בננות - בלוגים / / ועוד בעניין הפליטים
טיפ טיפה
  • אליענה אלמוג

    עובדת סוציאלית קלינית, מנחת קבוצות, מטפלת, מתרגמת, כותבת, מלמדת. שרה קצת אופרה, קוראת שירה, מתרגשת מספרי ילדים, רוצה לראות את השקיעה כל ערב, מגדלת כלב ושני חתולים. תל אביבית שגדלה בעיר הזו וקשורה אליה בעבותות של סנטימנטים. אוהבת את רחוב בן יהודה בסתיו, את חוף הים בחורף, את כל הרחובות הקטנים באביב. בכלל מאד אוהבת. אני שרה כשאני נוהגת, מזמזמת כשאני מבשלת, מהמהמת במקלחת ומדברת מתוך שינה.

ועוד בעניין הפליטים

אני מפרסמת פה במלואו מייל שקיבלתי היום בעניין הפליטים.
לפני זה עוד משהו קטן. במשך כמעט שנה וחצי התנדבתי במרפאה של "רופאים לזכויות אדם" ברחוב גולומב בתל אביב. הייתי מגיעה לשם פעם בשבוע אחרי הצהריים. תמיד, אבל תמיד המרפאה הייתה מלאה עד אפס מקום באנשים חולים, זקוקים לעזרה, שלא היה להם שום מקום אחר שייתן להם מענה. עכשיו באמת אין להם שום מענה, משום מקום. לא ברור לי איך אנחנו יכולים לחיות עם זה. אשמח אם ננסה לעשות פה איזו חשיבה לגבי מה אפשר לעשות
והנה לינק לפוסט שכתבתי כאן על ההתנדבות שלי במרפאה שנסגרה:

http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=930&blogID=102

הי לכולכם

אני רוצה להתוודות ..

 כמו כולם גם אני שמעתי על העניין הזה עם הפליטים מדארפור ושכנותיה באפריקה ..

 ואני מודה ..

 מודה ששמעתי  (רדיו) קראתי כמעט כל מילה (עיתונים) וראיתי ככל שניתן היה (בטלויזיה) ..

 ואכן – זזתי באי נוחות בכורסא, אמרתי שאפריקה נורא רחוקה (גם כשהיא נמצאת במקלטים מעופשים בדרום העיר ליד התחנה המרכזית) ו . . . – המשכתי הלאה .  

 למרות – שאני דווקא אחת כזו שאכפת לה . ואני פעילה ומתנדבת בכמה מקומות . אבל, נו . . . כמה כבר אפשר?

 עד לשבוע שעבר .

 לפני כמה ימים מישהו שפך (ממש ככה) מתוך אוטובוסים מאה אפריקאים (מאריתראה וחוף השנהב) ברחוב שאני גרה בו  – ונעלם!

 יש ברחוב שלי (שדרות מוצקין בתל אביב ) מבנה ישן של מרפאת קופת חולים שאיננה פעילה (ולפני ראש השנה ופסח משמש את העמותה שאני מתנדבת בה לארגון חבילות המזון שאנחנו מחלקים) – ולשם הביאו אותם ..

 אמצע תל אביב, אמצע 2008, אמצע הכי צפונבון שאפשר (והכי לא תחנה מרכזית שאפשר) – ומאה גברים צעירים בגילאי 18 – 45 נמצאים שם כשרכושם היחיד זה כמה סמרטוטים שהם לובשים וטוב ליבם של השכנים ..

 אין להם כלום!!!!!!!!!!!!!!!! אין להם אוכל  ! אין להם מים! אין שמיכות ! (הם ישנים על הרצפה) אין בגדים ! אין!!! מה שיש להם זה רק – האין!

 לקח לנו (תושבי הרחוב ) כמה ימים להבין שהם פשוט נטושים שם ושאיש לא מתייחס ומטפל בהם . לקח לנו שלושה ימים להבין  – ששלושה ימים הם לא אכלו!!!! והם, בנימוס המקסים שלהם בשקט ובהתנהגות מעוררת הערצה – פשוט ישבו, שתקו ורק הביטו בעוברים ושבים .

 מאז – אנחנו עושים ככל יכולתנו לעזור להם . שכנים מביאים מזון, אוספים בגדים וכו" אם כי לאורך זמן זה קצת בעייתי להאכיל מאה איש כל יום .

 ואני שכבר חשבתי שעיניים של פליט שאומר "אני רעב" זה משהו שאמא שלי השאירה באירופה לפני 60 שנה, פתאום מוצאת את זה מול העיניים שלי כמעט בתוך הבית שלי – ופשוט לא יכולה לשאת את זה .

 לא יכול להיות שאני אתכסה בפוך נעים בלילה וארדם בבטחון שיש לי ארוחת בוקר כשבמרחק 50 מטר ממני – מאה איש רעבים ורועדים מקור . (קיבינימט – לא יכלו להשאיר אותם בתחנה המרכזית ולתת לנו להמשיך לחשוב שהכל בסדר ולהתעסק אם האספרסו שלנו יצא טוב הבוקר . . . . ?)

 ועכשיו – אליכם ..

 אם יש לכם בבית שמיכות, בגדים, נעלים (שלושת הדברים האלו ומזון – זה הכי חשוב)   מוצרי חשמל (קומקומים, תנורים וכו") שאתם לא צרכים, אם לאנשים שסביבכם יש דברים כאלו . אם אתם יכולים במקומות העבודה/חברים/משפחה לעשות מגבית שבה כל אחד יתן  איזה 10 – 20 שקלים  (ורצוי כמובן יותר ) , תעשו קניה/איסוף  של מזון (פירות ירקות נקניקים גבינות קופסאות שימורים לחם . לא להביא דברים שצריך לבשל כי אין להם איך) כמו כן יש צורך דחוף בבגדים, נעלים ,גרבים, שמיכות (הם ישנים על הרצפה ומאוד קר שם), מגבות, נייר טואלט, כלים חד פעמיים, סבון לגוף וסבון לכביסה ביד, משחות ומברשות שיניים, סבוני גילוח וסכיני גילוח .  

 את הדברים צריך להביא ישירות אליהם לשדרות מוצקין 4 תל אביב (זה רחוב קטן מאחורי משטרת דיזינגוף, הכניסה מרחוב דיזינגוף)  

 אם אתם קשורים לשרותי הסעדה כמו מסעדות או חברות קייטרינג שמוכנים להעביר שאריות מזון שבסוף היום מושלכות סתם לזבל אבל הם במצב טרי טוב ואסטטי ומספיק טוב לאכילה – אנא הסבו את תשומת ליבם לעניין ..

 אם אתם רוצים לעשות את זה דרכי – גם אפשרי .

 עוד משהו חשוב – הם כולם מצוידים באישורי עבודה

ומשוועים לעבוד – אז גם כאן אם יש למישהו רעיון , זה יהיה מעולה .

  המון תודות לכולכם ושיהיה לכם היום הכי טוב שאפשר


נורית ריגלר

 5465052 – 03 , 5409609 – 052

             נעם דן
motibanana@gmail.com
      נייד: 0523262011

2 תגובות

  1. פעם גרתי שם (שד" מוצקין). אשתדל לראות מה אני יכול לתרום ולהגיע לשם.

  2. לפני שמישהו מוציא אנרגיה סתם – המייל הזה כבר די ישן, והפליטים הללו כבר לא ברח" מוצקין. הם עברו משם – תחילה לגן העצמאות ואחר כך לתחנה המרכזית. להלן סיפורם:

    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=432669&blogcode=8923358

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאליענה אלמוג