בננות - בלוגים / / להציל את שימבה, סיפור אמיתי – הספר
הפינה של נעמי
  • נעמי לויצקי

    נעמי לויצקי החלה את דרכה כעיתונאית בשבועון הפוליטי 'כותרת ראשית', והיתה עיתונאית בכירה ב'חדשות' וב'ידיעות אחרונות'.  ספריה: 'כבודו: אהרון ברק, ביוגרפיה'.  "העליונים: בתוככי בית המשפט העליון"  בחמש השנים האחרונות לימדה בבית-הספר למשפטים במכללה למנהל קורס הבוחן את השפעת הביוגרפיה האישית של השופט על הכרעותיו.

להציל את שימבה, סיפור אמיתי – הספר

 

 

 

 

 

זוכרים את הפילפילון הקטן שלי שימבה? אז עכשיו הוא ספר ילדים מדליק בהוצאת כינרת זמורה ביתן. לפני שבוע ביום שבת הגשתי ברדיו ברשת ב" את התוכנית "השבוע שלי" ושם סיפרתי, בין השאר, על הספר ועל שימבה. 

                 
מתוך התוכנית השבוע שלי 29.8.08

 

ואיך אני יודעת שספטמבר יהיה חודש טוב יותר מחודש אוגוסט? אז תקשיבו ותשמעו סיפור. "אי שם ביער, בארץ רחוקה באפריקה, יש בית קטן. זהו ביתו של שימבה הפילפילון, שכולם קוראים לו שימבה הקטן. הבית עשוי מקורות עץ, ובתוך החדר, על הקיר, תלוי ענף עבות, למקרה שיתחשק לו פתאום באמצע הלילה לנשנש משהו קטן. בפינה מונח מזרן ועליו שמיכה כחולה. שם, בפינה הזאת, מתכרבל לו שימבה הקטן כל לילה והולך לישון.

הוא שוכב על צידו, מתכסה עד הראש בשמיכה הכחולה, ורק החדק הארוך שלו ולפעמים גם בדל אוזן מציצים החוצה. "החדק שלי צריך קצת אוויר", הוא נוהם לעצמו מדי לילה ומניח בעדינות רבה ובזהירות את החדק מגולגל כמו בייגלה על הכרית. "זהו, עכשיו זה טוב מאד, החדק מרוצה וגם אני מרוצה, ואני יכול ללכת לישון". ליד המיטה הוא שומר את כדור הגומי האדום שלו, המשחק האהוב עליו. כי שימבה אוהב מאד לשחק כדורגל." 

 

כך מתחיל ספר הילדים שכתבתי על הפילון המאומץ שלי שימבה. הספר ייצא לאור  בשבוע הבא, השבוע השני של ספטמבר, ואני מודה שאני ממש מתרגשת. להציל את שימבה סיפור אמיתי, הוא ספר הילדים הראשון שלי אחרי שני ספרים למבוגרים. הראשון היה כבודו, הביוגרפיה של אהרן ברק והשני היה העליונים, שיצא לאור בשנה שעברה.  העליונים מביא את הסיפור הסמוי מן העין של בית המשפט העליון מאחורי הקלעים, והוא עורר והאמת לשמחתי  ממשיך לעורר הרבה רעש. להציל את שימבה סיפור אמיתי זו אופרה אחרת,  זה ספר נשמה. 

אז איך זה קרה לי? בעוונותיי הרבים אני ציפור לילה מובהקת, עובדת וכותבת עד מאוחר. בערך באחת אחר חצות אני פורשת מהמחשב, מוזגת לי בכיף כוס יין אדום ומחפשת בלש טוב בטלוויזיה כדי להוריד טורים. אני אוהבת את השעות האלה של הלילה, לבד, כולם מסביב ישנים, החלונות אצל כל השכנים חשוכים, ורק אני ערה. יש איזה מסתורין בשעות האלה. מהחלון אני רואה את פנסי הרחוב מטילים אלומה של אור על המדרכה. שקט.

ולילה אחד, כשסיימתי את ההגהות האחרונות על העליונים, חיפשתי בלש ומצאת סרט של הבי.בי סי על איזה ארגון מופלא שמציל באפריקה פילונים שהתייתמו מאמם. לרוב כתוצאה מציד בלתי חוקי. שני החיטים, שיני השנהב של הפיל הבוגר שוות הרבה כסף כך שלמרות החוקים הנוקשים הציד ממשיך. פילון יתום בטבע הוא פילון אבוד.  אין לו סיכוי לשרוד.  בארגון הזה מביאים את הפילונים  לבית יתומים לפילים, כן כן, שמעתם טוב, בית יתומים לפילים, מגדלים אותם ומכינים אותם לחזרה לטבע. נדלקתי ורצתי מיד לאינטרנט לחפש את הארגון ושם מצאתי שהם מציעים את הפילים שחוסים אצלם לאימוץ. בחרתי בשימבה ואימצתי אותו כתרומה לארגון. מאותו רגע מדי חודש קיבלתי דווח על שימבה, ולפני כשנה פשוט ארזתי מזוודה ונסעתי לבקר אותו בבית היתומים לפילים בקניה.  ביליתי שם עם הפילים ומה אגיד לכם, ממש התאהבתי. אני לא זוכרת מתי התאהבתי כך, איזו חיה מופלאה ומרתקת זו ואיך שהם מתנהגים אחד עם השני, תאמינו לי יש לנו, בני האדם, מה ללמוד. אלתרמן כתב שהפיל הוא חיה נבונה, זה נכון, אבל יותר מזה. בניגוד לחלק מהמועמדים שלנו בבחירות, לפיל יש גם אינטליגנציה רגשית.

כשחזרתי מאפריקה החלטתי שאני חייבת לחלק את החוויה המדהימה הזאת עם ילדי ישראל. וכך נולד הספר להציל את שימבה סיפור אמיתי. הוא מספר את  סיפור הצלתו של שימבה ואיך הפילים הוותיקים  יותר אימצו אותו ועזרו לו להתגבר על הקשיים ולהתאקלם בגנון של בית היתומים לפילים. את האיורים המקסימים באמת באמת בספר אני חייבת למאייר הנפלא דני קרמן, שהפעם התעלה אפילו על עצמו. הדמויות ממש קורמות עור וגידים מבין הדפים. דני, אם אתה שומע אותי, תודה. ובשבוע השני של ספטמבר גם אתם תוכלו לראות על מה אני מדברת ולהבין למה אני כל כך מתרגשת. 

 

 

 

 

 

 

 

27 תגובות

  1. תודה נעמי, סיפור נפלא. אחפש את ספרך.. והפוסט הזה שלך בהחלט מרענן את השבת. האם צילמת את שימבה באפריקה? אם כן, אשמח לראות כאן צילום.

    • נעמי לויצקי

      תודה לך איריס, גם התגובה שלך מחממת באמת את הלב. ניסיתי להרים לכאן את העטיפה של הספר – איור משגע של דני קרמן – אולם לצערי נחלתי כישלון חרוץ. כנראה הגדלים לא מתאימים והקטע הטכני ממש לא חזק אצלי. תצלום של שימבה את יכולה לראות בפוסט מוקדם שלי על הפילפילון.

      • נעמי, כדי להכניס לפוסט תמונה, צריך להקטינה לרזולוצית אינטרנט – 72 ורוחבה לא צריך לעלות על 700. כך תוכלי להכניס. את הפוסט שלך על שימבה מצאתי, אך התמונה שם קטנטונת.
        אוכל לעזור לך להעלות תמונות אם תרצי.
        איריס

        • נעמי לויצקי

          תודה איריס, ניסיתי ניסיתי בכיתי בכיתי ושוב כשלתי. מה שאני לא עושה, זה חוזר לגודל המקורי. אני כנראה ממש לא מוכשרת ואני מרימה ידיים.

          • איריס קובליו

            נעמי, אם את עדיין רוצה, כתבי לי מייל עם הטלפון שלך ואתן לך תמיכה טלפונית להעלאת תמונה

  2. איזה ספור נפלא! ואיזה מעשה יוצא דופן, לי היה ספור כזה רק בדמיון, לפני שנים כשלא היו לנו שנים רבות ילדים {לא מבחירה} המצאנו אני ובן זוגי שיש לנו פיל שאנחנו מגדלים, היינו מדברים אליו שרים לו, פנקים ומגדלים אותו במגירה, בן זוגי היה משמיע מדי פעם קולות פיליים בחדר המדרגות, חשבו שהשתגענו, אותנו זה שימח, בינתיים יש ילדים והפיל איננו{היה צריך לעזוב} אבל יש לי ספור על הפיל במגירה… אולי אביא אותו, אבל לך יש פיל אמיתי וספר, בהצלחה!!!!

    • נעמי לויצקי

      חני יקירתי, ריגשת אותי ושעשעת אותי עם סיפור הפיל וכמה אני שמחה שיש לך סוף טוב, גם אם הפיל שלכם נותר במגירה :). אז הנה עכשיו אפשר להחזיר פילפילון לחיים שלכם. תודה על הברכות, אני באמת נרגשת מהספר הזה.

  3. יופי של סיפור. כלומר, הסיפור שמאחורי הסיפור. שיהיה בהצלחה עם הספר.
    (נ.ב. חייכתי בגדול: גם אני מעדיפה את שעות הלילה. גם אני מחפשת בלש בטלוויזיה. גם אני יין. אבל לא אימצתי פיל.)

    • נעמי לויצקי

      תודה מירה, נשמה תאומה, ואף פעם לא מאוחר גם לאמץ פיל 🙂

      • מזל טוב נעמי, בשביל רגעי האושר האלו שווה להשאר ערים ולזפזפ, ושיצא מזה ספר, כשהלילה ער באים ועולים המלאכים.

        • סיפור מרגש , בהצלחה עם הספר

        • נעמי לויצקי

          המון המון תודות אורה, והספר כבר יצא ובשבוע הקרוב בחנויות. לי כבר יש כמה עותקים והוא באמת יפה להפליא. דני קרמן, שאייר אותו, התעלה הפעם אפילו על עצמו.

  4. עדנה גור אריה

    תודה על הספר, ושיהיה בשעה טובה.

    • נעמי לויצקי

      לחנה ולעדנה זר תודות.
      זה מרגש לכתוב לילדים, קהל כל כך שונה מזה שהורגלתי אליו עד כה.

  5. התחלת הסיפור מתוקה. מדמיינת את החדק המגולגל כבייגלה. הסיפור על הצלתו והקשר איתו מרגש מאוד. טוב שמול העוול הנורא שנעשה לפילים(ניצול החיות בכלל נורא), מסייע הארגון הזה ומציל חיים.

    גם אני אשמח לראות איורים מהספר
    וכמובן תמונה של שימבה.

    הרבה בהצלחה, נעמי

    • נעמי לויצקי

      סמדר יקירה, איזו תגובה מקסימה.תודה אז החדק באמת מגולגל כמו ביגלה וכבר בשבוע הקרוב תוכלי לראות את הספר בחנויות ושם תראי את כל האיורים המדליקים. דני קרמן פשוט אייר את הסיפור שכתבתי וגם אם אצליח להעלות כאן איור או שניים, ממש יותר עדיף לראות ולהריח את הנייר.

      • אמתין בסבלנות, נעמי:)
        הימים האלו וודאי מלאי התרגשות ושמחה.
        שוב מזל טוב

        • נעמי לויצקי

          אלה ימים ממש מרגשים סמדר, ועכשיו הצלחתי סוף סוף להעלות את העטיפה של הספר לבלוג והכל בזכותה של איריס שמה זה עזרה לי, ממש בסבלנות אין קץ.

  6. נעמי, שיהיה בהצלחה עם הספר. נראה לי שההורים ירוצו לקנות אותו באיצטלה שזה למען הילדים…:)
    הציור כאן מקסים ביופיו ויש ריח מהספר, של העולם של פעם, של חמלה ואהבה ועזרה הדדית.

    • נעמי לויצקי

      אלף תודות תמי, מהפה שלך לאוזן… וכן את צודקת, יש חמלה ויש אהבה, ויש עצב וגם צחוק – חיים.

  7. איזה יופי ! בהצלחה ! בתור מי שחייבת שהחדק שלה יהיה תמיד מחוץ לשמיכה, מזדהה אתו לגמרי.

  8. מזל טוב נעמי!!! איזה כיף. וזה התחיל כאן בבלוג, נכון? לפני שנה?

    • תודה מכל הלב יעל וכן זה כיף גדול וכן, זה התחיל כאן בבננות לפני כשנה, כשהזמנת אותי לכתוב בבלוג. למיטב זכרוני זה היה הפוסט הראשון שפרסמתי: "פילפילון יתום ושמו שימבה" ועכשיו, כמו שאמרים, הספר :).

  9. שמעתי אותך היום בבילוי היום בגל"צ והתלהבתי. כמובן שהספר הולך להיות מתנה עכשיו לכל הילדים במשפחתי הרחבה. בתור אוהבת טבע ומאוהבת מושבעת בפילים הופתעתי מהמידע ואשמח אם תפרסמי/תשלחי למייל שלי את פרטי הארגון. אין דבר שיותר ישמח אותי מלאמץ פיל יתום.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנעמי לויצקי