בננות - בלוגים / / ככה נראים החיים בבני- ברק סיטי רגע לפני הגאולה
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

ככה נראים החיים בבני- ברק סיטי רגע לפני הגאולה

 

 

 

 

 

 

 

 

בשבת הראשונה של חנוכה, הגיעו כוחות ההצלה על מנת לקחת את שכני , נהג המונית והחילוני היחיד בבנין ,לבית החולים. בגיל חמישים ותשע עם שפע של הומור סוחף וטוב לב , חטף הברנש שבץ מוחי. חברתו המתחלפת לחיים גילתה אותו מחרחר על הריצפה וזעקות השבר שלה העירו את כולנו, שאר השכנים לא נכנסו לבהלה, הם אפילו לא הציצו מן המרפסות, אלא ניצלו את הזמן המבורך לשינה, התעסקות עם הילדיים, ותפילת שחרית שלא הושלמה. שכני הובל באמבולנס במצב אנוש, כמעט ולא נותח, לבסוף נותח על ידי רופא זוטר, וחזר אל המחלקה במצב קשה, ממנו עדין לא התאושש ואנו מתפללים לשלומו .

יומיים אחר כך אושפזה שכנתי (הספרדיה,היחידה  שמאירה לי פנים )אף היא בשל בעיה ברגל . כששבה בוכיה מבית החולים ביקשה שאתפלל על ,עליזה בת תמר, וכמובן שהסכמתי.

 ואז שמתי לב ששכנתי הצרפתיה מתנהגת בצורה משונה, קודם הזמינה ואירחה את ביתה ההרה וילדיה בביתה . הילדים לא פקדו את גני הילדים, ושהו אצלה במשך חודשים ארוכים. בינתיים ילדה הבת תינוק  נוסף . שבועות ספורים אחרי הלידה נעלמו כולם כולל האם המארחת, והאב ( בעלה)שנראה לי טיפוס  מבולבל מסוגר. השכן שמשכיר להם את הנכס טען באוזנינו שהוא איש חולה מאד, אך סירב להרחיב.

 לא הבנתי לאן נעלמו, ועקבתי אחרי המתרחש. אנשים שלא הכרתי, חיפשו אחריהם, דפקו על דלתם, פנו אלי בשאלות, מתחננים לזנב מידע, גימגמתי והסמקתי חליפות . חוששת שאולי אין צורך שאענה כי אז אזיק, ואולי רצוי שאענה, כי אז אסייע. בינתיים שבו והודלקו האורות  בדירתם ההפוכה, אך מיד  כבו, ושוב הודלקו. מהמרפסת יכולתי לראות שנתלתה שם כביסה ואז הוכנסה, כמו התחבאה.

הערב יצאתי לסיבוב של סידורים וראיתי פתק מקופל על הדלת, לא עמדתי בסקרנותי והצצתי. בכתב יד מודגש ומאורך נכתב שפנייתם לעזרה אושרה על ידי 'ועד הרבנים בבני- ברק'. למי שלא יודע, 'ועד הרבנים' מאשר רק פניות אנושות, משפחות עם עבר של מחלות במשפחה,משפחות שידעו אבל, פטירה.

ופתאום כלל העלונים המפחידים שתוחבים לי בתיבות הדואר הפכו לממשים, והם קרמו עור וגידים כאן מולי בקומה הראשונה. גילוי נאות, בעלי תרם רבות 'לועד הארצי'.

 ולקראת לילות הגיעו בחורים צעירים עם עגיל באוזן, והקימו רעש של מלחמה, הם היכו בפטישים, ועקרו דלתות של ארון שהורד  מן הקומה האחרונה הנושקת לנו, אל מרחבי הרחוב הצר והמתעקל. הדירה כנראה תושכר, הפועלים צרחו, בני המשפחה שהנכס בבעלותם, עלו וירדו עלו וירדו במדרגות הלא נגמרות אל הקומה הרביעת ובחזרה. מזרן זוגי חדש הושלך אל החצר, כמו מזמין לחגיגה. אבל רבותי, כאן ישנים בהפרדה. מזרנים זוגים, הם נכס שאין לו הופכין. ניסיתי להסביר, יותר לעצמי, מאשר לעוסקים במאלכה.

למטה בשביל המוליך אל הכניסה עמדו שתי אמהות צעירות, והרות, מעבירות  בינהן את המתכונים האהובים על  ילדיהם הקטנטנים.

משאית עם רמקול עברה ברחובות, מכריזה על יריד- הלבשה שמתקיים סמוך לרחוב רבי עקיבא, מכונית נוספת בישרה לנו שהלויתה של האישה החשובה והכבודה, מרת.. תיערך מחר בשעה…
 
ככה נראים החיים בבני- ברק סיטי לפני הגאולה.

 

 

 

 

 

 

 

 

15 תגובות

  1. יפה ,אביטל, התבוננות רגישה, אנושית ומענינת

  2. איריס אליה

    מצויין. וכבר אני מכירה את עצמי אצלך. אלה החלקים שאני הכי הכי אוהבת. יישר כוח יקירתי.

  3. מסתבר שלא רק מרחוק נראית בני ברק כבוקה ומבולקה 🙂
    יופי של תיאור אביטל

  4. רונית בר-לביא

    התיאורים שלך מדהימים, אביטל.
    את כותבת נפלא.

    על הכביסה שנתלתה ואז הוכנסה, כמו התחבאה. זו דוגמא לכתיבה המגיעה ישר אל הלב.

    גם תיאור הפועלים והשאון הרב במעבר הדירה והעליות והירידות של כולם אל הקומה הרביעית וממנה (מוכר לי היטב מהבניין שלי …) מאד חי !

    • תודה רונית ריגשתני. דרך אגב באיזו קומה את גרה?

      מהרביעת בלי מעלית החיים נראים אחרת כמדומה לי:)

      שבוע- טוב.

  5. הצצה מרתקת לבני ברק הקרובה וכ"כ רחוקה.
    עם התאמות מסוימות זה יכול להפוך גם לשיר-סיפור של אהוד בנאי או שוטי הנבואה.

    • שבוע- טוב שחר, כרגע בני ירד וראה מודעת אבל.
      נהג המונית נפטר ואנחנו כולנו בעצב עמוק.
      בעלי טוען שכשאדם מגיע למעלה, הוא יודע יותר מאיתנו שעזב שזמן הנכון. ורק אנו חסרים.

      מקדישה לך ולשאר המגיבים את השיר הזה של אהוד בנאי, שמושמע כאן רבות.
      http://www.youtube.com/watch?v=IBDWIGEWyB4

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת