בננות - בלוגים / / מהפכנות?
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

מהפכנות?

אילן ברקוביץ' פרסם השבוע ביקורת קטלנית למדי על פסטיבל מטולה האחרון. לטעמו, הפסטיבל נגוע בשמרנות, מקפח את המשוררים ה'צעירים', ומעודד גישה מנומסת ומנומנמת. מבלי לגעת בביקורת עצמה (לא הייתי בפסטיבל מטולה מזה שנים רבות), קשה שלא לשים לב שהוקדשו לה הרבה יותר מלים מאשר בטורים אחרים של ברקוביץ', לרבות זה שפורסם לפני מספר שבועות ועוסק בשני אתרי אינטרנט המוקדשים לשירה, כתב העת זוטא (שאני אחד מעורכיו) ובלוג השירה כאוס (של שי אריה מזרחי). ההבדל הזה באורך (ובעומק) ההתייחסות מתחדד לאור העובדה שפסטיבל מטולה נערך לפני כמה ימים, ואילו 'זוטא' פועל כבר יותר משנתיים (ו'כאוס' קרוב לשנה) – אבל לקח זמן רב עד שברקוביץ' בחר להתייחס אליהם. נראה שלמרות אמירותיו חוצבות-הלהבות בגנות השמרנות ובזכות הדרכים החדשות שצריכים המשוררים החדשים לסלול, ברקוביץ' (מטעם עצמו או בשל עורכיו בעיתון 'הארץ') נאמן לסדר השמרני של החשיבות, להעדפה חד-משמעית של הפסטיבל 'החשוב' על פני מה שקורה באינטרנט.

(על עצם הטקסט שכתב ברקוביץ' על זוטא יש לי גם מה להגיב, אבל אני חושב שאעשה זאת בנפרד)

4 תגובות

  1. כל הכבוד רונן. כמה אתה צודק. איך אני מגיעה לכתב העת "זוטא"? בתור בתולת בלוגים וכתבי עת מקווננים. אנ זקוקה לכוון. חיה אסתר

    • תודה רנן.התקשרתי. כבר שלחתי לזוטא יצירה. חיה אסתר

      • רונן יקר, קראתי עכשיו את מה שכתב אילן ברקוביץ עליך בהארץ, זה עורר את סקרנותי. אקרא את השירים ב"שבו". חיבוק חיה אסתר

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר