בננות - בלוגים / / מפגש פיוס בין שומרי מצוות לכאלה שאינם שומרים.כל המעונין מוזמן להכנס.
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

מפגש פיוס בין שומרי מצוות לכאלה שאינם שומרים.כל המעונין מוזמן להכנס.

מויש"לה וליאור . א הציעו ואני מרימה כפפה.

אני מוכנה ליזום מפגש פיוס ולקיים דיון פתוח עם רב, שבו תוכלו להעלות את כל אשר על ליבכם באשר לשמירת מצוות , סוגיות דתיות,הסכסוך בתוכנו  ועוד.

כמובן שהרב ישא דברי תורה אולם לא רק בזה נעסוק.אשתדל גם להזמין עוד אנשים מהמגזר אולם נשים חרדיות מדברות בציבור רק במפגשים שמיועדים לנשים בלבד וכאן יהיה מפגש כוללני : גברים ונשים יחד.

חשבתי אפילו לקיים כמה מפגשים עם רבנים ממגזרים שונים: ליטאי, חסידי ועוד על מנת שתוכלו להבדיל, וגם מפגשי נשים לנשים, אבל פרה -פרה.

מה שחשוב לי זאת ההענות.

לא אארגן דבר עבור 3 אנשים שיכולים להפגש בבית -קפה ולסגור עניין.

אני דורשת לפחות מניין גברים וכמובן נשים. או מניין מעורב במקרה היותר עצוב.ואז אתייעץ עם הרב לגבי בואו.

יש כאן המון בלוגרים שלא מגיבים לאיש , אבל בטח שיש להם דעות ותהיות וגם הם מוזמנים. 

למי שגר רחוק אוכל לפנות  חדר אצלי בתנאים פשוטים , אנחנו אנשים צנועים אך הכנסת אורחים חשובה לנו.

אתם מוזמנים לשלוח לי מייל , או להגיב כאן.

אשמח אם לא תכתבו לי בשבת כי אז אני מחטיאה את המטרה ואולי אפילו  מחטיאה את הרבים.גם בשבועות שמתחיל בראשון בלילה ומסתיים ביום ג" בלילה אשמח לא לקבל תגובות.

חג -מתן תורה עומד בפתח. חג של אהבה בין הקדוש ברוך הוא ועם ישראל , אז בואו ונפזר אהבה.

                                                      שבת שלום. 

19 תגובות

  1. היי אביטל,
    שלחתי לך מייל.

    • שירי לא קיבלתי אז טוב שאמרת לי, אולי עדיף להרשם כאן .

      בכל אופן אם לא תהיה הענות אבין שקל לגנות ולזרוק מילים לא נעימות וההפך קשה ואני את שלי אומר כמובן בכל ויכוח מהותי שיווצר.

      תודה על ההענות שלך.

      • מיכל ברגמן

        הי אביטל
        כל הכבוד על היוזמה .
        אני מודה שאני יוצאת ממפגשים כאלה עם הרגשה לא נוחה – או שהם דביקים מדי או שהם קולניים מדי.
        בעיני מפגש אנושי יתכן רק כשלא עוסקים במקומות האלה. אלא כבני אדם שונים עם התנסויות אנושיות דומות ושונות.
        אין לי בעיה שכל חד יחיה במיטב יכולתו על פי אומונתו (חוץ מהליטאים. הם מעלים לי את הקריזה. אני לא האדם הכי סובלני בעולם). הבעיה הגדולה בעיני היא אי הפרדת הדת מהמדינה – נושא שבעידן המידע הפתוח אין כל מניעה מלהוציא אותו לפועל (רשימות של יהודים "אמיתיים" שהתחתנו בחתונה יהודית "אמיתית" – כך תמיד איימו עלינו – אז שיהיו רשימות כאלה באינטרנט ומי שרוצה שיבחר להקים משפחה על פי הרשימות הללו).

        • במקום שיתקפו אותי וישאלו אותי שאלות על כפייה או אי -כפיה שישאלו אנשי דת.

          א ני פשוט לא הכתובת לזה ומעולם לא עסקתי בזה כאן. עסקתי בשנאה שמחלחלת ב2 הצדדים.

      • מה המייל שלך? מעדיפה לכתוב לך את התגובה שלי ישירות למייל.

  2. אביטל אבוא אם זה יהיה ביום חמישי מ-4 ואילך.

  3. אביטל, אולי תסבירי לי מדוע רבניות מדברות רק במיפגשי נשים ומשתתקות כשיש גברים? זה לא מקומם אותך שאישה פותחת פיה רק בחברת נשים, אפילו בימי הביניים לנשים היה מעמד יותר גבוה מזה.
    לגבי המפגש עצמו לא אגיע, אין לי סקרנות למיפגשים מעין זה, גדלתי בבית דתי. גם עשיתי מספיק מפגשים עם אנשים חרדים ואני די מכירה.
    אין לי שום בעיה עם אנשים דתיים או עם כל מגזר כלשהי, צדיק באמונתו יחיה.
    הדבר היחיד שיש לי בעיה עמו זה כשמישהו מנסה לכפות עלי אורחות חיים שלא מקובלים עלי. כשמישהו בא עם איזו אמת צרופה שהוא בטוח שהיא אם האמיתות, ואני השוטה עיוורת, ומתייחס אלי בהתאם.
    ובכל אופן כל הכבוד על היוזמה, אני מקווה שתהנו ותתקרבו.
    דרך אגב, הגבתי לך בעקיפין אצל יעל, שהאקסיומה, "למה תמיד מחזירים רעה תחת טובה", היא מופרכת לחלוטין.
    שהרבה אנשים מחזירים טובה בדרכם, ואולי מי שנותן ומצפה טועה, כי לתת משמעותו נתינה ללא אינטרס. ואם לא מצפים לא מתאכזבים.
    אבל מכאן להניח שאנשים מגיבים רק ברע?? ילדייך לא מחזירים לך אהבה תחת אהבה? אולי את לא רואה מספיק טוב, כי אני בטוחה שילדייך מאוד אוהבים אותך, ולא רק הם.
    העולם מלא הפתעות, לא רק עם ילדינו, האקסיומה שהנחת גרועה מאוד.
    היא גרועה לך ולכל הסביבה שלך, כי מי שרוצה לראות רק רע וחסר, זה מה שימצא, ומי שירצה לראות אהבה, זה מה שימצא, אפילו אם היא טיפונת אהבה, הוא יראה בה הר של אהבה.

  4. אביטל, לא למפגש כזה של "הכה את המומחה" התכוונתי, מפגש לימוד בשבילי, זה לבחור נושא מסוים, וסביב טקסט ללמוד ולשוחח. וגם שלא רק הרב ילמד, אלא גם מישהו מאלה שרואים את היהדות כתרבות ולא רק כדת של מצוות.
    מבחינתי לא חייבים להיות רק חרדים, אלא כל מי שהקיום המשותף יקר לו, ומי שמבין שהקרעים בינינו מביאים אותנו בצווחות ובמצהלות אלי בור.
    חג שמח

    • מפגש לימוד יכול להיות טוב מאד.
      אפשר לקבוע מקום, תל אביב אני מניח נוחה לרוב, ושעה.
      אני מבקש להציע גם נושא: תנורו של עכנאי – אמת אבסולטית מול אמת יחסית.

    • טוב אז תארגן, אני דווקא אוהבת ללמוד מרב, זכותך ללמוד אחרת. מקבלת.

  5. אני באמת לא מבינה בשביל מה צריך רב. אם לא היה רב אולי הייתי באה. העובדה שיש רב והוא זה שידבר יוצרת אצלי תחושה של מסיונריות.
    ועוד דבר, ואני אגיד את זה בכנות גמורה, הבקשה שלך לא לכתוב לך תגובות בשבת עוררה אצלי אנטגוניזם גדול. המקום הזה הוא מקום ציבורי. אם את לא רוצה לכתוב בשבת אל תעשי את זה. את גם יכולה כמבון למחוק תגובות שנכתבות בשבת, אבל את לא יכולה להגיד לי מתי לכתוב ומתי לא לכתוב.
    אני מתנצלת אם זה נשמע מתלהם, ואני מודה שתוך כדי כתיבת הדברים אני תוהה אם אולי בגלל שמדובר בבלוג שלך יש לך את הזכות לדרוש לא לכתוב בו בשבת, ואני גם תוהה אם לפרסם את התגובה הזו שנכתבת בשבת זו לא פרובוקציה או פגיעה, כי אני באמת ובתמים לא רוצה לפגוע בך. אבל אני גם לא רוצה שתכתיבי לי מה לעשות.

    • אליענה את מגיבה ולא בדיוק קוראא שאין לי עניין להחטיא את עצמי. אני אנוכית, קורה!

      חג שמח!

      • יוסף עוזר

        מה כפת לי: שיחללו שבת שיאכלו חזיר שילעסו לחמניות ממוחמד בפסח. שיתחתנו עם גויים. שיגידו שארץ ישראל שלהם בגללל ש… שיגמגמו…מה כפת לי. שיחצו קו הפרדה לבן. שיעברו באדום. שיוציאו יד מהחלון. שירקו. שיפצחו גרעינים ויעשו טפו. שיטוסו בראש השנה לסיני.שיחליטו להיות לאט לאט המיעוט כי הם בוחרים למעט בילודה, שיעשו שבוע ישו.
        אני לא מתערב.

        והשניים: שיחבשו מגבעות מימי הביניים או סרט כתום מימי עוורון העיניים,
        שינפנפו בדגל או ינפנפו במנגל. שישנאו את מי ששונה . שיחשבו שהם הכי שיזללו צ"ולנט עם קילו שמן. הרצאה של רב היא שיא השעמום, נו אז מה. שידברו עם שגיאות כתיב. שיסתרקו עם מסרק כמו בימי הביניים ושיחגגו לאור נרות כל ליל שבת. זה לא ענייני. ושיהיו להם ילדים ואוכלוסייתם תהיה עתיד המדינה, כפת לי אני? לא כפת לי.

        • יעל ישראל

          יוסף, אתה בלוגר כאן, לא טוקבקיסבט נמהר. אני מבקשת להימנע מכל הרעל הזה. זה לא לכבוד הבלוגיה שלנו. תןדה, יעל

        • יוסף היקר, יש לומר "שידברו בשגיאות" ולא "עם שגיאות" ובוודאי אי אפשר לדבר בשגיאות כתיב, אלא רק לכתוב בהן :))

          יוסף, האמת הפשוטה היא שלא מצאתי דתיות של אמת בדת, ומבחינתי, הרבנות היא החילוניות האמיתית בהתגשמותה הנוראה ביותר.
          ואין קדושה במצוות אלא חילול קדושה. איך אגדיר זאת ? – אין מצוָה ואין מצוֶה, אלא יש היענות לרוח שבנו. ואין היענות אלא באחריות הולכת וגדלה על עצמנו ועל העולם.

          אני מאחל ל"דתיים" שיחזרו בתשובה לחיפוש דרך חופשי,
          שיחזרו מן הרצוי אל המצוי, (כי רק הוא יכול להוביל אל איזשהו רצוי),
          שייצאו מן הגטו של הדת ויגיעו לידי ביקוש הדרך האמיתי,
          ושיראו הרבה אור ברוחם שלהם.

  6. רונית בר-לביא

    אני שואלת את עצמי,
    אם זו קריאה לפיוס,
    מה זו קריאה למלחמה.

    כנ"ל לגבי תגובותיו של יוסף עוזר.

    אני מכירה דתיים ו"אפילו" חרדים,
    אתם לא עושים יחסי ציבור טובים במיוחד לציבורים האלה.

    ואין הרבה מה להוסיף.

השאר תגובה ל אמיר אור ביטול תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת