בננות - בלוגים / / אומרים לנו שיש סקס אחר חוויות מיניות ראשוניות
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

אומרים לנו שיש סקס אחר חוויות מיניות ראשוניות

 

יותר מידי נשים שאני מכירה לא נהנו מחוויות המין הראשוניות שלהן ויש מחקרים שמצביעים על כך שלחויות המין הראשוניות , השפעה מכרעת על ההמשך.למי שלא מבין, אני מדברת על המגע המיני הראשוני עם גבר.
 
כל כך הרבה סיפורים שמעתי שאני ממש לא יודעת עם מי להתחיל. המון שפתיים קמוצות מתחננות בפני דברי עלי , לא עלי ואני מודה שקשה לי להתרכז.
 
טוב אז ככה מיכל ברגמן טענה בפני שסקס הראשוני שנשים חרדיות חוות עלול להיות טראומטי . הייתה לי שכנה חרדית שדווקא סיפרה לי את ההפך אז בואו לא נכליל . לעומתה הכרתי מורה חרדית אם ל13 ילדים שצחקה בפה מלא על כל העניין שנשים מתחזקות בעל ובנוסף עוד מחפשות מאהב .
" תאמיני בקושי עם בעלי אני עושה את זה" היא אמרה והעוותה את פניה במיאוס .
" שלוש עשרה ילדים.." זימרתי בתגובה .
" ומה זה אומר.."
" את לא מוצאת בזה כלום ?" חקרתי.
" כלום, כלום .." היא צחקה שנית.
מבחינה מסוימת אשריה וטוב לה היא לא יודעת מה היא מפסידה.
 
לעומתה נשים במגזר המנוגד  כן יודעות מה הן מפסידות ונשארות מתוסכלות.
 
איך הפכתי למודעת לעצם העניין? במלחמת המפרץ הייתי ילדונת עם תינוקת וברחתי לקיבוץ במרכז הארץ . השתעממתי מאד ומתוך כך יצרתי קשר עם בורחות נוספות ששהו בקיבוץ . לילה אחד ישבנו בחדרן תחת מנורה דלה והעלינו סיפורים מהפעם הראשונה ולתימהוני נודע לי שלפחות שתיים מאיתנו נאנסו במסגרת הפעם הראשונה שלהם.
 
מ" שהפכה ברבות הימים לחברתי, סיפרה לנו שגדלה בשכונה בעלת אופי עברייני ואת בתוליה היא איבדה באפן מוזר ביותר , הבחור הראשון שיצא איתה שפך לה סם מרדים במשקה בעל אותה וגרר אותה מסוממת הביתה.
 
נ" אומנית מפותחת , ציירת בעלת שיעור קומה , סיפרה לנו על התאהבות משונה שלה במורה שלה לג"ודו.
" רציתי להיות כמו בן והוא כאילו נתן לי את זה ואז ערב אחד נשארנו שנינו לבד והוא אמר לי, את לא תאהבי את מה שאני הולך לעשות איתך עכשיו ופשוט הפשיט אותי, הוא עשה את זה בכוח ובסוף התנצל והלך. הקטע הוא שנשארתי מאוהבת בו , מאוהבת באנס שמעת על דבר כזה?"
 
ואז לאט ,לאט כאילו אני נציגה של דור נשים מקופח שמעתי על עוד ועוד מקרים. ר" שהייתה מאוהבת בבחור מהתיכון שהיה מבקר אצלם ביסודי איבדה את בתוליה בגיל 12 .
 
" הורים שלי לא רצו שאני אלך איתו, אבא שלי ממש איים עלי , אני פחדתי מאבא שלי ודווקא הלכתי איתו , מי חשב שמזה שהוא ידחוף לי לשם אצבעות ושאני יאבד את הבתולים זה היא נורא עבורי, אני נשואה אבל מזייפת , מזייפת בלי סוף נרי חושב שהוא נמצא עם פצצת מין במיטה ,את הכל אני עושה לו, את הכל.. אבל אני לא מרגישה כלום, וזה הכל בגללו המטומטם הראשון, הוא עשה את זה לכל הבנות במחזור שלנו ואחרי זה יכולת לראות אותן מתגלגלות ממיטה למיטה , ממיטה למיטה.  "
 
אז כאן באמת קבור הכלב  ,חווית המין הראשונית הגרועה גורמת לנשים לפיחות עצום בערך העצמי שלהן    ובצורה זו או אחרת הן מאבדות משהו מן המיניות הבריאה שמרצים לנו עליה בלי סוף.
 
יש נשים שפשוט מפסיקות להרגיש ויש נשים שמחפשות את התחושה האבודה באופן אובססיבי הן באמת מתגלגלות ולפעמיים אפילו חוות הנאה ובתמורה ושלל בחורים מהימנים מפיצים את מס" הטלפון שלהן בין עוד מכרים נלהבים והמעגל הולך ומתרחב. באיזה שהוא שלב הן באמת מחפשות להתיישב ורובן לא עושות את זה עם בן הזוג הנכון או לא עושות את זה בכלל.
 
גם נ" וגם מ" אמרו לי :" לבנות שלנו זה לא יקרה נהיה שם בשבילן."
 
" אני פחדתי "נ" אמרה , "פחדתי מאבא שלי את מי יכולתי לשתף!"
 
"לא היה אף אחד בבית, אבא שלי נפטר , אמא שלי בקושי התמודדה ,לבת שלי זה לא יקרה ." מ" הבטיחה בשיניים חשוקות .
 
אבל זה כן קורה. במסגרת עבודתי עם בני נוער גיליתי שגיל קיום היחסים הולך ויורד והאחרונות שזה ממש תורם להן הן הנשים.
 
ניסיתי לקיים שיחות בנושא עם ביתי הבוגרת שנעה תקופה ארוכה בין שני העולמות:" אימא , אם רוצים לרמות הורים זה לא בעיה !" היא טענה. "העניין שהרוב כן רוצים שההורים יגבילו אותם, שלא יתנו להם להסתובב שעות ברחובות,   שכן ישאלו אותם שאלות, שכן יתערבו מידי פעם, כשאני מסתכלת על הרבה בגיל שלנו אז  נראה לי שנותנים להם יותר מידי אחריות, כאילו אני סומך עליך..אתה גדול! שזה בעצם אומר , תפתור את הבעיות שלך לבד  ותעזוב אותי במנוחה."
 
ואת זה היא אמרה, לא אני.
 
ולאור ההשלכות הקשות הייתי אומרת לקיים בדק בית כל הזמן, לא להתעלם, ולמרות הקושי לא להתעצבן ,לא לאיים כמו האבא של נ" שלא השאיר לה ברירה , כן לשים גבולות אבל לא לחנוק , כן לתת אהבה, אבל לא לסמוך בעניים עצומות ו.. מה לעשות למען הדור הנשי הבא כדאי לכולנו התאמץ.
 
בואו נשבור את הסטטיסטיקה  שאומרת שבעצם כל אישה חמישית עברה אירוע מיני בעל אופי טראומטי בחייה. ואת זה לא אני המצאתי..ובואו נעזור לאלה שכבר נפגעו.
 
 
 
 

 

16 תגובות

  1. יעל ישראל

    אמן ואמן.

  2. זה כל כך מורכב, וכואב, עוד לפני שזה תלוי במתעלל זה תלוי בבית ממנו יצאה הקורבן ובהערכתה העצמית ומי יכול לתקן או לתמוך בכזה מקום רגיש וחמקמק.

    • שלי כמו שאת אומרת זה מאד רגיש .
      היום יותר מתמיד לא תמיד הבית רע. יש המון פיתויים בחוץ ומסרים מבלבלים באינטרנט בטלוויזיה ואפילו בעיתוני הנוער שאמורים לעזור לנוער. ביתי היתה מנוייה על דבר כזה ונעלבתי בשבילה מראש חושבים שהם יצוריים רדודים שטחיים ונטו מיניים .

      קורה שלפעמיים האם עובדת ופתאום היא קיבלה משרה, קידום וגם האב והם לא מודעים לזה שהחרימו את הילדה בכיתה והיא מחפשת פיצויי.
      כהורים אנחנו לפעמיים לא שם. ואת זה אני אומרת כמי שעבדה עד חמש ולמדה במקביל..ובאותה תקופה בנותיי באמת ירדו בלימודים. אז זאת ירידה קטנה יחסית אבל בגיל כזה ( התבגרות) שמתחיל מאד מוקדם , זה יכול ללכת לכיוון מאד אחר.

  3. הנושא רגיש מכדי שאוכל בינתיים להגיב אליו בצורה מסודרת, אבל רק שתדעי שאני קורא את הסדרה הזו בעניין, ומקשיב.

  4. אף אחד פה לא יאהב את מה שיש לי להגיד בנושא. בתמורה לא אוכל לשתף בטיעונים תומכים לדבריי מפאת אי זכותי להשתמש במצוקות אחרים להצדקת דיעה. אומרת יונה וולך שאומרים לנו שיש סקס אחר ואילן וירצברג מחפש אותו אבל העניין הגדול הזה שעושים מהדבר הפשוט הזה הוא זה שמוציא מהאדם את הבהמה. (ובכוונה לא כתבתי חיה).
    למרות שלא כתבתי כלום…כתבתי משהו.
    ואביטל…זה נכון שילדים זקוקים לגבולות, אחריותנו כהורים לדעת לאילו גבולות הם זקוקים בדיוק. (לדעתי,אסור לחנוק את הילדים בשום תחום!).

    • אורה ניזר

      אביטל, ילדתך חכמה. נישמע כמו ציון, כי אין לי מלים שהדברים שדיברת עליהם, גורמים למחשבה על החיים ותקווה שהדור הזה יחווה אחרת את הנעורים והזוגיות.

    • באמת העניין הגדול שעושים מזה זה באמת רעיון לפוסט הבא שלי.

      ובקשר לילדים , גם לא עניין כזה גדול ובכל זאת גדול מאד.

      • מיכל ברגמן

        מזעזע מה שכתבת אביטל. זה ממשיך לקרות, אני בטוחה בזה.

      • בלי חלילה רצון לפגוע שמתי לב שאצל נשים על סף נישואים מדריכת הכלות, הרבנית הגדולה מעניקה להן טיפ שגוי. היא מסביר בלהט שלאישה "תשלום שווה שלום". (לא מילים שלה אלא פרשנות שלי ל"אישה עקרת בית ואישה עוקרת בית"). אכן זה נכון ואישה נכנסת למסגרת עם מנטרה שכזו אולם הרבנית שכחה לציין שסקס הוא לא רק תשלום וילדים,וכן לפעמים כדאי להשתמש בו בשביל שלום אבל יש עוד סיבות כמו חשק ורצון ורגש.
        לגבי הילדים, אי אפשר לצבוע את חייהם בורוד ולשלוח אותם אל המציאות. יותר חשוב להעניק להם כלים להתמודדות עם דברים שקורים להם. מהרגע שהם יוצאים את סף הדלת אין לנו יכולת להגן למעט מה שהענקנו להם ככלים. כשילדיי נופלים אני לא בוכה. אני אומרת להם שאני יודעת שזה כואב ואני מבטיחה להם שזה יעבור. הידיעה שהכאב יחלוף משקיטה אצלם את הפחד מכאב נצחי. זה בעיניי צידה מתאימה לכל התחלואים והכאבים שהם אולי יעברו…"זה יעבור". חשוב להם לדעת את זה! לדעתי, לפני שמכירים לילדים את אלוהים של מעלה חשוב להכיר לילדים את אלוהים שבפנים. לחבר אותם אל עצמם. להקשיב לקולות שבתוכם. לשאול משם שאלות ולדעת איך למסור תשובות. מה שאמא שלי לא ידעה לעשות זה להפריד בינה לביני. לתת לי להיות בלי משא שהיא נושאת עליה. הייתי צריכה לבעוט כל חיי באמא החמודה הזאת בשביל שתיתן לי להיות. שתיתן לי לבד. בגיל הבגרות היא כבר הרימה ידים ושלחה אותי אל חיי , בלי כלים, בלי ידע, נאלצתי להחבט קלות וקשות ובמבט לאחור…לא הייתי מחליפה את החיים שלי עם אף אדם.

  5. הבת שלך חכמה, אני גם חושבת שלהיות הורה זה להיות קרוב לילד, ולהתעניין בו, בכל תחום, מתוך כבוד הדדי, ואז אפשר יהיה לייעץ לו גם בתחומים רגישים כמו מין. מתוך הנקודה שהוא סומך עליך.
    מנסיוני, כשילדי מתלבטים או מבולבלים הם באים אלי, אבל זה משום שרכשתי את אמונם.

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת