בננות - בלוגים / / אני עונה על סוגית "הקלישאות"
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

אני עונה על סוגית "הקלישאות"

 

בהמשך לסוגיית "הקלישאה" שהועלתה בפוסט הקודם.

בעבר התנדבתי באירגון אל"י , עברתי קורס מקצועי  ועניתי לפניות הציבור.  רוב הפניות שהגיעו אלי  היו דיווחים על משפחות שאינן שומרות מצוות שמתעללות בילדיהם .

 בהמשך עזרתי באופן אישי לכל מיני ילדים במצוקה ודיווחתי עליהם לגורמים מטפלים . הטיפול בבעיה די מצחיק, אך לא בזה העניין, אלא בכך שגם כאן נתקלתי בילדה אחת שהיתה בת למשפחה חרדית ושנים שלא . השלישית הייתה בת שעברה גם התעללות מינית לא ברורה .

והנה לאחרונה אנו שומעים השכם והערב  על אימהות חרדיות שהרב מורה להם לאנוס את בניהם ולהכות בנותיהן ואוי לאוזניים שכך תשמענה.   

הציבור החרדי עובר מכבסת יחסי ציבור משונה שהופכת אותו לאנס בפוטנציה , לובש רעלות ,וגונב אוצרות.

הרב אלבז שגם שמו שורבב לפרשת בניזרי, היה הסנדק של בני, ומהכרות קרובה איתו ברור לי שידו אינה בשום מעל.

נשאלת השאלה מי חי קלישאות ומי לא?

לאור זה שאתם מפוטמים במידע מן הסוג הזה השכם והערב די ברור לי למה לפחות חלקכם מלבישים אותם גם עלי.

אך אני אמשיך בשלי ואומר : יש אנשים כאלה וכאלה בשני הצדדים ואשתדל בבלוג שלי להמשיך ולחקור את המציאות האמיתית ולא את זאת שמשווקת לנו באמצעי התקשורת.

 ====================================================

לכותבת אין כרגע זמן למחוק תגובות מתלהמות ותשמח אם לא תגיבו לה יותר. התשובה בגוף הכתוב.

39 תגובות

  1. לי לא ברור כלום, חוץ מזה שהשופטים שופטים, ושצריך להעניש את המושחתים. ונכון, גם עומרי שרון מושחת, וגם קצב, והירשזון, ויש כאלה שיושבים פחות ויש כאלה שיותר. אבל אי אפשר להתעלם מכך שראשי מפלגת ש"ס מושחתים מורשעים באחוז גבוה אפילו מהמקובל במפלגות ישראל.
    ולגבי המעשים האחרונים שנמצאים בבתי המשפט, מה לעשות שארבעה מיקרים כל כך איומים תוך שבועיים באים מהחברה החרדית. את חושבת שיש כאן קונספירציה של העיתונות? לדעתי לא.
    ומה שיותר מפחיד זה שהמעשים הנ"ל נעשו תחת תפיסה דתית של "חוסך שבטו מכה בנו". תפיסה שרבנים רבים מעודדים במדינה שהוציאה מחוץ לחוק את השימוש באלימות כלפי ילדים.
    ומה שעוד יותר גרוע זה שהאימהות שעשו זאת ראו עצמן "צדיקות", צדיקות שכיסו ראשן בצדיקות מבחילה בזמן שרצחו ואנסו את ילדיהן חיים.
    אז יש תופעה כזאת בציבור החרדי, והפעם לא ניתן להאשים את הציבור החילוני בהמצאתה.
    ועוד נקודה חשובה, אחוז עבירות המין כלפי ילדים, ואחוז התקיפות המיניות הכי גבוה קיים בבני ברק, המישטרה הודיעה על זה רק השבוע. ולא צריך להיות גאון בכדי לנחש את זה, משום שזה עניין של שיגרה שמדי פעם שומעים על רב, או מלמד, שתקפו ילדים או נשים.
    וצריך לזכור שרוב המיקרים לא מדווחים ומטוטאים מתחת לשטיח, משום שהרבנים סוגרים את המיקרים בתוך העדה החרדית, ובנוסף משפחות רבות מפחדות להתלונן משום שזה יחבל בסיכויי השידוכין.
    וזה הציבור שמתיימר לדבר על טוהר מידות ושופט את כלל הציבור כלא מוסרי.
    זה הציבור שמודד אותי כלא מוסרית כשאני חושפת את מרפקי או שערי בפרהסיה. להקיא מהצביעות הזאת.

