בננות - בלוגים / אביטל קשת / חופש הבעת הדעה- מול חופש התעמולה – מה למדנו מהם?
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.    ---------------------------------------------------------------------------------------.    

חופש הבעת הדעה- מול חופש התעמולה – מה למדנו מהם?

 

 

מה שמפחיד אותי בשואה היא שהיא גרמה לנו לאמץ דפוסים נקלים.

למשל: הנאצים ללא היו מצליחים בהשמדה לולא היו אלופים בתעמולה. לאט, לאט הפך היהודי האינטלקטואל, שרבץ בסלונים הספרותים, בבתי החולים, בשדה המדע, לעכברוש. בצעדים בוטחים, במילים רמות, במקרופונים וצילומים  מתעדים, הוא התהפך. הגאון הממושקף שחשב שנטמע, הפך  לאויב מצצני שחייבים לעקר מן השורש. בשם חופש הביטוי התרחשה אלימות מילולית ענפה, שהפכה בהמשך למכונת השמדה.
כמה פעמים אמרתם לעצמנו :" מה זה,זה..זה כולה חופש הביטוי."

לא בוחנים אם אין המדובר ב:" חופש התעמולה".
כמה פעמים אמרנו:" למה , מה מילים לא הורגות, אנחנו לא באמת אלימים.."
לא בוחנים את האלימות הסמויה שרובצת לנו בתהומות הנשמה, לא מרסנים את המפלצת הנוברת, נוברת במחשכים.
אישית אני חשה שהעם היושב בציון הפך לאלוף בתעמולה. בעיקר כנגד בני עמו- הוא.
 רק תציצו בעיתונים.
ובטח שזה גורר תוצאות.
הקיטוב עולה.
השנאה גואה.
הרצח הבא ממתין?
ואולי לא.
אך בטוח שהצד השני אשם.
אנחנו, כולה מה..

אם היה החפץ חיים קורא משפט אחד בעיתון יחיד היה זורק על ראשו  שק אפר מתאבל  אם כי איני יכולה לנבא את מהלכיו. זוהי רק השערה.

לא מודרני לדבר על החפץ חיים שהזהיר כנגד השואה . שטען שהיא עשויה להתרחש בשל סיבות של ירידה מוסרית.

ובכל זאת כדאי לקרוא את ספרו. 

כי  לפני שמשחררים מילה ארסית כנגד קבוצה אחרת, וחוזרים עליה באלף צורות יצירתיות, לפני שבוחרים בחופש המוחלט של " הבעת הדיעה"  שם צריך לחשוב על השואה.

האם באמת המדובר במילה, או שמה זוהי תעמולה?

לחפץ חיים הפתרונים.

 

 

8 תגובות

  1. רונית בר-לביא

    מה למדנו מ"הם" ?

    שלא מדובר ביחידי סגולה, אלא בבני אדם רגילים יחסית, שהובלו למעשים מטורפים שצריך להשתגע בכדי בכלל להבין אותם ממש.

    שיש בכל אחד מאיתנו פוטנציאל, שכולנו גזענים כי זה הטבע האנושי,

    ושההבדל יכול להיות אך ורק בשל דרך המודעות.

    מודעות ולא התנערות -זה קרה לחיות אדם וזה לא יכול לקרות לנו –
    עמידה באומץ מול העובדה שיש בכל אדם את הגזען שבו. בכל אדם !!

    וכל הזמן לשים עצמך בנעלי השני ולראות איך זה מרגיש.

    חילוני מול חרדי, חרדי מול חילוני, שחור מול לבן, יהודי מול ערבי, נוצרי מול יהודי, מוסלמי מול יהודי,
    כל אחד מול כל אחד.

    וזהו.
    ואני מצטיינת באמירות שהן לא PC,
    אני יודעת, אבל עושה עבודת מודעות אמיתית.
    כשאני מתרגזת אני יכולה להגיד משהו גזעני כלפי חרדים למשל או חוזרים בתשובה, אבל אז הם לרוב מחזירים לי במשהו גזעני אחר, וככה אנחנו עוצרים ומתדיינים מחדש, בכבוד אדיר ומתוך קרבה.

    תהליך שאני עוברת על בשרי כל הזמן.
    עד כדי כך שנמאס להם להידבר איתי כבר, הם רוצים לפעמים גם סתם להלין.
    וגם אני.

    • רונית בהחלט , זה טמון בנו. הגרמנים קורצו מחומר אנושי. אנושי אחר, אך אנושי. ועובדה שהקשיבו להם.

      אני קוראת בעיתונים או בטורים של עיתונאים מפורסמים שטוענים בעוז ואיש אינו קובל, שכנגד ההם זה מותר כי..
      ובכן..גם נגדם זה אסור. מה זאת אומרת דמם מותר? נפשם מותרת..או שאני קוראת התרגלנו שהם..
      למה התרגלת?
      ומי זה הם?
      אין כאן קריאה להתדינות שזה מה שאת עושה. כלומר מסוגלות להתוכח , ואז לקחת צעד ואז לשוחח סתם.
      אלא קריאה לקיטוב.

      ואז הם טוענים שמילים לא הורגות.

      אבל הן כן.
      ואם מישהו קיבל התקף לב מזה? מצבו הרפואי החמיר?

      זה קורה . כי אולי הופצה תעמולה שקרית.
      תעמולה לא בדוקה שמוכרת הייטב.
      שזה מה שמדבר בסוף..

      ואולי בעקבות זה מתארגנת פעולת נקם במרתף מסוים.

      מילים הורגות.

      ובאמת קשה לשנות עולם.
      צריך להתחיל מעצמנו.
      אני בהחלט חושבת שאם הזמן גם אני מכירה איפה עומדת חולשתי בנושא.

      כי זאת חולשה. היא קיימת.
      זה אינו מעשה לגיטימי.

      • ויש לי עוד משהו לומר והוא שאני נגד תעמולת בחירות.
        מה פתאום תעמולת בחירות.
        אם אתה טוב יבחרו בך, למה אתה מבזבז את כספי בתעמולות. כשהמושג תעמולה טומן בחובו שקים. כי תעמולה היא שקר שחוזרים עליו המון פעמים.
        ובכסף הזה אפשר היה לסייע לחולים ואומללים ובעיקר נזקקים.
        את מבינה עד לאן זה מגיע.
        חופש הביטוי שהפך לתעמולה?

        • רונית בר-לביא

          את מתפלאת, אביטל ?
          אני חושבת שמזמן הבנו שהפוליטיקאים או האנשים שאמורים להנהיג את העם (חחח)
          נמצאים באחת הדרגות היותר נמוכות מוסרית של העם הזה.

          ולכן זו התקופה של האזרח הפשוט.
          ויפה כל כך לצפות לפעמים ולראות כמה אנשים יפהפיים יש כאן.

          ובכל מקום.

      • רונית בר-לביא

        ולמה "חומר אנושי אחר" לגבי הגרמנים ?

        את מתכוונת להבדלי התפקידים בעולם בין יהודי ללא יהודי, או למשהו אחר ?

        • אני מאמינה במה שכתוב שאנחנו קבלנו תורה, לא הם.
          למרות שנצרותבברית החדשה טוענת שמעלנו בתפקיד ולכן הוא שלהם.

          כל הרצון להשמיד את העם היהודי נעשה על רקע אמוני פרופר, כמו המאבק שלנו על הפלשתינאים שהוא יותר דתי ממה שאפשר לדמיין.

          אי אפשר לברוח המשא שיש עלינו ובמה שאנו עושים איתו.

          מה שנכון אם היהודי הופך להיות ככל העמים, הוא גם הופך לגרוע מהם.

          שזה מה שצומח היום. וזה משתקף בכלל החברה לצערי.
          ירידה מוסרית מאד גדולה.

          וברגע שאיננו אור לגויים.
          אנחנו בסכנה.גם זה בולט היום, מרחפת מעלינו סכנה אירנית. ומי אמר שהשואה הייתה ולא תחזור? מתפללים לזה. אבל לא הייתי שאננה. גם אחרי ששת הימים נכנסו לאופוריה בלי להכיר בנס והחזיק בצניעות. אז מה אנחנו? אנחנו חזקים אנחנו. אנחנו יש לנו צבא?
          לא היחוד שלנו שונה.

          אנשים חושבים שאור לגויים זה רק לזרים.
          אבל התיקון הוא גם פנימה, אור לבני עמך.

          • הנצרות והכנסייה הקתולית אף פעם לא התירו ולא תמכו גם אידיאולוגית בשמד מ ו ח ל ט של היהדות והיהודים. אלה עניינים תיאולוגיים עמוקים. דווקא העולם הנוצרי אמנם אך החילוני בכל זאת של העת המודרנית הוא הוא שאיפשר זאת. הוא שאיפשר גם את הפיכת היהודים למגלמיו של רוע קוסמי. זה עניין אחר לגמרי ממה שראתה בו הכנסייה. 

          • צ"ל ממה שראתה בהם (ביהודים) הכנסייה.

השאר תגובה ל אביטל ביטול תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת