא אמורה להיות כלואה בבני ברק.

          זאת מדינה מסואבת. מלאה שלטי חוצות שמחפיצים נשים ובנוסף זונות. ובתור אישה לי זה מפריע. זה שאני הייתי עובדת קבלן שנים, גם זה הפריע לי. ובכל זאת תרמי לחברה, ויש כאלה שיודעים מי אני.
          זאת בניגוד לזונה.

          אני נתתי.
          ממנה רק לוקחים. וזה דוחה. ויותר דוחה זה שיש צבועים ומתחסדים שמכחישים את זה . הם זקוקים לטובות הנאה. הם הולכים לזונות כי אין להם כל ידע איך להביע רוך. אין אישה בעולם שתקבל רוך ותדחה אותו. אם את מכירה אחת תגידי לי.

          אוהבת כמו תמיד.
          יום טוב.

          • וסליחה על השגיאות. הם אולי גורמים לחשיבה מוטעית עלי.חשיבה ממנה סובלות הרבה נשים.
            ובכלל אנשים. כולנו בני אדם חוה. וצער של אחד לא נותן הצדקה לצער מישהו אחר.

            מה גם שטענתי שהגברים מוצפים בגרויים. גם גברים חרדים, דרך אגב. גם להם קשה לעלות לאוטובוס או לנסוע לת אביב בגלל מה שהם רואים. ולא אפקט. אך מתוקה, את מדברת עם חוזרת בתשובה. עם כל הכבוד, ראינו ושמענו. וחבל שכך!

            ומי שמרוויח מהתועבה הם סרסורי הזונות.

            ואכתוב על זה כמה שבא לי.

            הרבה אושר.

          • היי חוה, התגובות נכתבו אחרי שנת לילה גרועה אז הגבתי מהשרוול.

            וזה נושא חשוב. מה לא אמרתי זה שיהושוע בר יוסף הוא כותב די עלוב בעיניי. ובדג יונה תקף חמורות דווקא את הישוב היהודי שהיה כאן, ומתחת לפני השטח תביני שדי התחרט על האפיקורסיות שלו.
            באשר לידע שלך במקרא, מעריכה, אבל אני מאמינה בידע של רבותינו.

            כעת נפטר רב גדול, הרב ניסים פרץ והוא מבחינתי האור . מצער שהרבה רבנים גדולים נפטרו לאחרונה, זה מסמן משהו לא טוב עבור כל עם ישראל.

            אנו מתווכחים על הבלים, הנאות דלות, ומפספסים את העבודה שיש לעשות כאן בעולם הזה.

            חבל.

            מקווה שהבהרתי את עצמי דיי.

            אבל הבחירה בידיי כל אחד. וההשפעה על כולנו. כמו שאמרתי יהודים מודים. מודים להשםם. מודים בטעויות. מתקנים. ולא מסרסרים אחרים בתירוצים שונים ומשונים.

            אם כי את הרקע לפשיעה הגברית(וזה פשע, עתיק אומנם, אך פשע. גם קיין רצח, אז בגלל זה זה בסדר. רק כי זה פשע עתיק? את הרקע להתגברות התופעה הבהרתי.
            כל טוב.

          • אביטלי יקרה,

            את מערבבת בין כמה נושאים.
            הזנות
            הפיכת הגוף הנשי לחפץ – שלטי חוצות
            וההסתאבות.
            אז על מה את בדיוק רוצה לדבר?
            לגלות לך סוד.
            אנחנו חיים בקצב מאוד מהיר, והוא נעשה יותר מהיר. ובקצב הזה הבדידות הולכת וגדילה. לא הייתי בתל-אביב כבר הרבה זמן, אבל נראה לי שהיא משתגעת מפעם לפעם, אבל יש בה הכל, וכל מיני תופעות.

            גם כך החוק מאוד מחמיר עם הזונות, אבל מאוד. אשה שיולדת עשרה ילדים, וצריכה לגדל אותם, אני לא בטוחה שיש לה עוד את הסבלנות שהבעל צריך. זנות זה לא רק אלימות. וזה לא רק פרו ורבו.

            תשמעי, אביטלי אני מה זה בלחץ כלכלי, הכל מתייקר, אז שיטפלו ביוקר המחייה ולא יכניסו עכשיו איזה חמשת אלפים חוקים. זה נראה לי סוג של תעמולת בחירות זולה.

            יש דברים שאני יודעת מנסיון אישי, אבל לא יכולה לכתוב וזהו. אוהבת אותך

            והראש שלי עכשיו יותר במה לעשות עם "המשפחה" האשכנזית שלי.

            חיבוק וירטואלי
            חוה

            אגב, טוב שאנחנו חלוקות, כאשר כולם מסכימים עם כולם זה משעמם.

          • מסכימה איתך לגבי המשפט האחרון, גם בעלי חושב כמוך. אם כי יידעתי אותו מהתחלה שהוא מכניס את עצמו לבעיות:)

            באשר לשאר, חוה. ללכת לפרוצה, זה ההפך ואהבת לרעך כמוך. נכון? זה בלוג שעוסק בכל תחומי האמונה. וזה חשוב.

            גם בעלי גבר, טוען ככה. מה לעשות. נשים מנוצלות יותר, כי אצלן גם אם אינן רוצות מגע, אפשר לכפות אותו עליהן. בניגוד לגבר. גבר שלא ירצה, נדע את זה.

            באשר למחאה החברתית, מתוקה, מקדישה למחאה הזאת את השיר הזה.

            http://www.youtube.com/watch?v=b_TjF48s8No&feature=related

            בסימן פורים כמובן. יש בין היתר יוקר מחייה, כי אנשים בזבזנים. לא את ואני. אך בעלי עובד בבתים, וכמויות הדברים שאנשים רוככשים, זורקים ואז בוכים בלתי אפשריות. ואלה האנשים שיצאו לרחובות. לא אלה שבאמת סובלים מהקפיטליזם הזה ומחפשים משהו אחר.

            ונחזור להחפצה. יש החפצה. אי אפשר לברוח מזה. וזה מגרה גבר. ואנו כנשים די דוממות. איפה חוק נגד זה?

            וגבר שונה מאישה. אני אראה גבר בעירום על פוסטר ירד לי החשק לכל זה. מה לעשות שהם לא בנויים ככה. תחשבי מה עובר עליהם. אני בהחלט חושבת שבנוסף לחוק להגנה על פרוצות, שאקווה שיממומש, יצא חוק נוסף.

            באשר לדוסים. החוק רק יטייב עמם. אם היו הולכים לארגוניי חרדים שרק רוצים לעזור להם, היו מקבלים הפסקות בילודה וכל זה. אני אומרת לך, שיש קוי טלפון לחרדים, והמטלפנים לא מדברים. החרדים מאד עצורים. טיפול שמוצע בחוק רק יעזור.

            מניסיוני, גברים שהלכו לפרוצות התפרקו להם הבתים. ואני יודעת על מי ומה אני מדברת.

            ממליצה לך לקרוא את הסיפור של ריימונד קרבר " הקילומטרים האלה אמיתיים" שרציתי להעלות פעם כשהייתי חילונית, מה לעשות בעוונותי. שם האישה באמת מוכרת את עצמה ביודעין, כדי להיחלץ מחובות, וכמה נוראה החוויה. וכמה אסור לאפשר אותה.

            מה לעשות.
            זו דעתי. האוהבת. ואשמח גם לחיבוק לא וירטואלי. מתי את בסביבה?

            חודש מעולה.

          • אביטלי מתוקה.
            בדבר אחד אני מסכימה איתך, גם קוביות אצל גברים לא עושה לי שומכלום!!!

            הנושא של החפצה צריך אותו לחוקק. בכלל הפרסום כבר עולה לי על כל העצבים, אז לוקחים בניין ומורחים אותו בדמות של אשה. ככה יוצרים תבניות תרבותיות ואחר כך בוכים שיש אנורקסיה, ואונס ילדות וכו'.
            עוד מילה, את נראית לי אשה יפה, אבל יופיה של אישה פנימה צריך גם נפש ונשמה יפה אחרת זה כלי ריק. וכלים ריקים גם משעממים אותי עד מוות.

            ריימונד קארבר הוא אחד הסופרים המוערכים עלי, כתבתי ביקורת בהארץ על סיפורים אחרונים שלו.
            הוא כותב לכאורה בהומור, אבל זהו הומור שמכה בבטן בכל הכוח.

            את צודקת הוא מגלם דמויות של נשים ודמויות של גברים מכל מיני זוויות ומתעסק גם בחרדות נטישה, אבל יותר מה התוצאות של הקאפיטליזם המאוחר. החרות להשתחרר מכבלי הנישואין והפחד להשתחרר מהם ועוד ועוד.

            אם אמצא את הסיפור אקרא.
            כעת אני קוראת את ספרה של ענת לויט ושני ספרי שירה של חני שטרנברג.

            אגב, אתי אנקרי היא אחת הזמרות האהובות עלי היא יוצרת בחסד עליון שמשלבת תרבות מזרחית ומערבית. אני קצת באבל,

            ורציתי להגיד לך עוד משהו.
            יש גברים חנוניים, אבל כל ההשכלה שבעולם לא עזרה לי כאשר גברים החליטו לסדר אותי – כספית, אני מתכוונת.

            אתמול הלכתי לסיוע המשפטי וחזרתי הביתה פשוט רועדת. איזו חוצפה, אילו נורמות התנהגות אנחנו אמצנו לנו כאן, בתרבות החילונית. מילה היא לא מילה, זמן הוא לא זמן, את יודעת כאשר מישהו מתייחס נורמלי לאנשים אני חושבת שזה כבר יוצא דופן. אני פשוט לא רגילה להתנהגויות כאלה.

            אנשים כמוך ועוד אנשים כך נותנים לי תחושה שיש עוד איים של שפיות בעולם הזה.

            שלך
            חוה

            אגב, כאשר מכרתי את הדירה גרתי במלון לפי חודש. הייתה שם רוסיה שעבדה בזנות. בחורה בריאה, כאשר שאלתי אותה היא אמרה לי "את לא באמת רוצה לדעת." לפני שהיתה יוצאת היתה גומרת כמה בקבוקים טובים של בירה ודופקת את הראש לעמעם את התחושות.

            היום אביטלי אני ממש צריכה שקט, לא יודעת למה, טוב בא לי בכי בעיניים.

            חוה

          • חוה, בכי זה טוב. מתגעגעת לבכי. יש לי בעיה בריאותית קטנה, שבגללה, הדמעות כבר לא זולגות מעצמן. לפעמים מודה למי שמרגיז או מעציב אותי בעוצמות כאלה קשות שמפרקות את הבעיה גורמות לי לבכות. תראי כמה מורכבת המציאות של הקב"ה.

            את מתארת מצב לא פשוט, אבל אם שמו אותך בו את תמצאי את הכוחות להתמודד. צריך לנהוג מעל הטבע.

            ובקשר לטבע, את חיה בחיפה, פעם ביום התבודדות מול הים, את מדברת עם השם והכל מתגמד. הבל. את מול בריאה גדולה, ודווקא זה שאת מתמודדת בכזו נחישות על קיומך על זה תקבלי את השכר.

            כשאנחנו בתוך הקושי, אז דווקא רגעי הפז האלה מקבלים משמעות. אדם שאין לו התמודדיות לא יעריך רגע כזה.
            וקיבלת כישורים לכתוב, אני לקויה וכותבת בהרבה קשיים. בטח שלא משווה. אסור. רק מראה לך שהשם נתן לך מתנות וצריך לעשות בהן שימוש. אולי את עייפה כרגע, אז תבקשי מלמעלה את הכוחות ובהרבה אמונה תקבלי.

            חוה יקרה, אני איתך.

            וטוב שעברנו כבר נושא. מיצינו את הויכוח ההוא תודה לאל. נושא מאד לא נעים.

            וזה חודש שהכל יכול להתהפך בו. ורק לטובה ובעזרת שמחה. יש מדרש על אסתר שהזמינה פעמיים את המן. ורק כשהיה מאד עצוב הצליחה להערים עליו.

            תראי מהי כוחה של שמחה, שגם לרשעים היא מסייעת.

            ואנחנו לא כאלו, אז מה ניתן למשהו להפיל אותנו?

            חודש טוב.

  3. עקיבא קונונוביץ

    אביטל, אילו הייתי דיקטטור עולמי הייתי מעניש בעיקר את הסרסורים בשר ודם וגם את סרסורי התקשורת, החוק והמשפט –המחנכים ילדים ומבוגרים לסגוד לגלובליזציה, שיש בה הרבה מן הזנות המתועבת ביותר.

    • איך אני אוהבת את התגובות שלך עקיבא, אתה כאילו מזקק את העיקר.

      זה נכון, אנחנו במלכודת. הכל כאילו נגד הנשמה היהודית בעולם ובכל זאת מאיי שם הקב"ה פותח פתח.לא עוזב את מי שמבקש אותו. כרגע חזרתי מהתבודדות וקשה לחזור למציאות.

      אבל גם אם המדובר במציאות שהיא כרגע לא מי יודע רוחנית צריך להתחיל במשהו. בטח שתפילות.

      אבל גם שאלה שבחרנו בהם בכנסת גם יעשו למען עולם טוב יותר. אבל מאמינה שיהיייה רק טוב.
      רק שנתחיל בעצמנו.זה הכי הכי קשה. מדברת ניסיון. אבל גם הכי מאתגר.
      שבת שלום איש יקר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת