בננות - בלוגים / / זכרון מחבר ואריק קלפטון
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

זכרון מחבר ואריק קלפטון

 

 

 

לפני חודש בערך הלכתי להתוועדות חסידית, וכאמור כיסיתי ראשי בפאה כדרך נשות חב"ד והתעטפתי במעיל וקדימה. אין מזרזים אלא למזורזים. אני רוצה להיות שם ראשונה.
 
ואז כהרגלי בקודש אני בוהה בכל הנקרה בדרכי . כך יצא שנעצתי מבט בתוך מסעדת ההמבורגרים שמוכרת מזון מהיר וראיתי אותו.
 
 אותו, זה אומר החבר הראשון שהיה לי אי פעם. הוא ישב שם, מבטו פונה אל הרחוב וזהו- הוא.  גם הוא ראה אותי. וככה הבטנו זה בזו. ופתאום אני מבחינה שההוא הפך להיות דומה לאימו. האם היא עדין בחיים, חלפה בי דאגה כנה.
 
ומעניין למי אני דומה. חייכנו במבוכה. נפנפתי לו. ועוד נתקעתי קצת מולו במין התלבטות לא מובנת. כלומר, אני התביישתי להיכנס לשם ולדבר איתו. קודם כל אני כבר לא כל כך מדברת עם גברים. ונכון, איתו זה קצת שונה. אנחנו מכירים ומה שהיה נחתם סופית. וזה הובהר לי יותר כשבחנתי אותו והבנתי שעשיתי החלטה נכונה בכך שהוצאתי אותו מחיי. היה משהו בדרך בה אכל שכאילו לא הותיר בי שום מקום לספקות. אבל זה לא שאני שונאת אותו. ההפך.  ובכל זאת. אם אכנס מה יקרה אם הוא יזהה שזו פאה ויתחיל לשאול אותי שאלות שמביעות תמיהה. דרך השמשה הוא יכול לטעות ולחשוב שעשיתי פאן ותו לא. כל עניין חזרתי בתשובה לא חייב להעסיק אותו תוך כדי אכילה.
 
גם הוא לא יצא מן המסעדה אל הרחוב. אולי כי היה קר. ולכן התעטפתי במעיל הזה וגם כי אני הייתי זו שעזבה אותו. ומאז הוא הקפיד לשמור על כבודו ולהראות לי תמיד שהוא בכלל לא בענייני. ובאמת כבר התחתן והתגרש לפחות פעמיים. ויש לו כל מיני ילדים. על זה כבר שוחחנו כמה פעמים כשנפגשנו בהפתעה . אבל אז הייתי חילונית גמורה.
 
ומה עכשיו?
 
ולבסוף, נזכרתי שאני רוצה לתפוש מקום מול הרב. לשבת בשורה הראשונה. לעקוב אחרי כל מילה שהוא משחרר לאולם הרווי בקדושה. ואז כמובן שחייכתי ללשעבר ושוב נופפתי וזהו. הלכתי משם. אבל הלב בכל זאת קצת נכווה. כווית קור, הכוונה. הקור שלי, שלו? לא ברור.
 
היי חבר יקר, זוכרת שהקדשת לי את השיר הזה.
 
אז הנה את זה לא שכחתי. גם בדרך להתוועדות וגם בחזרתי ממנה עדין זמזמתי את המנגינה.
 
כן חבר, חיים של חוזרת בתשובה הם תמיד ערבול שאין ממנו מוצא ברור חוץ מהשלמה גמורה.
 

http://www.youtube.com/watch?v=vIB9m9kPkxg&feature=related
מוקדש לחבר.

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת