בננות - בלוגים / / ציפורים
הולכת אלי
  • סיון ון דר פלאס

       השנים פרכסו את פני בזכרון אהבות וענדו לראשי חוטי כסף קלים עד יפיתי מאוד בעיני נשקפים הנופים ודרכים שעברתי ישרו צעדי עיפים ויפים אם תראני עכשיו לא תכיר את תמוליך אני הולכת אלי בפנים שביקשת לשוא כשהלכתי אליך (מתוך "אני הולכת אלי" של לאה גולדברג)

ציפורים

 

ישבנו היום בצהרים ליד הים. להקות של ציפורים נודדות טסו מעלינו, מסמנות בגופן חיצים שמורים על כיוון מעופן. כולם הרימו מבטים ועקבו אחריהן בעניין. מישהו לידינו הסביר לבת זוגו שהציפור המובילה מתאמצת במעופה הרבה יותר מהאחרונות, כאילו היא מפלסת עבורן נתיב באוויר, ובאמת, הציפורים המאספות נראו דואות להן בנחת, בעוד הראשונות היכו בכנפיהן באויר ללא הפסקה.
השמים שהיו כחולים כל השבוע האפירו לאיטם והשפיעו גם על מראה המים שהקדירו והגביהו את גליהם. כנראה שהחורף בכל זאת יגיע, אבל בינתיים הימים האלו פשוט מושלמים.

רוקנו את כוסות היין ועלינו על האופנוע. "מאיפה ניסע?" הוא שאל. "מרוקח" אמרתי. התישבתי מאחוריו ונהניתי מהרוח ומהנוף, בעוד הוא תמרן את הכלי הכבד בין המכוניות הצפופות.

 

8 תגובות

  1. יפה ופואטי. איך הן יודעות מתי זו מובילה ומתי זו. רק אצלינו ערפאת וברק מתעקשים כל אחד שהשני יעבור ראשון. אף אחד לא מוותר….

    • יפה
      וגם הוא תמרן
      ואת…נהנית מהרוח
      כמו הציפורים שמאחור?

    • תודה שירה. אחת מקבוצות הציפורים שראינו נראתה כאילו יש בה מאבק רציני על ההובלה וכל רגע ציפור אחרת היתה בראש החץ. באמת מעניין איך זה נקבע, בטח קשור למנהיגות בלהקה.

      הנה משהו שמצאתי בעניין:
      "צורת תעופה המופיעה לעתים מזומנות אצל עופות שונים העפים בלהקות, היא תעופה במבנה של ראש-חץ (בצורת האות V). תעופה במבנה כזה אינה מקרית, שכן הוא מעניק לציפורים רווח אווירודינאמי ניכר: בקצות הכנפיים של ציפור מעופפת נוצרות מערבולות אוויר הנעות לאחור. ציפור העפה מאחורי קצה הכנף של הציפור שלפניה, משתמשת במערבולת האוויר הזורמת אליה לצורך הגברת העילוי והקטנת האנרגיה הנדרשת לתעופה. על פי עקרון זה, העוף המוביל את ראש-החץ אינו נהנה מתוספת עילוי, ועל כן חילוף מקומות במבנה במהלך המעוף, חשוב עבורו כדי שאף הוא יוכל להעזר ביתרון של תעופה במבנה ראש-חץ". (מתוך "הציפורים הנודדות אינן יודעות גבולות")

      וכשכולם רוצים להנהיג, אף אחד לא נהנה מכוח העילוי. אני חושבת שגם בזוגיות זה ככה.

  2. יפה ומעורר מחשבה כמו תמיד!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לסיון ון דר פלאס