    • ועוד משהו, אני דיווחתי פעמיים לאל"י, על התעללות בילדים שראיתי בסביבתי. האחת היתה של ילד חילוני למהדרין, שהגננת של בתי לא טרחה לדווח לרשויות על המיקרה. והשני, ילד חרדי בשכונתי, שאביו היה צועד ומכה ובועט בילדיו הרכים כשהיה לוקח אותם בשבת בבוקר לבית הכנסת, ותמיד כאב לי הלב לראות את הליכת האימים הזאת. אבל התלוננתי רק כשיום אחד שמעתי זעקות: "אבא, אבא, אל תהרוג אותי, אני אהיה ילד טוב", והרמתי ראשי לקומה חמישית, האב "המחנך", החזיק את הילד בן הארבע תלוי בין שמיים לארץ, מחזיק אותו ביד אחת מחוץ למירפסת. רק אז פניתי לאל"י. אבל אל"י לא הצליחו להוכיח כלום כי האם הכחישה, ולמרות שהייתי מוכנה להעיד במישפט.

      • לצערי תגובתי נמחקה אבל אומר אותה שוב. אם תקראי אותי לעומק תביני שאני תמיד מיצגת 2 צדדים ושונאת הסתה ושנאה עיוורת מ2 הצדדים ולכן לפעמיים יש לי מתנגדים ב2 הצדדים.

        • אביטל, אולי כבר כולם שכחו על מה מדובר בפרשת בניזרי והרב אלבז. מדובר בפרשת שוחד שנתן משה סלע, קבלן עובדים זרים, כדי לזכות ב"מכרז" מי יהיה זה שייבא את כמויות העובדים הזרים ומי יעשה קופה עליהם…כמובן זכה ואחר כך הפך לעד מדינה.
          שני אנשים אלו הורשעו. אחד מהם כיהן כשר בממשלה והחצר של השני אכלה את הכספים הללו. אבל את פשוט מעדיפה לדבר על צדדים אחרים – תברכי, זו זכותך אך אל לך להתפלא מתגובות אחרות.

          • תמי הורשע על סמך עדות שקר? זהו! ומהכרות אישית עם הרב ראיתי כיצד הוא עצמו פתח ידו לעניים וראיתי את ביתו דירת שיכון בת שלושה חדרים עלובה למראה ואיפה גר אולמרט ושאר שועי מדינה . לכן הרשי לי לא להתיחס לעלילות שטופלים על איש רוח שהציל מכורים לסמים, עניים ולוואי וכל המגיבים פה כולל אני היו רבע מעפר רגליו אך כמו שאמרתי מחפשים את הציבור החרדי ואני לא אשתוק. אני הרי גם כותבת פה על שחיתויות של הממסד החרדי אך יש גבול.

          • אביטל כל מעשי הצדקה וגדולתו של הרב אינה עומדת מול פעם אחת שמעד. העד הנוסף בל נשכח היה אדון בוכריס לא רק סלע. נראה לך ששניים שיקרו על דוכן העדים, בשבועה?

      • יודית, קיבלתי צמרמורת ממה שסיפרת כאן על הדיווח שלא עזר.

    • אביטל,
      לצערי, מחיקת תגובתי ביחס לשחיתות שבה הורשע אלבז, אינה מעידה על נטייתך לסוג הפתיחות שאת מבקשת מאיתנו. מי אוטם את אזניו לדיעות אחרות, ומי נבהל פה מסאטירה ומעובדות?
      אני מעלה את תגובתי שמחקת בפוסט "דרוש מנהיג אגואיסט" –

      http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=4284&blogID=182

      • אמיר בבלוג שלי לא אסבול הסתה , הבעת דעה בצורה מתורבתת כן. והרי אתה עצמך אמרת שזכותינו להציב כללים למבקרים בבלוגינו.

        • אביטל, את צודקת. זו באמת זכותך.
          לטעמי סאטירה אינה הסתה. בכל זאת יש בארץ מוסדות חוק ומשפט, שחקרו את העניין שנים רבות, ואת כאן בהבל פה חקרת ומצאת שזו עדות שקר? לא מדובר בעדות אחת, וצר לי – לחיים הפתעות משלהם.

          • מוסדות הצדק כולל היועץ מוטים לכיוון אחד ואני זועקת על כך. כי נמאס .

            ומאחר ובמשפחתי יש משפטנים אני די יודעת על מה אני מדברת.

            לא ראיתי בכלל מה שלחת שם פשוט נחרדתי מהתגובה והקמעות. האיש שולף כסף מכיסו ומחלק לנזקקים הוא חי מצוקה של כל אדם אז לכנותו נותן קמעות . באמת הייתי ממליצה לך לחדור פנימה אל תוך החברות שאתה מבקר ומוחה בהבל פה.

          • אביטל, אם את קרובה לעובדות אז את בטוח יודעת שהעדים עברו גהינום עד שנתנו את עדותם כי איימו על חייהם וקיללו את נשמתם בלחשים וכשפים והיה עליהם לברוח ולהסתתר כדי לא להפגע עד בוא תאריך עדותם. האם זה נראה לך תקין?

          • מדובר בעד אחד ואני לא מאלה שמאמינם במה שמוכרים לי. אני מאמינה שגם ברק , אולמרט ומרעיו מלחיצים את האנשים המתאימים . והם גם מעיפים אנשים אחרים מביתם על מנת להדבק לכסא ביתר עוז ואז הופכים אותם לפליטים שאלת הצדק מוגבלת מאד בהקשרים האלה.

          • אביטל אני מדברת על פרשת בניזרי ואת על אולמרט בואי נסכם שאת העובדות את לא כל כך מכירה בנושא בניזרי אבל לצדק יש תכונה יפה- הוא יוצא לאור בזמן המתאים וזה ביעור חמץ לקראת פסח- מתנה יפה לכולנו.

          • ש/יצא לכולם , אמן! פסח שמח וכשר!

          • אביטל, מנין לך שהם מוטים לכיוון אחד? ומתוך איזה ידע את מוחקת את בית המשפט? מניין לך שמי שהוציא ביד אחת צדקה בפומבי לא הכניס בשניה לכיסו במסתרים? רושם אישי?
            בלינקים של התגובה שמחקת כתובות עובדות, שאם אין לך איך להפריכן – עדיף לא להסית כנגד בית המשפט.
            עד כמה שאני רואה יש בשורת הפוליטיקאים המורשעים שלנו קיבוץ גלויות שלם, בני גילאים שונים, חפשיים ודתיים. לא אלמן ישראל.

            ואגב, לפני שנים שמעתי לא מעט רבנים, וגם ב"אור חיים" ביקרתי – די בתחילת דרכה. כידוע לך הוא די התמחה בעבריינים חוזרים בתשובה אז.

          • ברוך השם שלא אלמן . אבל יש מוטות בדוק פסקי דין ותבין לבד.
            כל טוב.

        • אף אחד לא מסית אביטל, בסך הכל ענינו לך את דעתנו. את מחקת גם תגובה שלי, תגובה שבה אמרתי שלציבור החרדי אין גושפנקה על "צדיקות". ושהציבור החילוני תורם לא פחות, ואולי יותר מהציבור החרדי, שכה נטה להלל את צדיקותו המופלאה.
          את שוכחת שרוב הציבור החרדי חי על גב הציבור החילוני, ושהגברים החרדים לא עובדים ולא משרתים בצבא.
          הילד שלי בן העשרים ואחד עשה כבר את כל מה שחרדי שמתייהר ב"צדיקות", לא יעשה כל ימי חייו, הוא מסכן את חייו בשביל שיוכלו לחיות כאן.
          צדיקים אמיתים עושים את שלהם בסתר, בצנעה, ולא מנופפים בצדיקותם.
          מה בער לך למחוק את דברי? אולי כי ידעת שאני אומרת אמת וזה הכאיב לך.
          שיפסיק הציבור החרדי להתנהג כמו קדוש מאוס, שמגלגל עיניים ומהלל את עצמו בקול גדול, מתייהר במעשי צדיקות, בזמן שגונב וחומס, פוגע ואונס במסתרים.
          ציבור שמטיף לטוהר מידות כשהוא נגוע ומושחת שיסתכל בתוך עצמו ראשית, שיעשה את התיקון שהוא צריך, לפני שהוא מטיף למיגזרים אחרים "תורת חיים".
          אני אומרת לך ביושר שאני טהורה הרבה מונים מאישה שהולכת למקווה, שמכסה את ראשה, שמכסה את מרפקה, משום שאת הטהרה ניתן למצוא רק בנפש שלנו, רק שם היא נמצאת.

          • יודית תפסיקי להדביק עלי סטיגמות ודברים שלא אמרתי פשוט קשה לי להגיב על זה.
            מאחלת לך כל טוב. מחקתי את תגובתך בטעות.

          • גם אני מאחלת לך טוב. מכל לבי.
            וכבר כתבתי לך כאן ונמחק שאינני רואה בך אחראית על הציבור החרדי.
            אבל את צריכה להבין שאת נוגעת בפצצה מתקתקת כשאת באה להצהיר על "צדיקות", כאילו זו תפיסת חיים שמייחדת את הציבור הדתי.
            ה"צדיקות" היא לא הדגל של אף אחד, ובטח לא של המתיימרים לדבר בשם תורה כלשהי.
            רק אדם יהיר ומנותק יצהיר על צדיקותו.
            כי גם אם הוא צדיק, מניין לו אילו צדיקים בסתר יש מסביבו?
            האם כסף הוא קנה מידה לצדיקות? למי שיש כסף והוא תורם זה לא הופך אותו לצדיק.
            זונה רקובה יכולה להחשב לצדיקה מוחלטת אם תתחלק בפרוסת הלחם האחרונה שלה עם רעב.
            נמאס שהציבור החרדי מנופף את דגל הצדיקים מול העיניים. זו תופעה פסולה שמראה שהציבור הזה נמצא בכזאת מצוקה, שהוא צריך להתייהר ולהתנשא בכדי להרגיש שהוא טוב ממני.

          • אביטל, סליחה אבל הייתי חייבת להגיב. את מוזמנת למחוק את תגובתי.

            יודית יקרה, שלום. אני מסכימה איתך בכל כך הרבה דברים (בדעותייך לגביי המגזר החרדי), אבל נדמה לי שלא שמת לב לאירוניה שבדברים שכתבת. כתבת שרק אדם יהיר ומנותק יצהיר על צדיקותו כשהודעה אחת לפני כתבת – "אני טהורה הרבה מונים מאישה שהולכת למקווה" וגו". למותר לציין שתואר הצדיקות לא נמצא בחוקים שבין אדם למקום לעולם. הוא נמצא בחוקים שבין אדם לחברו. התנשאות היא הצעד הראשון החוצה מהצדיקות. אביטל עושה את זה כשנדמה לה שהאמונה באלוהים ועשיית המצוות מקרבת אותה לתואר הנכסף, את עושה את זה כשאת מצהירה על עצמך טהורה, ואני אולי עושה את זה עכשיו כשאני מטיפה לשתיכן מוסר. לאלוהין הפתרונין.

          • שירה, הטהרה האמיתית נקנית בנפש, והטהרה היא יחסית, הליכה למקווה לא הופכת אותך אוטומטית לצדיקה.
            היא גם לא הופכת אותך למלוכלכת, היא לא הופכת אותך לכלום. ואני רואה את עצמי כטהורה יחסית ל"צדיקות" האחרונות שהתגלו בבית שמש, זו היתה כוונתי. יחסית להן אני טהורה מן הסתם.
            אבל כפי שאמרתי, אני לא מאמינה באופן כללי בדגלי צדיקות משום צד.
            אני בשר ודם בסך הכל, שמשתדל.
            הנקודה שאני מדברת עליה היא שציבור שלם מתייהר להטיף בצדקנות קבועה לצדיקות, בזמן שאצלו ממש מסריח מתחת לשטיח. אז שיטפל בעצמו לפני שהוא בא אלי.

          • יודית ושירה אתן מגיבות לדברים שלא כתבתי כאן , זה תמוהה בעיניי ומאחלת לכן רק טוב. אני אמשיך בשלי וגם אלך למקווה ואלבש חולצות ארוכות מה הקשר ןלא אגרר לקרנבל של שנאה כי אני בראש ובראשונה כותבת.
            אני "צדיקה" טוב שיהיה.

          • את מדברת בפירוש שהרב אלבז צדיק,וכך גם הגבת אלי בתגובה שנמחקה.
            תאמיני לי שאם מישהו היה מחליק לי ארבע מאות אלף דולר סתם ככה נקי ממס, הייתי מלכת הצדיקות הבלתי נלאית. (ציניות שירה, ציניות..)
            ואני אומרת שציבור שמכריז על עצמו כצדיק שילך לבדוק מה לא בסדר איתו.

          • יודית את מדברת מפרי דמיונך. אני לא ציבור אני, אני, וטוענת מה שטוענת.

            מציעה לך להכיר מקרוב את מושאי שנאתך ומזמינה אותך לפגישה אישית איתי בבית קפה . אני ממש חלשה בלהתלהם ואיתך הסליחה.

          • אני לא מתלהמת אביטל, אני אומרת את מר לבי. יש לי תלמידים דתיים, יש לי שכנים דתיים, אמי דתיה, אבי היה חזן, וסבי רב. אני נקראת על שמו, רבי יודה. בית הכנסת שלו קיים עד היום בשכ" שפירא. אני האחרונה שאשנא מישהו על דתו. אני מאוד גאה בו, הוא היה רב דרשן בשני בתי כנסת, איש אמיץ, היה מבריח רובים להגנה בספרי תורה.
            אני רוצה להגיד לך שהורי מעולם לא הטיפו לאף אחד על צדיקות, שהמנהג המאוס הזה לא קיים אצל היהודים הספרדים.
            והוא כן קיים היום בחברה החרדית, גם של ש"ס,ועליו אני מתריסה.
            ואשמח לשתות איתך קפה בכייף יום אחד, אם תרצי, כבר אמרתי לך פעמיים, לא נגדך אני יוצאת, אלא נגד חלק מהאקסימות שאת משתמשת בהן.

          • לא הטפתי יודית אמרתי שיש הסתה.
            כואב לי שכואב לך ואנחנו מתפללים בספרדים כי באמת שם אפשר להבין את התפילה והנוסח באופן היפה ביותר.

            יש לי בטן מלאה על הציבור החרדי אבל גם על הנגדי ואני משמיעה דעות ולוואי ואזכה לראות משיח ואז אולי אוכרז כצדיקה. האמיני לי שזה הכל שטויות. הרי אויבינו מאד רוצים שנשנא זה את זה ואוי לנו אם ניפול לזה. חבל לומר סתם דברים שלא כתבתי . כתבתי על הסתה ואמשיך לכתוב גם על כך וגם על עוד נושאים שבוערים לי. וכאבך מובן לי וזהו למה להתבוסס בזה.

          • אביטל אני מסכים אתך שברגע שדתי מורשע
            הציבור מחכך ידיים בהנאה ונאמרות אמירות הקשורות באמונתו, מה שלא כך על חילוני.
            אבל מצד שני אני לא מבין מה את אומרת לגבי הרב ראובן אלבז:
            "כמו כן, הרשיע בית המשפט את הרב ראובן אלבז, הנאשם השני בפרשה, בעבירה של תיווך לשוחד, וקשירת קשר לביצוע פשע, וזיכה אותו מקבלת סכום של 800,000 ש"ח ו- 190,000 דולר מסלע."
            הוא הרושע על ידי שופט במשפט במדינת ישראל, בעברות שממוטטות מנהל ציבורי תקין שבלעדיו אין מדינה.
            את אומרת שהשופט לא ישר? ברור לך שהשופט טעה?

          • כן וגם אם לא אז שיורשעו כולם ויש רשימה ארוכה.

            כל טוב.

          • אביטל, את חוצה כאן קו אדום מאד. מאד מאד אדום. (ויודית – אל תדאגי, ציניות לא זרה לי וגם לא סרקאזם וגם לא סתם השתלחויות.) לטעון שברור לך שהשופט טעה רק בגלל שאלה חֶבְרֶה שלך זה עוורון! אין לפנייך עדויות ונתונים! להאמין שהוא זכאי רק בגלל שפגשת אותו והוא נראה לך צדיק?
            להזכירך גם רוצחים סדרתיים מהסוג הכי קשה הם אנשים שלא רואים עליהם. על אחת כמה וכמה מושחתים. אם להפליל אז את כולם. דרעי גנב וזה פשע במשינה שלנו. גם אולמרט. גם הירשזון וסביר להניח שגם אלבז.

          • אמרת , אמרת ואני טוענת אחרת ומאחלת לך רק טוב ובאמת שיפוללו כולם .גם כאלה שהובילו אותנו למלחמות בהם נהרגו מיטב בנינו כולם וממשיכים לדבוק בכסאם למרות הטעויות שנערכו שם ולגזול מזקנים ומי לא . יאללה לכלא !באמת אני איתך.

          • ועכשיו לעניין.
            גם אני טוענת שאין לאיש מונופול על צדיקות. בחטא נוצרנו ובחטא נלך מכאן. זה גורף.

            אישית, אני מרגישה שמהערכת כאן כה מושחתת, שמקילים עם כולם, אשכנזים וספרדים, דתיים וחילוניים. אני מוצאת שאין כאן הפליה. החרא שוכן בכולם, צווחת הקורבנות מגיעה השמיימה, ואנחנו כבר הפכנו מזמן לסדום ועמורה, דתיים וחילוניים כאחד.

          • מסכימה איתך בקשר לסדום והמורה.

            אני כתבתי כאן על הסתה ואנשים הגיבו כאן על צדיקות וכ"ו ודיברו מהרהורי ליבם אז זכותם . לפעמיים טוב לעשות סיעור מוחין שאין לו כלום עם מה שאמרתי.

            הסתה יש ויש . שחיתות יש בכולם.

          • התכוונתי שההסתה קימת ונושמת ואני חייתי אותה כשהייתי במגזר הלא שומר ולכן ברור לי איך היא פועלת ומשפיעה.

            השחיתות מצערת ואחשוף אותה ככל יכולתי.

  2. יודית עניתי בעצם הפוסט כי אני הרי יודעת כמה מצוות יש בחברה החרדית ולכמה אנשים עזר אלבז לכן לא אענה להלבנת הפנים הזאת כי אניב"ה לא המון מוסת. אבל כולי עמכם לאור מה שמזינים אותכם והוא רק ברע ולא בטוב ואשרי וטוב לי שאני לא לוקה בעיוורון הזה. ואין לי זמן להתלהמויות האלה יותר אני בחוץ . אהבתי.

    • ראשית, אביטל, אין לי עניין איתך, כי אני לא חושבת שאת אחראית על החברה החרדית. אבל פתחת פה נושא, אז את בטח הנחת שיגיבו לך.
      ואני לא חושבת שהחברה החרדית מטונפת יותר מהחילונית, אבל אני כן חושבת שיש לה בעיות משלה, ושהגיע הזמן להביט ביושר בבעיות הנ"ל, ולטפל בהן, במקום לטאטא אותן כפי שנהגו לעשות במשך כל ההיסטוריה.
      במיוחד אם החברה הזאת מדברת על טוהר מידות ומטיפה לציבור החילוני הלא טהור. ומה שאת מכנה "מצוות", גם אנשים חילוניים עושים, והם לא מניפים את נס הצדיקות בכל רגע בשל המצוות הללו. מה את באמת חושבת שרק חרדים תורמים? חילוניים לא? זה הופך את החרדים לצדיקים יותר? טלי קורה מבין עינייך, לאף אחד אין גושפנקה על הצדיקות.
      וזה מה שאני אומרת, לטפל בחולירות מכל צד, במקום לנסות להגן עליהם, במקום לטשטש בעיות. ולהפסיק לשאת את נס הצדיקות, צדיקים אמיתים עושים מלאכתם בצנעה, בכל צד.

      • יודית כנראה שאינך קוראת אותי ולכן את מגיבה כפי שאת מגיבה. כי אני תמיד מיצגצ 2צדדים. אך את תגובתו של אמיר אני שוקלת למחוק כי מטרת הבלוג שלי אינה קריאה להסתה . או למעשה לא כאן.

        כמובן שאין לי דבר עם אמיר ככותב אניב"ה מפרידה.

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת