בננות - בלוגים / / מכתב לגבר שלא בחר בי
מכתבים שלא שלחתי
  • מיכל אור

    שירי זלדה. סיפורי שלום עליכם.כוכבים בחוץ. סידור תפילות. רפרטוארי. פרינג'. מסורת. חול. צער. שמחה. התמסרות. הסתייגות. אומץ. פחד. התלהבות, התקררות. הכל הכל הכל ביחד. כל הזמן

מכתב לגבר שלא בחר בי

 

הכרנו לפני יותר משבע שנים, נכון? אני ידעתי מי אתה, ואפילו באתי לשמוע שיעור שלך. ועד היום אני לא יודעת אם הופתעת לטובה או לא. אני רק יודעת ששעה אחרי זה כבר התקשרת אלי. הייתי אצל הוריי, ואמא שלי העבירה לי בהתרגשות את הטלפון. אני חושבת שזו היתה אחת השיחות הרומנטיות האחרונות שאמא שלי העבירה לי. גדלתי, וגם המציאו את הפלאפון.

 

ואז חפשת אתה דרך אלי. להכיר. להתקרב ואז להתרחק. להתוודע ואז לשכוח. להרגיש ואז להתעלם. ברגע אחד, הגוף שלך היה צמא לנפשי, וגופי לנפשך. והריח שלך היה מוכר וקרוב. הרגשתי איתך בית אמיתי. בפגישות הספורות שהיו לנו הרגשתי בית. ואתה הסכמת איתי ואמרת שזה מה שמוזר. ושוב באת. ודברנו. והיינו קרובים. ועוד נשיקה ועוד חיבוק וקשה להתרחק. ואני זוכרת שבסוף הפגישה הראשונה אחזת בשתי הידיים בפנים שלי ואמרת לי "אל תשתגעי מחר" כדי שלא אצפה ולא אייחל לחיזורים מהסוג הבטוח, ונשקת אותי עד שהשפתיים נפצעו. וליקקתי אותם יומיים. בעונג.

 

אבל לא הפכתי להיות האישה שלך. לא, לא. היתה לך אישה, והיא עדיין איתך, אני חושבת. אישה מצליחה, משכילה, מרשימה כנראה. ופעם באת אלי ואמרת לי שאתה קצת עייף מלהיראות חכם כל הזמן. ואמרתי לך שאתה אף-פעם לא תיקח מישהי כמוני כי אני לא ארשים כמוה בארוחות-ערב חשובות. וכנראה צדקתי. מאז נולדו לכם ילדים, ואני חושבת שאתם עדיין ביחד. לא עוקבת. אני יודעת שעברת משברים קשים. אני לא יודעת בדיוק למה, ומה קרה שם, ואיך התגברת. הבנתי שהתגברת והתחזקת – וזה מה שחשוב בעיניי.

 

מודה שחשבתי כמה וכמה פעמים: מה היה קורה אילו. ואולי הייתי צריכה להתעקש ולהילחם עליך הרי אז לא היו ילדים. ואולי, או בעצם בטוח, כל חיי היו נראים אחרת לגמרי. לגמרי. לא יודעת לספור כמה שברונות-לב היו נחסכים. כמה פנטזיות היו מתפוגגות לתוך עצמן. לא יודעת בכלל למה נזכרתי בך, ותוך כדי כתיבת השורות מבינה למה.

 

זה לא משנה שזה לא אתה בסוף. נזכרתי בעונג המהול בתחושת בית. ריח של סקס עם טעם מוכר של חיבוק קרוב קרוב. ריגוש ויציבות. זה אפשרי. זה היה איתך. אפילו לרגע. אפילו לשבריר שניונת. להבהוב של תובנה. קסם ורוגע, תשוקה ונינוחות, יצר ונעימות. שבת וחול. זה אפשרי. זוהי תשובה לנפשי העיקשת, הנואשת, המתייסרת. פעם ראשונה שאני מודה אפילו בפני עצמי שגם נפשי היא מהמתייסרות. לבכות או לצחוק? לאלוהים הפתרונים.

 

מעניין. בדרך כלל שאני פונה לכתוב מכתב, כולי נרגשת ויש לי התכווצות בבטן. אני רק מחכה לשפוך הכל על המקלדת. הפעם לא הרגשתי כך, ולא כל-כך התחשק לי לפנות לכתוב את המכתב. רציתי לכתוב ולא ידעתי מה. ואילו עכשיו אני כל כך שמחה ונפעמת מהגילוי. כן, גילוי, לא פחות. פריצת דרך דרמטית. טוב, לפחות יותר דרמטית מוועידת אנאפוליס.

 

אולי עלי להגיד לך תודה. ואולי עליך להגיד לי תודה. אולי בכל זאת נתנו משהו האחד לשנייה והאחת לשני במפגש הזה. עומדות להסתיים גם השורות במכתב וגם שבע השנים מאז, אם אני עושה חישוב נכון. אני לא רוצה לשפוט אותן לשבע השנים הטובות או הרעות. אני לא רוצה לדון אותי או אותך לכף זכות או חובה בעניין מימוש האהבה עד תומה. כנראה זו היתה שאלה של תפקיד בחיים, התוודעות, חיבור.

 

אף פעם לא באמת נפרדתי ממך לשלום או ויתרתי עליך בלב שלם או איחלתי לך חיים ארוכים, טובים ויפים. אז הנה עכשיו. מאחלת לך באהבה את כל מה שאתה מאחל לך ולמשפחה הקטנה והיפה שהקמת לך.

 

לא בחרת בי, אבל עזרת לי ללמוד איך לבחור. הזכרת לי מה אני רוצה, מה חשוב לי, מה מוציא ממני את הטוב, ומה נותן לי הכי הרבה. ועל זה אני אהיה תמיד אסירת-תודה.

                                                                                                שלך,

מיכל

נ.ב.

התבואי אלי הלילה?

כבסים כבר יבשו בחצר.

מלחמה שאף פעם לא די לה,

היא עכשיו במקום אחר.

 

וכבישים שבים בלי הרף

לבדם, כסוס בלי רוכבו

והבית נסגר בערב

על הטוב והרע שבו.

יהודה עמיחי

 

 

 

 

14 תגובות

  1. אהבתי…

    מכתבייך מדברים אליי.

    הגבר לא בחר בך, השאלה אם בחרת את בו, או שידעת עמוק בפנים שלא.

    ועתה את ודאי מכירה את עצמך יותר טוב ולומדת להעריך ולחבב יותר.

    היום תוכלי לבחור לך גבר בעצמך אולי, ואולי גם יותר לקלוע.

    (זו תפילה משותפת. בואי נקווה יחד).

    • רונית, כמה טוב להתפלל ביחד. ו..כן, מסתבר שלא בחרנו אחד בשני בסוף, אחרת אני מאמינה שההתפתחויות או לפחות המטענים היו אחרים (כאלה הניכרים במכתבים האחרים שלי). בכל אופן, משמעות המכתב בעיניי היא לחשוב, לחוות ולהרגיש כל מפגש כי תמיד אפשר להפיק ולקחת מזה לחיים ולנשמה. שלך, מיכל

  2. הנוסטלגיה מתעתעת. איכותי לנפש לחשוב שמה שקרה היה עמוק כים;

    • כן אבל מה שבאמת עמוק כים מבחינתי זה מה שאני לומדת על עצמי בעקבות חוויות מעין אלו, עד שמגיעים לחוויה שלמה של גוף ונפש, רוח וחומר.

      • אני מודה שכשקראתי כעסתי. לא עליך אלא עליו. ולא בגלל האישה הנבגדת אלא בגלל שתיכן.
        יש משהו מתחסד וצבוע בהתנהגות שלו של החכם שאיש לא מבין לנפשו העייפה.
        עדיף בעיני מי שבא. מזיין והולך. וסליחה על הבוטות.
        המשחק של איש הרוח המתייסר מאוס עלי. של האוהב החשוק בחישוקי נישואי הכלומיים. ועוד יותר מכעיס שאת היית פנויה נפשית וחוקית. מילא אם היה משחק את המשחק הזה עם אישה שחיה בזוג – אז גבולות המשחק פחות או יותר ברורים. אבל הפוזה הכאילו רומנטית שלו, מאוד לא מדברת אלי ואני לא מאמינה לו. מצטערת מיכל אם הדברים נשמעים קשים.

        • מיכלי המתוקה. לא היתה כאן בגידה של ממש. נכון שהיתה לו אז חברה, אישה בחיים. אבל אני והוא נפגשנו רק כמה פעמים וגם בהן לא קרה הרבה מעבר לנשיקה. זה היה קרוב אבל מאד זהיר ומעודן, ולא נמשך יותר מדי. אגב, הוא סיפר לה. נכון שזה היה קצת עצוב לי אבל כפי שכתבתי. זה לא טראומטי אלא כל אחד קבל מזה משהו לחיים. שלך, מיכל

          • לא דיברתי על בגידה כי טווח ההגדרות רחב מאוד וכנראה אישי. שולמית אפל כתבה פה שיר נפלא על כך שאין אישה שלא רצתה גבר אחר או משהו כזה וזה נכון. אנחנו לא קרשים. האם זו בגידה? מי אני שאומר?
            התקוממתי על התנהגותו שכנראה מכורה לעצמה. האיש מאוהב בעצמו. איך אני יודעת?
            א. אני פולניה שיודעת הכל. לצערו הרב של בעלי. בטח ילדי יצטרפו לצער כשיתחילו להתבגר.
            ב. כי הוא סיפר לה. כך נוהג מי שלא יכול להכיל את עצמו בעצמו. צריך את הפומביות, את הריגוש והדרמה.

            לך כמובן זה לא משנה עכשיו ובודאי לקחת מזה דברים לחייך ואת צודקת שזה מה שחשוב.

  3. מעניין מאוד, בעיקר שהמכתב הזה פחות טעון מאחרים. מה שמראה שהסיטואציה החיצונית היא לא מה שמכתיב את הרגש (זה גם בהקשר של ההוא שאכזב, שהיו תגובות שהתעקשו שמדובר ברגשות רומנטיים והנה כמו שכתבת – סוג הרגש לא מכתיב את עוצמתו).

  4. זה נורא בנאלי להגיד , אבל תמיד מים גנובים ימתקו ומים מהברז הם הרבה יותר משעממים. אבל מותר לפנטז שאילו כן.. רק תנסי לפרוט את זה ליום יום ותגלי את המשמעות האמיתית של זה. בקיצור המכתב יפה , כפרוזה , אבל בחיים , תעזבי בחייך..

  5. המכתב שלך, מיכל, מאוד ריגש אותי והזדהיתי איתך, אבל לא ארחיב את היריעה כאן. אני מייעצת לך לפרסמו בטור "יחסים" בYNET כדי שייחשף לקהל קוראים רב יותר. גם השיר של עמיחי היה הסייפא הכי מרגשת שאפשר היה לבקש לפוסט כזה.

    • תודה גדולה על המחשבה, איריס. מה שאני אוהבת בבלוג כאן זה שהוא יחסית אינטימי ומגונן ומסונן מבחינת סוג הקוראים והמטרה שלשמה הם נכנסים. גם זו היתה פריצה אדירה מבחינתי, להיחשף, לכתוב, לשתף. אז עכשיו טוב לי כאן, וזה ככה הבית שלי, השני. תבואי לבקר אותי, מפעם לפעם. את מוזמנת!

  6. זה מאוד ריגש אותיי יש לך כתיבה עשירה מאוד ויפה ..
    אני מאחלת לך בהצלחה בהמשך ושתזכי לאושר !

    • חן יקרה
      תודה רבה מתוקה.
      שנתיים אחרי, חוויתי משהו דומה.
      בסוף אמצא לי אהבה משלי, בעזרת השם.
      תודה על העידוד.
      מיכל

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למיכל אור